پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۹۱۴۵۱
تاریخ انتشار : ۱۸ آبان ۱۳۹۶ - ۱۰:۱۱
فرزند زنده‌یاد حمید سبزواری از آغاز به‌کار مؤسسه تنظیم و نشر آثار حمید سبزواری خبر داد و گفت: این مؤسسه به پیشنهاد وزیر ارشاد برای انتشار آثار زنده‌یاد سبزواری و دیگر شاعران کار خود را آغاز کرده است.

شعار سال: محسن ممتحنی فرزند زنده‌یاد حمید سبزواری از آغاز به کار مؤسسه تنظیم و نشر آثار استاد حمید سبزواری خبر داد و گفت: این مؤسسه به پیشنهاد سیدعباس صالحی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی به منظور تسریع در امر انتشار آثار زنده‌یاد سبزواری و دیگر شاعران راه‌اندازی شده است.

وی با اشاره به آماده‌سازی آخرین اثر زنده‌یاد سبزواری ادامه داد: آخرین مجموعه سروده‌های او با همکاری رضا اسماعیلی، مصطفی محدثی خراسانی و حسین اسرافیلی، از شاعران کشور، تنظیم و تدوین شد. کار تدوین این اثر چهار ماه به طول انجامید، اما با وجود اینکه بیش از یک سال از آماده‌سازی آن می‌گذرد، هنوز به چاپ نرسیده است. در صحبتی که با وزیر ارشاد در این رابطه داشتم، نسبت به این موضوع اظهار تأسف کرده و پیشنهاد داد که به منظور تسریع چاپ آثار و سرودهای استاد سبزواری، این مؤسسه راه‌اندازی شود.
زنده‌یاد حسین آقاممتحنی معروف به حمید سبزواری از شاعران توانای شعر انقلاب اسلامی است. بسیاری معتقدند که او پدر شعر انقلاب است. سبزواری با وجود آنکه در حوزه‌های مختلف شعری فعالیت داشت، اما بیشتر با سرودهایش در میان مخاطبان و علاقه‌مندان به شعر شناخته شده است. از او آثار متعددی به یادگار مانده که از جمله این موارد می‌توان به «سرود درد»، «سرود سپیده»، «کاروان سپیده» و «یاد یاران» اشاره کرد.

شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از پایگاه خبری تحلیلی پارسینه، تاریخ 17 آبان 96 ، کد مطلب: 265582: www.etemaadonline.ir


اخبار مرتبط
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین