پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۹۴۰۸۶
تاریخ انتشار : ۰۱ آذر ۱۳۹۶ - ۱۳:۱۴
یکی از درخواست های نایب رئیس اتحادیه فرش سرپل ذهاب این است که سازمان تامین اجتماعی به آنان مجال دهد تا زندگی شان به روال عادی برگردد، شهر سروسامان گیرد آن وقت حق بیمه را دریافت کند.

شعارسال: یکی از درخواست های نایب رئیس اتحادیه فرش سرپل ذهاب این است که سازمان تامین اجتماعی به آنان مجال دهد تا زندگی شان به روال عادی برگردد، شهر سروسامان گیرد آن وقت حق بیمه را دریافت کند.

بشره شیری به فعالیت های اتحادیه فرش شهرستان سر پل ذهاب اشاره و بیان کرد: ۵۰۰ نفر از زنان این شهرستان بیمه فرش هستند و مستقیم یا غیرمستقیم با اتحادیه سر و کار دارند چرا که فرشبافی که انواع گلیم و گبه را شامل می شود جزو مشاغل خانگی است و هر زن می تواند یک دار به پا کند و به بافت گلیم، گبه و قالی بپردازد.

نایب رئیس اتحادیه فرش سر پل ذهاب پرداخت بیمه را یکی از مشکلات جدی قالیبافان در شهرهای زلزله زده استان کرمانشاه دانست و افزود: ما موظف بودیم هر سه ماه یک بار پول بیمه خود را به یکی از شعب وابسته به سازمان تامین اجتماعی واریز کنیم اما در شرایط کنونی این امکان برای ما وجود ندارد امیدوارم سازمان تامین اجتماعی، شرایط هنرمندان استان کرمانشاه و شهر سر پل ذهاب را درک کند و به ما فرصتی دهد تا آرامش خود را به دست آوریم و شرایط تا اندازه ای به روال عادی برگردد.

شیری در ادامه بیان کرد: همکارانی هستند که ۱۵ سال حق بیمه واریز کرده اند حالا اگر نتوانند مبلغ مورد نظر را تا آذر ماه به سازمان تامین اجتماعی پرداخت کنند بیمه شان از بین می رود و درخواست من به نمایندگی از هنرمندان شهرستان سر پل ذهاب این است که سازمان تامین اجتماعی این مجال را برای ما فراهم آورد چرا که در حال حاضر در شهر ما نه بانکی وجود دارد و نه ساختمانی که پیش از این اتحادیه فرش سر پل ذهاب بود.

این هنرمند سر پل ذهابی در پاسخ به اینکه چند نفر از فرشبافان این شهرستان در زلزله اخیر از بین رفته اند، گفت: ما دو نفر از همکاران خود را در اتحادیه فرش از دست داده ایم.

شیری در پاسخ به اینکه شرایط عضویت در اتحادیه فرش سر پل ذهاب چگونه است، بیان کرد: حالا که اتحادیه ای وجود ندارد اما پیش از زلزله کسانی می توانستند عضو این اتحادیه شوند که فرشبافی بدانند، برای مثال خود من بافتن گلیم و گبه را از مادرم یاد گرفتم ضمن اینکه دوره کاردانی رشته طراحی فرش را انتخاب کردم اما زنانی دیگر هم باید با مهارت بافتن آشنا بودند و هم در خانه خود داری به پا می کردند. از سال ۸۷ تا سال ۹۱ اعضای اتحادیه می توانستند تابلو فرش هم ببافند اما به خاطر سوءاستفاده هایی که گاهی اوقات وجود داشت؛ مثلا از نقشه های کامپیوتری استفاده می کردند و یک نقشه را برای چند تابلو به کار می بردند دیگر تابلو فرش حذف و پادری جایگزینش شد.

رئیس اتحادیه فرش سرپل ذهاب همچنین گفت: در این شهر کارگاه خاص فرشبافی وجود ندارد چرا که این شغل در شمار مشاغل خانگی است و نخ و نقشه و مواد اولیه را در اختیار ما قرار می دهند و ما به اتحادیه خبر می دهیم که در حال چله کشی و بافت فلان طرح هستیم.

شیری در پاسخ به اینکه در سال بافت چند قطعه فرش به شما سفارش داده می شود، گفت: گاهی اوقات به بعضی از زنان بافنده در طول سال یک فرش هم سفارش داده نمی شود این مساله به خاطر این نیست که آنان بافندگان خوبی نیستند بلکه به این دلیل است که ارتباطات خوب و گسترده ای ندارند. هستند زنانی که گوشواره و گردنبند خود را می فروشند تا بتوانند حق بیمه قالیبافان را پرداخت کنند حالا با وقوع زلزله شرایط به مراتب بدتر از قبل شده و همه نگرانی هنرمندان چه قالیباف ها و چه کسانی که در رشته های دیگر هنری فعالیت می کنند این است که چگونه می توانند کاری کنند که بیمه شان قطع نشود.

شعارسال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری مهر، تاریخ انتشار: 1 آذر 1396، کدخبر: 4150459، www.mehrnews.com

اخبار مرتبط
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین