پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
پنجشنبه ۰۶ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 2024 April 25
کد خبر: ۸۷۵۱۳
تاریخ انتشار : ۲۹ مهر ۱۳۹۶ - ۱۳:۴۲
در حالی كه مدت‌هاست سیاست ادغام موسسه ثامن و بانک مهر اقتصاد با موسسه اعتباری کوثر و تشکیل بانک کوثر مطرح شده که آخرین اخبار حاکی از آن است که این موضوع منتفي شده است.
شعارسال: در حالی كه مدت‌هاست سیاست ادغام موسسه ثامن و بانک مهر اقتصاد با موسسه اعتباری کوثر و تشکیل بانک کوثر مطرح شده که آخرین اخبار حاکی از آن است که این موضوع منتفي شده است.

يك منبع آگاه گفت:بحث ادغام موسسه ثامن و بانک مهر اقتصاد با موسسه اعتباری کوثر که با مجوز بانک مرکزی فعالیت می‌کند منتفي شده است و اين مراكز اقتصادي مثل گذشته به كار خود ادامه خواهند داد.

در جریان ساماندهی شتابزده بازار غیرمتشکل پولی و پایان دادن به فعالیت موسساتی که مجوزی برای فعالیت در بازار پول از سوی بانک مرکزی نداشتند برخی موسسات به بانک‌ها واگذار شده تا عهده‌دار مسئولیت دارایی و بدهی‌ها و همچنین تعهدات آنها نسبت به سپرده‌گذاران باشند.

اما در همین جریان بود که بحث ادغام برخی بانک‌ها و موسسات نیز مطرح و البته با حواشی همراه شد. موضوع مربوط به ادغام موسسه ثامن و بانک مهر اقتصاد با موسسه اعتباری کوثر که با مجوز بانک مرکزی فعالیت می‌کند، است. چندی پیش انتشار این خبر که البته منبع رسمی و مورد تایید بانک مرکزی نداشت، موجب ایجاد هیجان بین سپرده‌گذاران این موسسات شد تا این که بانک مرکزی بعد از چند روز سکوت در واکنشی روند فعالیت موسسه ثامن و مهر اقتصاد را مورد تایید قرار داد و آنها را در لیست موسساتی که در حال دریافت مجوز بانک مرکزی هستند قرار داد.

در شرایطی بحث‌ها در رابطه با این ادغام ادامه دارد و اكثر كارشناسان بانكي اين ادغام را يك كار شتابزده و غيرتخصصي مي دانستند ،رئیس کل بانک مرکزی رسما از ادغام ثامن، مهر اقتصاد و موسسه کوثر و در نهایت تشکیل یک بانک خبر داد.

حال با گذشت دو ماه از اين طرح مسئولان نيز به اجرايي نشدن اين طرح پي برده و از انجام آن منصرف شده اند.

شعارسال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از پایگاه خبری تحلیلی پارسینه، تاریخ انتشار: 25 مهر 1396، کدخبر: 386102، www.parsine.com

اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین