پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - 2024 March 29
کد خبر: ۸۷۱۱۶
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۲۷ مهر ۱۳۹۶ - ۰۹:۵۰
عضو کمیسیون کشاورزی مجلس با تاکید بر اینکه قوه قضائیه باید با مستندات قانونی مردم را در جریان امور قراردهد گفت: با کلی گویی مشکل سپرده‌گذاران موسسات مالی حل نمی‌شود.

شعارسال:علی وقف چی درخصوص میزان بازپرداخت مطالبات سرمایه‌گذاران موسسات خصوصی و صحبت‌های رئیس قوه قضاییه در این خصوص، اظهار داشت: آنچه که رئیس قوه قضائیه در خصوص پرداخت مطالبات گفتند بسیار خوب است اما در صورتی که این مسئله تحقق بیابد.

بانک مرکزی مستنداتی برای دفاع از خود ندارد

عضو کمیسیون کشاورزی، آب و منابع طبیعی مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه آیت الله آملی لاریجانی گفتند که 98 درصد سرمایه‌گذاران در بخش‌های خصوصی تعیین تکلیف شده‌اند، گفت: متاسفانه رئیس قوه قضائیه بر اساس گفته بانک مرکزی اظهار نظر می‌کنند، در صورتی که اگر از مردم و سپرده‌گذاران نظر خواهی شود و بانک مرکزی مستندات خود را ارائه کند مشاهده می‌کنیم بانک مرکزی مستنداتی برای دفاع از خود ندارد.

ارائه برخی آمار در خصوص موسسات مالی و اعتباری بار روانی منفی جامعه را افزایش می‌دهد

نماینده مردم زنجان و طارم در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه آمار ارائه شده هیچ زمانی کاربردی نبوده سپرده‌گذاران نگران مسائلی هستند که عملیاتی نیست و تنها مشکلات روانی مردم را افزایش می‌دهد، اضافه کرد: در خواستی که از رئیس قوه قضائیه دارم این است که مستندات و جزئیات این آمار را خواستار شوند.

وی ادامه داد: ما حاضر هستیم در مناظره حضوری با نمایندگان قوه قضائیه، بانک و دولت در راستای دفاع از حقوق مردم و سپرده گذاران شرکت کنیم.

این نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه نزدیک به هشت روز قبل در آخرین جلسه  شورای پول و اعتبار با حضور نمایندگان مجلس شورای اسلامی متاسفانه هیچ اقدام عملی که به‌صورت کاربردی باشد و در عمل نیز ثابت شود هیچ پیشرفتی نسبت به گذشته صورت نگرفته است، عنوان کرد: مگر اینکه بعد از اظهار نظر ایشان اقدامی صورت گرفته باشد که این مسئله نیز بعید به نظر می‌رسد.

اظهارات رئیس بانک مرکزی در زمینه مشکلات موسسات مالی تنها بر روی کاغذ است و عملی نیست

عضو کمیسیون کشاورزی، آب و منابع طبیعی مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه با اطلاع کامل می‌گویم که اظهارات بانک مرکزی در این زمینه تنها بر روی کاغذ است و عملی نیست، عنوان کرد: می‌توان از افرادی که سپرده گذاری در موسسات خصوصی داشته‌اند نظر خواهی کرد و آنها می‌توانند چه میزانی از مطالبات آنها تحقق یافته است.

بانک مرکزی ده درصد از مبلغ سپرده‌گذاری‌ها را پرداخت نمی‌کند

وی با اشاره به اینکه ساماندهی بانک مرکزی به اینگونه است که 10 درصد از اصل پول سپرده را نمی‌دهند و سود مقرر را نیز حذف می‌کنند، اضافه کرد: دفترچه سپرده گذاران گرفته می‌شود تا هیچ گونه مدرکی از میزان سپرده‌گذاری در اختیار سپرده‌گذاران قرار نداشته باشد.

طرح سوال از رئیس جمهور با 256 امضاء تهیه شده است

وی در خصوص عملکرد مجلس شورای اسلامی در خصوص احقاق حقوق سرمایه‌گذاران چگونه بوده است، اظهار داشت: طرح سوال از رئیس جمهور به‌عنوان امضا کننده حکم رئیس بانک مرکزی با امضا 256 نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی تهیه شد و نمایندگان از رئیس مجلس درخواست پیگیری آن در کمیسیون مربوطه را داشتند.

این نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی با بیان این که برداشت ما این است که مجلس شورای اسلامی تعهدی را که در قبال این سپرده‌گذاران داشته را انجام داده است، عنوان کرد: اکنون نوبت قوه قضائیه است تا افرادی که کوتاهی کرده‌اند تا این همه مشکلات مالی ایجاد شود را شناسایی و به اشدمجازات برساند و دولت نیز مشکلات مردم را مرتفع کند.

نماینده مردم زنجان و طارم در مجلس شورای اسلامی در پایان با تاکید بر اینکه درخواست داریم که  قوه قضائیه با مستندات قانونی وعلم دادرسی و حسابداری مردم را در جریان امور قراردهد، خاطرنشان کرد: با کلی گویی مشکل سپرده‌گذاران حل نمی‌شود.

شعارسال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری صدای ملت، تاریخ انتشار 26 مهرماه 96، کد خبر 352684 : ، www.icana.ir


اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
سپرده گذار کاسپین
Iran, Islamic Republic of
۱۱:۱۹ - ۱۳۹۶/۰۷/۲۷
0
0
بانک مرکزی هم اکنون بر قوه قضائیه و دولت اسلامی و بسیاری از نهاد های دیگر سلطه قطعی دارد و همه کارها به نحوی که این بانک خواسته است پیش رفته است . حتی هیئت مدیره مجلس نیز مدافع فرمول صد در صد ظالمانه بانک مرکزی شده اند. فقط این سپرده گذاران بدبخت و گروهی از نمایندگان هستند که در مقابل دروغها و ظلم این بانک ایستاده اند. ظاهرا پول در همه جا حرف اصلی را می زند و حقایق مسلم از بین رفتن سرمایه مردم بیگناه به خصوص در موسسه مجاز کاسپین را می پوشاند . این ان دولت اسلامی نیست که مردم به خاطرش هزاران هزار شهید و جانباز دادند.
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین