پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۸۹۵۹
تاریخ انتشار : ۰۶ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۳:۵۴
روایت 23 هنرمند از چند دهه گرایش های نو خط نقاشی ایران در گالری مژده به نمایش در می آید.

شعار سال: نو خط کهن عنوان این نمایشگاه است که در آن ٢٣ هنرمند از سه نسل هنرمندان معاصر، زوایایی گوناگون از نقاشی خط ایران و سیر تحول تاریخی آن را عرضه می کنند.

حضور نام های معتبر و جریان ساز نقاشی خط با نمونه هایی شاخص از آثارشان، این نمایشگاه را حائز اهمیتی دو چندان کرده است؛ در این نمایشگاه آثار قربانعلی اجلی، سید محمد احصایی، نصرالله افجه ای، جواد بختیاری،فرامرز پیلارام، صداقت جباری، بهرام حنفی، امیر صادق تهرانی، جلیل رسولی، علیرضا ریاحی، حسین زنده رودی، ساسان سلاسلی ، مهرداد شوقی،علی شیرازی، عین الدین صادق زاده، محمد فدایی ، مهدی فلاح، علیرضا کرمی، حسین کاشیان، رضا مافی، احمد محمدپور، کیارش یعقوبی و فریبا نصیریان به تماشا و فروش درمی آید.

به گزارش روابط عمومی گالری مژده ، نو خط کهن 9 بهمن ماه در این گالری به نشانی سعادت آباد،برپا می شود .علاقه مندان می توانند تا ٢٣ بهمن همه روزه از ساعت 11 تا 19 و در روزهای تعطیل از ساعت 16 تا 19 از این آثار دیدن کنند.

*مستند گلاف در خانه هنرمندان ایران

مستند گلاف به کارگردانی مهدی رحمانی سه شنبه 6 بهمن در خانه هنرمندان ایران به نمایش در می آید.

رحمانی در مستند گلاف که به معنای استاد لنج ساز است، به بررسی ساخت لنج در بندر تاریخی لافت و زندگی فردی و اجتماعی یکی از استادکاران به نام این منطقه می پردازد.

به گفته کارگردان این مستند: این فیلم با نگاهی شاعرانه به موضوع لنج سازی در بند لافت می پردازد. ژانر این فیلم، مستند مردم نگاری است و ما به این بهانه به موضوعات دیگر از جمله مراسم عزاداری، عروسی، لباس و گویش و موسیقی و همچنین فضاهای گردشگری و بکر منطقه ی قشم و لافت می پردازیم.

از عوامل تولید این فیلم مستند می توان به محسن کلکو (تصویربردار)، احمد افشاری (صدابردار)، آرش قاسمی (صداگذار)، بهروز داودی (تدوینگر)، بابک میرزاخانی (آهنگساز) و داود سماواتی یار (تهیه کننده) اشاره کرد. ضمن اینکه محمدرضا جعفری جلوه نیز گویندگی این فیلم مستند را برعهده داشته است.

علاقه مندان برای تماشای این مستند می توانند سه شنبه 6 بهمن ساعت 18 به تالار استاد شهناز خانه هنرمندان ایران مراجعه کنند.

با اندکی اضافات و تلخیص برگرفته از خبرگزاري ایرنا، تاریخ انتشار 5 بهمن 1394، کد مطلب: 81935182 (5127850): www. irna.ir


اخبار مرتبط
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین