پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۸۷۹۶۸
تاریخ انتشار : ۰۱ آبان ۱۳۹۶ - ۱۳:۰۰
مدیر منطقه ویژه علم و فناوری خلیج فارس بوشهر گفت: بوشهر پایلوت نخستین شهر هوشمند کشور معرفی شد.
شعارسال: مدیر منطقه ویژه علم و فناوری خلیج فارس بوشهر گفت: بوشهر پایلوت نخستین شهر هوشمند کشور معرفی شد.

جهانگیر شاهینی ظهر امروز در همایش، شهر هوشمند بوشهر با حضور کارشناسان موسسه آ. آی.تی اتریش در بوشهر با بیان اینکه 5 منطقه ویژه علم و فناوری در کشور تصویب شده اظهار داشت: برای توسعه و تسهیل در اجرای برنامه‌های علمی و فناورانه با بهره‌برداری از تکنولوژی و تجهیزات نوین و پیشرفته مناطق ویژه علم و فناوری در استان‌های بوشهر، خراسان رضوی، آذربایجان شرقی، یزد و اصفهان مصوب شد.

مدیر منطقه ویژه علم و فناوری خلیج فارس بوشهر با بیان اینکه مناطق ویژه یاد شده بر‌اساس ظرفیت‌های استان‌ها به اجرای طرح علمی می‌پردازند خاطر نشان کرد: استان بوشهر در حوزه نفت،گاز، پتروشیمی، کشاورزی، زیست دریایی، صنایع و حمل و نقل دریایی از قابلیت مهمی برخوردار است که برنامه منطقه ویژه علم و فناوری بوشهر برای این ظرفیت تدوین و اجرا می‌شود.

شاهینی با اشاره به اینکه ظرفیت‌های یاد شده در سطح استانی، ملی، منطقه‌ای و بین‌المللی مطرح می‌شود افزود: سازمان یونیدو«سازمان توسعه صنعتی ملل متحد» برای اجرای طرح‌های تدوین شده با مناطق ویژه علم و فناوری همکاری و مشارکت می‌کند.

وی با بیان اینکه بوشهر برای اجرای طرح‌‌‌های هوشمندسازی در کشور معرفی شده افزود: بوشهر پایلوت نخستین شهر هوشمند کشور معرفی شده و کارشناسان اتریشی ظرفیت‌های بوشهر را برای تبدیل شدن بوشهر به شهر هوشمند در کارگاه آموزشی و بازدید میدانی مورد بررسی قرار می‌دهند.

مدیر منطقه ویژه علم و فناوری خلیج فارس بوشهر با بیان اینکه هوشمندسازی شهرها یک نوع انقلاب صنعتی در شهرها محسوب می‌شود گفت: نخستین سمینار در حوزه هوشمندسازی شهرها در بوشهر با حضور کارشناسان موسسه علمی و فناوری اتریش برگزار شد.

شاهینی با بیان اینکه بوشهر در کشور برای اجرای طرح هوشمندسازی معرفی شده خاطر نشان کرد: در همایش شهر هوشمند، مفاهیم، اصول، اهداف، استراتژی‌ها و دیگر موارد مطرح و راهکارهای لازم در این عرصه ارائه می‌شود.

وی هدف از برگزاری سمینار همایش هوشمندسازی بوشهر را آشنایی دست‌اندرکاران اجرای طرح شهر هوشمند دانست و افزود: در این سیمنار تمامی مدیران کل دستگاه‌های اجرایی، شرکت‌های دولتی، مدیران بخش خصوصی برای اجرای بهتر این پروژه در شهر بوشهر مشارکت دارند.

مدیر منطقه ویژه علم و فناوری خلیج فارس بوشهر افزود: پس از برگزای سمینار هوشمندسازی شهر بوشهر جلسات تخصصی به محوریت ظرفیت منطقه و استان با مشارکت مسئولان منطقه ویژه علم و فناوری بوشهر برگزار می‌شود.

شاهینی‌ با‌ اشاره به هوشمندسازی خدمات گوناگون در شهر بوشهر افزود: در پروژه هوشمندسازی بوشهر، بخش‌های مختلف انرژی برق، بهداشت، آموزش و پرورش، حمل و نقل و خدمات شهری و دیگر حوزه‌ها شاهد تغییرات مثمروثمر به شکل هوشمند در یک پروسه یکساله هستیم.

شعارسال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری تسنیم، تاریخ انتشار: 25 مرداد 1396، کدخبر: 1493767، www.tasnimnews.com

اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین