پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۹۱۴۷۲
تاریخ انتشار : ۱۸ آبان ۱۳۹۶ - ۱۰:۱۰
نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی و امام جمعه تبریز با اشاره به شدت تهدیدات غرب علیه جمهوری اسلامی، گفت: آمریکا در این عرصه به دنبال پیاده سازی تجربه گذشته خلع سلاح برخی کشورهای منطقه در ایران است.

شعار سال: حجت الاسلام المسلمین محمدعلی آل هاشم روز سه شنبه در یادواره 267 شهید زن آذربایجان شرقی در تالار شهید شفیع زاده پارک شمیم پایداری تبریز، افزود: هم اکنون آمریکا و انگلیس میلیاردها دلار سلاح به تعدادی از کشورهای منطقه می فروشد و به موازات آن رژیم غاصب صهیونیستی را به جدیدترین سلاح های نظامی مجهز می کنند که تهدیدات علیه جمهوری اسلامی در چنین عرصه ای می تواند پیامد روشنی داشته باشد.
وی اظهار کرد: توان دفاعی جمهوری اسلامی به هیچ عنوان برای نظام سلطه و استکبار جهانی قابل هضم نیست و بر همین اساس روز به روز به تهدیدات خود اضافه می کنند، اما این فشارها هیچ خللی در انگیزه نیروهای مسلح و ملت با بصیرت ایران ایجاد نمی کند.
حجت الاسلام آل هاشم ادامه داد: آمریکا می خواهد از تجربه سال های قبل خود در منطقه که پس از خلع سلاح آنها، حمله نظامی را در دستور کار خود قرار داد، برای ایران اسلامی نیز بهره برداری کند.
وی با تاکید بر اینکه توان دفاعی جمهوری اسلامی ایران به هیچ عنوان قابل مذاکره نیست، گفت: سابقه ذهنی مردم ایران و تجربیات ارزشمند دفاع مقدس و آتش افروزی های غرب در منطقه، لزوم ارتقای توان دفاعی کشور را بیش از پیش ضروری می کند.
امام جمعه تبریز با بیان اینکه صلابت، اقتدار و عزت جمهوری اسلامی ایران مرهون خون پاک شهدای انقلاب و دوران هشت سال دفاع مقدس است، افزود: به برکت خون این شهدای والامقام است که امروز ما زنده ایم، نفس می کشیم و حرف خود را با صدای رسا و بلند به گوش جهانیان می رسانیم.
حجت الاسلام آل هاشم ادامه داد: شهدا رفتند اما برای ما عزت و شوکت و افتخار دادند که بر همین اساس باید همواره قدردان رشادت های آنها باشیم که برگزاری یادواره های مختلف بر همین اساس قابل ستایش است.
مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس آذربایجان شرقی نیز در این یادواره با بیان اینکه مادران شهدا مصداق بارز کوثر هستند، گفت: بانوان کشور و دختران ما باید حضرت فاطمه (س) را الگوی خود قرار داده و بر اساس منش های آن بانوی عزیز اسلام حرکت کنند.
سردار عزت الله جعفری اظهار کرد: با توجه به تهاجمات سنگین فرهنگی دشمنان علیه نظام اسلامی که نسل جوان را آماج حملات خود قرار داده است، لزوم تبیین و تشریح اهداف انقلاب اسلامی و بازخوانی پیام شهدا لازم و ضروری است.
وی افزود: غرب می خواهد با حمله فرهنگی به ارکان نظام و تحت تاثیر قرار دادن جوانان و بانوان، آنها را از انقلاب اسلامی جدا کند که در این میان رعایت حجاب و عفاف اسلامی مشتی آهنین در برابر این توطئه ها است.
جعفری، مساله حجاب را پدافند غیرعامل جمهوری اسلامی ایران در مقابله با دسیسه ها و ترفندهای فرهنگی دشمنان دانست.
در پایان این یادواره از 15 خانواده شهید زن و پنج نفر از بانوان امدادگر دوران دفاع مقدس آذربایجان شرقی تجلیل شد.
آذربایجان شرقی در طول دوران دفاع مقدس نه هزار و 875 نفر شهید که از این تعداد، 508 شهید جاوید الاثر هستند، تقدیم اسلام و انقلاب کرده است.
جانبازان آذربایجان شرقی نیز 22 هزار و 353 نفر می باشد.

شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری ایرنا، تاریخ 16 آبان 96، کد مطلب: 82722734: www.irna.ir


اخبار مرتبط
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین