پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۹۱۲۱۸
تاریخ انتشار : ۱۷ آبان ۱۳۹۶ - ۰۸:۵۵
استاندار خراسان رضوی گفت: در مراسم دهه آخر صفر باید توجه جدی به رویکرد مردمی بودن خدمات داشته باشیم و از نهادی و دولتی شدن مراسم مذهبی و خدمات دهی به زائران پرهیز کنیم.

شعار سال: علیرضا رشیدیاندر جلسه کارگروه زائران پیاده آخر صفر افزود: نقطه کانونی کارهای فرهنگی دهه آخر ماه صفر، حرم مطهر حضرت امام رضا(ع) و آستان قدس رضوی است و محور فعالیت های فرهنگی و ارتقای فرهنگ رضوی باید با نگاه تقریبی که جزئی از تفکر انقلاب و نیاز امروز کشور است انجام شود.

او با اشاره به انتخاب مشهد به عنوان پایتخت فرهنگی جهان اسلام گفت: در دهه پایانی صفر برای زائران خارجی هم باید برنامه ریزی لازم انجام شود تا بهتر از گذشته و بهترین خدمت رسانی به زائران را انجام دهیم.

استاندار خراسان رضوی افزود: زائران پیاده به خاطر سختی مسیر و مشکلات بین راه نیازمند خدمات گسترده تر هستند و باید مشکلات موردی را با توجه به تجربیات گذشته و نیاز امروز برطرف کنیم.

رشیدیان گفت: رادیو زیارت هم می تواند در دهه پایانی صفر به عنوان خط ارتباطی نقش مهمی در خدمات رسانی از مبدا تا مبدا ایفا کند.

او گفت: مسائل تغذیه و کیفیت آن، خدمات درمانی، مناسبت سازی و شهر آرایی برای دهه آخر صفر و دیگر امور شهری مرتبط با زائران با هماهنگی همه دست اندرکاران باید بهتر از سال های گذشته انجام شود.

محمد رحیم نوروزیان فرماندار مشهد نیز در این مراسم گفت: تاکنون 403 مدرسه برای اسکان زائران و خدمات دهی به آنان در نظر گرفته شده است و در مدت باقی مانده مدارس بیشتری به این تعداد افزوده خواهد شد.

رئیس سازمان فرهنگی آستان قدس رضوی هم گفت: یکی از برنامه هایی که برای دهه پایانی صفر در نظر گرفته شده است حضور 50هزار دانش آموز در روز چهارشنبه بیست و چهارم آبان (26صفر) در صحن جامع رضوی حرم مطهر حضرت امام رضا(ع) است.

حجت الاسلام حجت گنابادی نژاد افزود: نصب 40 هزار پرچم عزا بر سر در خانه های خدام این آستان مقدس و یک وعده غذای حضرت برای زائران پیاده ثامن الحجج(ع) از دیگر برنامه هایی است که برای این ایام در نظر گرفته شده است.

او گفت: روز جمعه دهه آخر صفر هم شهروندان مشهد از چهار مسیر با عنوان 'قرار زیارت' به حرم مطهر رضوی مشرف می شوند و مراسم 'شکوه بدرقه' نیز با مشارکت بانوان مشهد در سالروز رحلت حضرت امام رضا(ع) در حرم مطهر رضوی برگزار می شود.

پیش بینی می شود امسال بیش از 330 هزار زائر پیاده طی دهه پایانی ماه صفر از سراسر کشور وارد شهر مشهد شوند.



شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری صدا و سیما، تاریخ 16 آبان 96 ، کد مطلب: 1886052: www.iribnews.ir


اخبار مرتبط
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین