پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۹۰۹۷۵
تاریخ انتشار : ۱۶ آبان ۱۳۹۶ - ۰۹:۰۷
معاون سیاسی و امنیتی استاندار آذربایجان‌شرقی با اشاره به این‌که میزان آلایندگی هوای تبریز کاهش یافته است، گفت: برای رسیدن به وضعیت مطلوب، باید دستگاه‌ها موضوع مدیریت مصرف سوخت را جدی بگیرند، چون با مدیریت و کاهش مصرف سوخت میزان آلودگی هوا نیز کاهش می‌یابد.

شعار سال: «رحیم شهرتی‌فر» در جلسه کارگروه کاهش آلودگی هوای کلان‌شهر تبریز با بیان این‌که آلودگی تبریز یکی از اصلی‌ترین دغدغه‌های مردم است، اظهار کرد: خوشبختانه با آغاز به کار دولت تدبیر و امید موضوع کاهش آلودگی هوای تبریز در اولویت کاری مسئولان قرار گرفت و برای مقابله با این موضوع به طور جدی وارد شدند.

وی با اشاره به اصلی‌ترین علل آلودگی هوای کلان‌شهر تبریز، گفت: بخشی از آلودگی تبریز فرامنطقه‌ای و خارج از دست مسئولان مربوطه بوده و از سوی دیگر توزیع سوخت غیراستاندارد در بنزین و گازوئیل و مصرف سوخت نفت گاز در نیروگاه حرارتی و مصرف سوخت‌های بدون یورو در خودروهای سطح شهر زیاد بود که بعد از دولت تدبیر و امید این وضعیت بهبود یافت.

وی ادامه داد: خوشبختانه در وضعیت فعلی سوخت بنزین یورو چهار است، و باید شعاع توزیع بنزین یورو چهار در تبریز افزایش یابد، چون بیشتر خودروهایی که به شهر تبریز با بنزین بدون یورو وارد می‌شوند و این امر باعث افزایش آلودگی هوا می‌شود.

معاون سیاسی و امنیتی استاندار آذربایجان‌شرقی ادامه داد: نفت و گاز در اتوبوسرانی زیر 50 پی پی ام توزیع می‌شود، این در حالی است که پیش از این توزیع گازوئیل بالای 500 پی پی ام بوده و آلودگی هوا را در پی داشت.

وی یادآور شد: هم‌اکنون شرکت پتروشیمی و پالایشگاه تبریز برای کاهش آلودگی هوا اقدامات بسیار موثری انجام داده‌اند و توسعه فضای سبز در تبریز نیز مورد توجه قرار گرفته است، امیدواریم شاهد افزایش سرانه فضای سبز نیز باشیم.

شهرتی‌فر خاطرنشان کرد: در حال حاضر اصلی‌ترین سیاست‌گذاری، تلاش برای کاهش آلودگی هوا است و باید تعیین کنیم تا در چه شرایطی بایستی مدارس و ادارات تعطیل شوند.

شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری ایسنا، تاریخ 15 آبان 96 ، کد مطلب: 96081508784: www.isna.ir


اخبار مرتبط
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین