پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
پنجشنبه ۰۹ فروردين ۱۴۰۳ - 2024 March 28
کد خبر: ۸۶۴۲۸
تاریخ انتشار : ۲۴ مهر ۱۳۹۶ - ۱۰:۱۳
معاون مشمولان و امور معافیت‌های سازمان وظیفه عمومی ناجا شرایط بهره‌مندی از سنوات ارفاقی برای دانشجویان مشمول را تشریح کرد.

شعارسال: سرهنگ نجف حمیدزاده اظهار کرد: دانشجویان مقاطع مختلف دانشگاهی که در سنوات اولیه تحصیلی موفق به فراغت از تحصیل نشده‌اند، در صورت موافقت کمیسیون موارد خاص دانشگاه می‌توانند حداکثر به مدت یک سال از سنوات ارفاقی استفاده کنند.

وی گفت: مشمولان برای برخورداری از سنوات ارفاقی باید با توجه به مقطع تحصیلی خود، حداقل تعداد واحد درسی مشخصی را گذرانده باشند که در این صورت با موافقت کمیسیون موارد خاص دانشگاه، دانشجویان باید سه ماه قبل از اتمام سنوات اولیه تحصیلی درخواست خود را از طریق دانشگاه محل تحصیل پیگیری کنند.

سرهنگ حمید زاده بیان کرد: طبق تبصره 2 ماده 11 آیین نامه اجرایی معافیت تحصیلی مصوبه هیات وزیران، دانشگاه‌ها موظفند حداکثر ظرف مدت سه ماه از پایان مدت مجاز سنوات اولیه تحصیلی، موافقت خود را جهت بهره‌مندی دانشجویان از سنوات ارفاقی به سازمان وظیفه عمومی اعلام کنند، در غیر این صورت دانشجویان نمی‌توانند از سنوات ارفاقی بهره‌مند شوند.

وی در خصوص مهلت معرفی دانشجویانی که در سنوات ارفاقی فارغ التحصیل می‌شوند، گفت: دانشجویانی که با بهره‌مندی از سنوات ارفاقی فارغ التحصیل می‌شوند، حداکثر یک سال مهلت داشته تا وضعیت خدمتی خود را مشخص کنند و یا در صورت پذیرش درمقاطع بالاتر نیز می‌توانند از معافیت تحصیلی برخوردار شوند.

این مقام مسئول یادآور شد: مشمولانی که در سنوات ارفاقی فارغ التحصیل نشوند، از تاریخ انصراف و یا اخراج از تحصیل یک سال مهلت داشته تا وضعیت خدمتی خود را مشخص کنند.

سرهنگ حمید زاده اظهار کرد: دانشجویانی که موفق به بهره‌مندی از سنوات ارفاقی نشده و در مهلت یک ساله تعیین تکلیف وضعیت خدمتی، فارغ التحصیل شوند، طبق ماده 13 آیین نامه اجرایی معافیت تحصیلی تا پایان خدمت و یا اخذ کارت معافیت از خدمت حق ادامه تحصیل نخواهند داشت.

وی بیان داشت: دانشجویانی که نتوانند در مهلت یک ساله تعیین تکلیف وضعیت خدمتی خود فارغ التحصیل شوند، وارد غیبت شده و ادامه تحصیل آن‌ها با غیبت مغایر قانون بوده وبه هیچ وجه امکان فراغت از تحصیل را نخواهند داشت.

معاون مشمولان و امور معافیت‌های این سازمان خاطرنشان کرد: دانشجویان سعی کنند با برنامه ریزی مناسب در سنوات تحصیلی در نظر گرفته شده مقطع تحصیلی خود را به اتمام برسانند تا برای فراغت از تحصیل دچار مشکل نشوند.

شعارسال، با اندکی تلخیص و اضافات بر گرفته از خبرگزاری ایسکانیوز ، تاریخ انتشار: 23 مهر 1396 ، کدخبر: 846814 ، www.iscanews.ir

اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین