پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۹۱۴۲۹
تاریخ انتشار : ۱۸ آبان ۱۳۹۶ - ۱۰:۵۴
استیون هاوکینگ هشدار داد که برای جلوگیری از انقراض بشریت باید به فکر رفتن از زمین باشیم.

شعارسال: به گفته استیون هاوکینگ، انسان تا 600 سال آینده سیاره زمین را نابود و تبدیل به یک گلوله آتشین عظیم خواهد کرد. فیزیکدان مشهور معتقد است که رشد جمعیت و افزایش روز افزون تقاضای انرژی منجر به فاجعه بزرگی خواهد شد. بنابراین انسان باید به فکر ترک زمین باشد تا نسل بشر منقرض نشود.

به عقیده هاوکینگ، بشریت باید شروع به پیدا کردن مکانی دیگر برای ادامه حیات خود باشد و نزدیک‌ترین همسایه ما، «آلفا قنطورس»، بهترین گزینه است. به گفته وی، سرمایه‌گذاری روی پروژه ارسال انسان به سیاره‌های دیگر باید هر چه سریع‌تر انجام شود. هاوکینگ این سخنان را حین نشست ویدئویی که در پکن برگزار شد، زد.

کیهان‌شناس بریتانیایی با حمایت از پروژه ارسال انسان به سیارات دیگر اعلام کرد که باید طی 20 سال آینده یک نانوکاوشگر به آلفا قنطورس فرستاده شود.

هاوکینگ در این نشست گفت: «بهترین روش برای ارسال نانوکاوشگر به آلفا قنطورس، فرستادن آن با پرتوی نوری است. چنین سیستمی می‌تواند در کم‌تر از یک ساعت به مریخ، طی چند روز به پلوتون و در کم‌تر از یک هفته به آلفا قنطورس برسد».

سیستم ستاره‌ای آلفا قنطورس 4/37 سال نوری با ما فاصله دارد؛ با سریع‌ترین فضاپیمای فعلی 30 هزار سال طول می‌کشد تا به این سیستم ستاره‌ای رسید.

دشواری کار اینجاست که آیا یک نانوکاوشگر یک گرمی که توسط یک پرتوی نوری فرستاده می‌شود، می‌تواند هزار برابر سریع‌تر از فضاپیماهای کنونی ما پرواز کند؟

ستاره‌شناسان تخمین می‌زنند که احتمال دارد سیاره‌ای شبیه به زمین در منطقه قابل‌ سکونت سیستم سه ستاره‌ای آلفا قنطورس وجود داشته باشد.

هاوکینگ هفته پرمشغله‌ای را سپری کرده است. وی در نشست ویدئویی لیسبون نیز درباره هوش مصنوعی به مردم هشدار داد. فیزیکدان نابغه هشدار داد که بشریت باید برای مقابله با هوش مصنوعی و ربات‌ها آماده شود.

به گفته هاوکینگ با وجود این که هوش مصنوعی می‌تواند تمامی جوانب زندگی را تغییر دهد اما چالش‌هایی را نیز با خود به ارمغان می‌آورد. وی هشدار داد که در حال حاضر ربات‌ها شغل انسان‌ها را تهدید می‌کنند که می‌تواند منجر به فقر و بیماری شود.

هاوکینگ گفت: «هوش مصنوعی می‌تواند بهترین یا بدترین اتفاق برای بشریت باشد. باید از خطرات آگاه باشیم، آنها را شناسایی کینم و برای پیشبرد اهداف خود بهترین راه را انتخاب کنیم».

شعارسال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری آنا، تاریخ انتشار 17 آبان 96، کد خبر:303765 ، www.ana.ir


اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین