پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۹۳۷۳۲
تاریخ انتشار : ۳۰ آبان ۱۳۹۶ - ۱۱:۰۴
مقام معظم رهبری با اعطای تسهیلات به سربازان زلزله‌زده کرمانشاه موافقت کردند.

شعارسال:ستاد کل نیروهای مسلح مصوبات مقام معظم رهبری در خصوص وضعیت سربازان زلزله‌زده کرمانشاه را صادر کرد؛ در این اطلاعیه آمده:

ضمن عرض تسلیت به هموطنان زلزله‌زده کرمانشاه که عزیزان خود را از دست داده‌اند و آرزوی صبر و سلامتی که در این حادثه مصدوم شده‌اند بنا بر پیشنهاد ستادکل نیروهای مسلح و تصویب مقام معظم رهبری و فرمانده کل قوا، تسهیلاتی برای کارکنان وظیفه این مناطق در نظر گرفته شده است.

مشروح این تسهیلات به‌شرح ذیل است:

الف: به سربازان درحال خدمت در زمان وقوع زلزله (حین خدمت و آموزش) اعزامی از مناطق فوق که خانواده آنها در مناطق زلزله‌زده سکونت داشتند و به افراد خانواده و واحدهای مسکونی‌شان برابر تأیید هیئت رسیدگی به موضوع ماده 24 قانون خدمت وظیفه عمومی، 40 درصد و یا بالاتر صدمه واردشده به‌مدت سه ماه مرخصی اضطراری داده شود و این مدت جزو خدمت دوره ضرورت محسوب می‌شود و کسانی که بعد از شنیدن خبر زلزله بدون اخذ مرخصی، خدمت را ترک کرده‌اند در صورتی که متحمل آسیب جانی و مالی (تخریب 40 درصد و یا بالاتر واحد مسکونی) شده‌اند در شمول مرخصی یادشده قرار گرفته و بقیه افراد پس از مراجعه به محل زندگی و اطلاع از وضعیت خانواده باید پس از 10 روز به محل خدمت خود مراجعه کنند و این 10 روز جزو مرخصی استحقاقی آنها محسوب می‌شود.

ب: سربازانی که خانواده‌ آنها در محل زلزله‌زده سکونت داشته و به‌سبب این زلزله آسیبی به افراد خانواده و یا واحدهای مسکونی آنها (تخریب 40 درصد و یا بالاتر) وارد شده، به نزدیک‌ترین یگان نظامی یا انتظامی محل سکونت خانواده منتقل شوند.

ج: اعزام مشمولان شهرستان‌های زلزله‌زده که آسیبی به افراد خانواده یا به واحدهای مسکونی آنها به‌میزان 40 درصد یا بالاتر وارد شده، به‌مدت یک سال به تعویق می‌افتد و نیروهای مسلح نیز نیروهای اختصاص‌یافته را تا 29 اسفند امسال پس از طی مدت آموزش نظامی در نزدیکترین یگان نظامی یا انتظامی محل سکونت خانواده به‌کارگیری می‌کنند.

د:مشمولان و سربازان زیر با تشخیص هیئت رسیدگی موضوع ماده 24 قانون وظیفه عمومی از انجام و یا ادامه خدمت دوره ضرورت معاف می‌شوند.

1/ کسانی که تمام یا حداقل 2 نفر از اعضای درجه یک خانواده خود را از دست داده‌اند.

2/ کسانی که سرپرست خانواده را از دست داده‌اند و یا سرپرست خانواده به‌دلیل معلولیت ناشی از زلزله قادر به اداره امور خود نباشد و فرزند دیگری که سرپرستی خانواده را برعهده بگیرد در استان حضور نداشته باشد.

3/ سربازان متأهل دارای فرزند که همسر و یا فرزند خود را از دست داده‌اند و یا همسر به‌دلیل معلولیت قادر به اداره امور خانواده نباشد.

4/ سربازان متأهلی که به‌دلیل از دست دادن پدر و پدر همسرشان (هر دو) در محل حادثه، بی‌سرپرست باشند.

5/ سربازان متأهلی که منزل مسکونی‌شان قابل سکونت نبوده و از بین رفته محسوب شود.

هیئت رسیدگی به ماده 24 قانون خدمت وظیفه عمومی با حضور این افراد تشکیل می‌شود:

الف: بخشدار محل یا نماینده او.

ب: رئیس وظیفه عمومی محل یا نماینده وی.

ج: نماینده دادستان شهرستان و در صورت نبودن دادسرا و وجود دادگاه، نماینده دادگاه.

د: نماینده سپاه پاسداران محل.

هـ: یک نفر نماینده شورای اسلامی شهرستان یا شورای اسلامی بخش یا شهر.

شعارسال، با اندکی تلخیص واضافات برگرفته از خبرگزاری تسنیم، تاریخ انتشار29آبان 96،کدخبر: 1578788 ، www.tasnimnews.com

اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین