پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۸۸۲۸۴
تاریخ انتشار : ۰۲ آبان ۱۳۹۶ - ۲۳:۴۷
شهردار تهران و هیات همراه با حضور در مرکز بازیافت اینچئون ضمن دیدار و گفتگو با مسئولان این مرکز از بخش های مختلف آن بازدید کرد.

شعارسال: دکتر محمدعلی نجفی در جریان این بازدید با حضور در بخش های مختلف دفن زباله های خشک و نخاله های ساختمانی با نحوه آموزش شهروندان به منظور تفکیک زباله و ارایه کیسه های جداگانه به درب منزل آن ها به منظور جداسازی پسماند از مبدا آشنا شد.

بر اساس این گزارش مرکز بازیافت زباله اینچئون با مساحتی برابر با دو هزار و ۵۰۰ استادیوم فوتبال به عنوان بزرگ ترین مرکز بازیافت و دفن زباله در جهان شناخته می شود؛ هم اکنون روزانه بیش از ۱۴ هزار تن زباله در این مرکز بازیافت و دفن می شود از این رو باید از مرکز بازیافت زباله اینچئون به عنوان قلب اصلی بازیافت زباله های خشک در کلانشهر سئول و اینچئون یاد کرد.

در جریان این بازدید مدیر مرکز بازیافت زباله اینچئون با اشاره به روند به تفکیک، بازیافت و دفن زباله های خشک در این مرکز، ابراز داشت: دولت کره جنوبی از ۲۵ سال پیش آموزش جدی شهروندان در حوزه تفکیک زباله را آغار کرد؛ در اثر این آموزش ها هم اکنون قانونی در کره جنوبی برای تفکیک زباله به اجرا درآمده که بر اساس آن زباله های تر نباید با سایر زباله های خانگی در یک جا قرار گیرند.

به گفته وی، این مرکز مبلغ ۴۴ دلار به ازای بازیافت هر تن زباله خانگی، ۷۷ دلار به ازای هر تن نخاله ساختمانی و بیش از ۱۰۰ دلار به ازای بازیافت و دفن هر تن زباله صنعتی دریافت می کند.

بعد از جداسازی و دفن زباله ها در این مرکز، در هر مرحله لایه ای از خاک روی زباله ها قرار گرفته و مجددا نسبت به دفن سری جدید زباله ها بر روی آنها اقدام می شود. در نهایت بر روی کوهی از زباله و خاک طرح جنگل کاری و احداث Botanical Garden از سوی شهرداری کره جنوبی در حال انجام است.

در حال حاضر حدود دو هزار نفر نیرو در این مرکز در حال فعالیت هستند و مدیریت شهری به دنبال آن است تا طرح «پارک رویایی» را بر روی تپه های ناشی از دفن زباله های خشک، اجرایی کند.

سایت شعارسال، با اندکی اضافات و تلخیص برگرفته از خبرگزاری مهر، تاریخ انتشار: 27مهر1396، کدخبر: 4118715: www.mehrnews.com


اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین