پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۹۴۴۳۹
تاریخ انتشار : ۰۳ آذر ۱۳۹۶ - ۱۲:۱۲
نیروهای عراقی، پاکسازی صحرای غربی را در بخش شمال شرق استان صلاح الدین،جنوب و جنوب غرب استان نینوا و شمال غرب استان الانبار در دستور کار قرار دادند.

شعار سال: از صبح امروز، نیروهای بسیج مردمی، پلیس فدرال و نیروی هوایی ارتش عراق آخرین مرحله عملیات پاکسازی مناطق آلوده به عناصر تروریستی داعش را در استان های صلاح الدین، الانبار و نینوا آغاز کردند.

در گام نخست، نیروهای عراقی، پاکسازی صحرای غربی را در بخش شمال شرق استان صلاح الدین،جنوب و جنوب غرب استان نینوا و شمال غرب استان الانبار در دستور کار قرار دادند و موفق شدند در محورهای مختلف پیشروی کنند.

تا لحظه تنظیم این خبر، نیروهای تیپ 26 بسیج مردمی عراق مستقر در مرکز استان نینوا در محور منطقه راهبردی «الحضر» موفق شده اند روستاهای «الشیخان و الشیخه» را از وجود تروریست های داعش پاکسازی کنند. نیروهای عراقی در ادامه عملیات خود در حومه جنوبی منطقه « الحضر» در مرکز استان نینوا، روستاهای«المالحات و مسیلیله» واقع در شمال پایگاه نظامی«ام المعارک» را به طور کامل آزاد کردند.

از محور غربی منطقه«الحضر» خبر می رسد، نیروهای گردان«دفاع ملی» وابسته به بسیج مردمی عراق،خود را به پل«ام العکارب» رسانده اند.

مناطق آزاد شده در جنوب منطقه راهبردی «الحضر» واقع شده اند؛ در جریان درگیری ها یک ساعت گذشته تاکنون 25 تن از تروریست های داعش کشته و زخمی شدند. مقادیری قابل توجه از تجهیزات تروریست ها هم در ساعات ابتدایی عملیات منهدم شدند. به گزارش مشرق، در ادامه خبر عملیات محمد رسول الله(ص) نیروهای مشترک عراقی از محور جنوبی منطقه«الحضر» در مرکز استان نینوا موفق شدند با پیشروی تا عمق 8 کیلومتری منطقه، روستاهای«عبدالله فرجی،سیاح الذیب،صبیحه،علی المانع» را نیز به طور کامل آزاد کردند و شماری از تروریست های داعش را از پای درآوردند.

نیروی هوایی ارتش عراق هم با کمک نیروهای اطلاعاتی در یک عملیات دقیق ۱۰ پایگاه و سکوی پرتاب خمپاره تروریست های داعش را در جنوب منطقه « الحضر» منهدم کردند.

از شمال استان صلاح الدین و حومه شهر بیجی هم خبر می رسد، نیروهای تیپ 8 بسیج مردمی و تیپ 9 زرهی ارتش عراق پس از درگیری های سنگین موفق شدند منطقه راهبردی «المالحه» را از اشغال تروریست های داعش خارج کنند. همچنین نیروهای عراقی در محور غربی شهرک«صینیه» واقع در شمال استان صلاح الدین، دقایقی قبل موفق شدند شهرک «دیرعزیز» را به طور کامل آزاد کنند..

نیروهای تیپ 2 وابسته به نیروهای بسیج مردمی عراق در شمال شهرک «صینیه» در شمال استان «صلاح الدین» موفق شدند خودروی انتحاری داعش را که قصد منفجر کردن خود در بین نیروها را داشت ، در اطراف روستای «البورحمن» منفجر کردند.

به گزارش مشرق، مجموع مساحت آلوده به عناصر تروریستی داعش در استان های الانبار، صلاح الدین و نینوا به ترتیب حدود 4، 2 و 14 هزار کیلومتر مربع است؛ با پاکسازی این مناطق عراق به طور کامل از لوث وجود گروه تروریستی داعش پاکسازی می شود.

سایت شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از سایت خبری تحلیلی مشرق ، تاریخ انتشار آذر 96، کدمطلب:801532، www.mashreghnews.ir


اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین