پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۸۲۹۰
تاریخ انتشار : ۲۷ دی ۱۳۹۴ - ۲۰:۴۲
نظریه تکامل و انسان‌هایی که با آنها سر و کار داریم دست مایه‌ای برای آثار یک هنرمند شده است.

شعار سال: آذین اوسطی هنرمند نقاش کشورمان کارهای خود را در نگارخانه «آن» با موضوع جالبی به نمایش گذشته است. در گفتگویی که با وی داشتیم، اوسطی در خصوص کارهایش گفت: در این نمایشگاه 9 کار در ابعاد بزرگی چون 1.80×2.10 و 1.50×1.80 به نمایش گذاشته شده‌اند.

وی افزود: عنوان این مجموعه «فرگشت» است که از یک نظریه تکاملی شکل گرفته و علت انتخاب آن چیزی بود که با آن درگیر بودم و آن روابط موجودات با دنیای اطراف و محدودیت‌های آنها بود.اوسطی بیان کرد: همه این کنش‌ها و واکنش‌ها باعث شکل‌گیری شخصیت‌‌هایی می‌شود که دور و اطرافمان می‌بینیم و این سرچشمه‌ای برای کارهای من شده است.وی ادامه داد: این مجموعه اشاره‌ به تغییراتی دارد که در طول نسل‌های مختلف ایجاد می‌شود و تکامل نسل‌ها به گونه‌ای است که در آینده دارای سلاح دفاعی خواهند شد تا در شرایط سخت بتوانند از پس خودشان بربیایند.

این هنرمند در خصوص علت انتخاب چنین موضوعی عنوان کرد: من در حال زندگی در این دنیا هستم و روابط و تغییرات اطرافم جزو شاخص‌ترین چیزهایی است که با آن سر و کار دارم به همین خاطر شخصیت‌ها و آدم‌ها منشاء جهت‌گیری کارهای من به این سو بودند.

اوسطی در پایان خاطرنشان کرد: این مجموعه که حاصل حدود یک سال کاری است، به دلایل مذکور بیشتر به انسان‌ها برمی‌گردد، اما برداشت درباره آنها آزاد است و شاید برخی از ذهن‌ها این تصاویر را به موجودات دیگر ارجاع دهند که این نگاه به سلیقه مخاطب برمی‌گردد.گفتنی است نمایشگاه «فرگشت» از 25 دی در نگارخانه «آن» برپا و تا چهارشنبه 7 بهمن پذیرای بازدیدکنندگان است.

با اندكي اضافه و تلخيص برگرفته از خبرگزاري باشگاه خبرنگاران جوان، تاریخ انتشار: 27 دي 1394، کد مطلب: 5463014 :www. yjc.ir


اخبار مرتبط
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین