پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۹۱۰۱۴
تاریخ انتشار : ۱۶ آبان ۱۳۹۶ - ۰۸:۵۴
کارشناسان «مؤسسه حیات‌وحش میراث پارسیان» در سال ۱۳۹۴ فیلمی را دریافت کرده‌اند که بر اساس آن لاشه «دلدار»، اولین یوزماده‌ای که در منطقه توران مقابل دوربین‌های تله‌ای قرارگرفته شناسایی شده است. مرگ این یوزپلنگ اما تا به امروز مسکوت مانده است.

شعار سال: طی ساعات گذشته، گزارشی از «یوزهای شناسایی‌شده در ذخیره‌گاه زیست‌کره توران» در فضای مجازی منتشر شده که حکایت از پنهان‌کاری دوساله کشف لاشه یک یوزپلنگ ماده در این منطقه دارد.

در بخشی از این گزارش که به‌صورت خصوصی توسط«مؤسسه حیات وحش میراث پارسیان»در اختیار برخی افراد قرار گرفته اما به فضای مجازی راه یافته آمده:"اولین یوزماده‌ای که در منطقه توران در مقابل دوربین‌های تله‌ای قرار گرفت، دلدار نام دارد. این یوزماده در تابستان سال 1391 به‌همراه توله‌اش مشاهده شد. کارشناسان مؤسسه حیات‌وحش میراث پارسیان در سال 1394 فیلمی را دریافت کردند که بر مبنای آن لاشه دلدار شناسایی شد".

این در حالی است که با نگاهی به اخبار محیط زیست، هیچ موردی از کشف لاشه یوزپلنگ ماده در سال 94 مشاهده نشده و بدین ترتیب، شبهه پنهان‌کاری مسئولان محیط زیست و پروژه حفاظت از یوز در خصوص کشف لاشه این یوزپلنگ که مستند به فیلم هم بوده تقویت می‌شود.

اکنون باید منتظر پاسخ مسئولان سازمان حفاظت محیط زیست ماند تا مشخص شود خبر کشف لاشه این گونه در خطر انقراض، به چه دلیل تاکنون پنهان شده و مسئول این پنهان‌کاری کیست؛ مسئولان محیط زیست، مدیر پروژه یوز و یا مؤسسه حیات وحش میراث پارسیان؟

گفتنی است، پس از آنکه هومن جوکار، خزانه‌دار انجمنی خصوصی تحت عنوان «مؤسسه حیات وحش میراث پارسیان» به‌عنوان مدیر جدید پروژه بین‌المللی یوزپلنگ آسیایی منصوب شد، سند فاز دوم پروژه بین المللی یوزپلنگ آسیایی در روز یکشنبه 12 آبان 1392 بین سازمان حفاظت محیط زیست و برنامه عمران سازمان ملل (UNDP) به امضا رسید، سندی که بر اساس آن بنا شد علاوه بر سازمان حفاظت محیط زیست و برنامه عمران ملل متحد، «مؤسسه حیات وحش میراث پارسیان» نیز در پروژه مشارکت کند.

سایت شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری تسنیم ، تاریخ انتشار 15 آبان 96، کدمطلب:1566184، www.tasnimnews.com


اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین