پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۸۶۲۸۵
تاریخ انتشار : ۲۳ مهر ۱۳۹۶ - ۰۹:۵۸
واقعا شگفت انگیز است دانستن اینکه در سال ۲۰۱۱ در هر شصت ثانیه چه اتفاقاتی در دنیای دیجیتال افتاده است!

شعار سال: به تازگی آمار مرتبط با تکنولوژی و اینترنت در قالب یک اینفوگرافیک زیبا منتشر شده است که دیدنش خالی از لطف و فایده نیست و دیدگاه جالبی از دنیای اطراف به ما می دهد. در این اینفوگرافیک می توانیم ببینیم که هر یک از سرویس ها و ابزارهای موفق وب و گجت های امروزی در هر دقیقه چه میزان فروش دارند.


"اپل" در اولین هفته ارائه "آی‌فون چهارS" هر دقیقه ۹۲۵ دستگاه از این اسمارت فون را فروخته است و یا به طور متوسط تا اینجا در هر ۶۰ ثانیه ۸۱ عدد "آی پد" در دنیا فروش رفته است.

طبق تحقیقات انجام شده، سرعت فروش تلفن های "بلک بری" ۱۰۳ دستگاه در دقیقه است، "آمازون" ۱۸ تبلت "کیندل فایر" در هر ۶۰ ثانیه می فروشد. "مایکروسافت" هم در هر دقیقه ۱۱ "ایکس باکس"۳۶۰ و ۴۵۰ سی دی "ویندوز 7" فروش دارد و حسابی کاسب است.

در سراسر دنیا هر ۶۰ ثانیه بیش از ۷۰۰ دستگاهرایانه به فروش می رسد که خرابکاران طی همین مدت زمان ۲۳۲ تای آنها را به بدافزار آلوده می کنند. اگر هم به دلار علاقه مند باشید، در هر دقیقه ۲۱۹ هزار دلار پرداخت از طریق "PayPal" انجام می شود که ده هزار دلار آن از طریق موبایل است. البته "گوگل" هم در هر ۶۰ ثانیه ۷۵۰۰۰ دلار به سود خود اضافه می کند.

به گمانم شما هم علاقه مند شدید که بر روی عکس بالا کلیک کرده و آن را در اندازه بزرگتر و با نگاهی دقیق تر ببینید. آنگاه خواهید که در هر ۶۰ ثانیه یازده میلیون مکالمه در پلتفروم های مختلف مسنجر انجام می شود؛ ۲۱۰۰ پرینتر جوهر افشان فروخته می شود؛ ۱۲ وب سایت هک می شود و ۳۸ تن زباله الکترونیک در سراسر دنیا تولید می‌شود. البته طرفداران "EBay" هم می توانند آمار ۹۵۰ فروش در دقیقه را ببینند که ۱۸۰ تای آن از طریق موبایل انجام می شود.

مثل اینکه رسانه های فیزیکی هنوز هم در زندگی ما نقش پر رنگی ایفا می کنند. در قرن ۲۱، در هر دقیقه ۱۴۰۰ دی وی دی فیلم از "رد باکس" کرایه می شود و دو میلیون و ششصد هزار سی دی حاوی ۱۸۲۰ ترابایت اطلاعات تولید می‌شود. همچنین ۴۰۰۰ ابزار USB در هر شصت ثانیه به فروش می رسد.

واقعا شگفت انگیز است که در سال ۲۰۱۱ هر شصت ثانیه چه اتفاقاتی در دنیای دیجیتال افتاده است! اما این سال هم تمام شد و تنها یکی دو روز دیگر به پایان آن باقی مانده است. پیش گویی شما برای ۶۰ ثانیه های سال ۲۰۱۲ چیست؟

شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از وبسایت گرداب، تاریخ 4 دی 90، کد مطلب: 8804:www.gerdab.ir


اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین