پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۹۳۴۸۹
تاریخ انتشار : ۲۸ آبان ۱۳۹۶ - ۰۹:۳۳
مدیر عامل بنیاد فرهنگی رضوی گفت: در حرکتی نمادین مراسم تشییع پیکر مطهر امام رضا(ع) توسط دانش‌آموزان دختر مدارس امام رضا(ع) انجام شد.

شعار سال: محمدتقی فخریان اظهار داشت: هم‌زمان با ایام غمبار رحلت پیامبر اعظم(ص) و سبط اکبر ایشان و فرا رسیدن سالروز شهادت آقا علی‌بن موسی‌الرضا(ع)، دانش‌آموزان رضوی که پرچمدار علمی آستان مقدس هشتمین اختر تابناک امامت و ولایت هستند، با هدف تعظیم شعائر مذهبی و حمایت از ولایت و حجاب و عفاف به تشییع نمادین پیکر هشتمین حجت خدا پرداختند و ارادت خود را در قالب سوگواری به محضر امام عصر(عج) عرضه داشتند.

مدیر‌عامل بنیاد فرهنگی رضوی بیان کرد: در این مراسم سنتی، گروهی از دانش‌آموزان در شمایل زنان ایران قدیم حضور یافتند و پس از تجمع در مسجد امام سجاد(ع) به چاووشی‌خوانی و اقامه عزا پرداختند.

وی افزود: دانش‌آموزان در این مراسم با شاخه‌های گل تابوت مبارک امام رضا(ع) را گلباران کردند و جلوه‌هایی زیبا از ارادت ناب دختران مومن و ولایی ایران اسلامی را به تصویر کشیدند.

مدیر‌عامل بنیاد فرهنگی رضوی اضافه کرد: در خاتمه نیز دانش‌آموزان پس از برپایی این واقعه تاریخی محفل انس با قرآن برپا و آیاتی چند از کلام الهی را تلاوت کردند.

گفتنی است؛ تشییع نمادین تابوت امام رضا(ع) توسط زنان محله نوغان سنتی دیرینه است که هر ساله توسط زنان محله نوغان و در یکی از مساجد قدیمی برگزار می‌شود و سپس تابوت نمادین امام رضا(ع) را به سمت حرم مطهر رضوی تشییع می‌کنند.

سایت شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری تسنیم ، تاریخ انتشار 27 آبان 96، کدمطلب:1577351، www.tasnimnews.com


اخبار مرتبط
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین