پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۹۰۳
تاریخ انتشار : ۱۸ مهر ۱۳۹۴ - ۱۲:۱۲
معاون آموزشی وزارت بهداشت آمادگی همکاری با انجمن‌های علمی گروه پزشکی را در راستای اجرای برنامه‌های تحول آموزش علوم پزشکی کشور اعلام کرد.
شعارسال: باقر لاریجانی تدوین برنامه‌های تحول و نوآوری آموزش علوم پزشکی را با توجه به شرایط کنونی کشور در زمینه بیماری‌ها، تغییرات هرم جمعیتی و سایر مسائل مبتلا به نظام سلامت کشور را امری ضروری برشمرد و گفت: اجرای اثربخش این برنامه ها مستلزم همکاری همه نهادهای دست‌اندرکار حوزه آموزش بوده و بی شک تعامل هدفمند این نهادها با وزارت بهداشت می‌تواند نقش موثری در تحول و ارتقای آموزش علوم پزشکی کشور داشته باشد.

وی با اشاره به نشست‌‌های متعددی که به منظور رصد نقطه نظرات دست اندرکاران و ذینفعان حوزه آموزش درخصوص برنامه‌‌های تحول و نوآوری آموزش علوم پزشکی برگزار گردیده، نشست انجمن­های علمی علوم پزشکی کشور که در تاریخ 19 شهریور ماه سال جاری برگزار شد را از جمله اقداماتی برشمرد که اثرات مثبتی در اجرای اثربخش برنامه های تحول حوزه آموزش علوم پزشکی خواهد داشت.

معاون آموزشی وزارت بهداشت ضمن تشکر از حضور روسای انجمن های علمی کشور در این نشست، یادآور شد: بسته های تحول و نوآوری آموزش علوم پزشکی،‌ سند آمایش سرزمینی،‌ سند ملی پیشگیری و کنترل بیماریهای غیر واگیر و راهنمایی‌های بالینی از عمده مباحث مطروحه در نشست مذکور بوده که می تواند از زمینه‌های همکاری انجمن‌ها با مجموعه وزارت بهداشت باشد.

لاریجانی اظهار داشت: معاونت آموزشی وزارت بهداشت آمادگی دارد تا پروژه­‌های تدوین شده در راستای رسالت­‌های انجمن ها و تحقق اسناد فوق‌، به ویژه بسته های تحول و نوآوری آموزش علوم پزشکی، را مورد بررسی و حمایت قرار دهد.

وی در پایان از روسای انجمن ها علمی کشور خواست در صورت وجود پروژه‌هایی از این قبیل،‌ طرح اولیه آن در قالب پروپوزال اجرائی تدوین و تا آخر مهرماه سال جاری جهت بررسی و پذیرش به معاونت اموزشی وزارت بهداشت ارسال شود.

با اندکی اضافات و تلخیص برگرفته از وبسایت شفا آنلاین، تاریخ انتشار 13 مهر 1394،کد مطلب 80287 www.shafaonline.ir

اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین