پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۹۴۸۲۶
تاریخ انتشار : ۰۵ آذر ۱۳۹۶ - ۲۳:۲۵
نماینده مردم قزوین در مجلس شورای اسلامی از طرح سوال خود از وزیر صنعت درباره قرارداد سرمایه‌گذاری شرکت رنو در ایران خبر داد.

شعارسال : سیده حمیده زرآبادی اظهار کرد: از آقای شریعتمداری وزیر صنعت سوالی را درباره علت عدم رعایت منافع عمومی کشور در قرارداد سرمایه‌گذاری شرکت رنو در ایران با ایدرو و شرکت پرتونگین ناصح مطرح کردم.

وی افزود: با توجه به امضای قرارداد سرمایه‌گذاری مشترک رنو در ایران با ایدرو و شرکت پرتونگین ناصح، در این سرمایه‌گذاری مشترک رنو اکثریت سهم را خواهد داشت و این سابقه بدی دارد؛ چرا که در شرکت رنو هنوز هم موتور از خارج وارد می‌شود و منافع ملی لحاظ نشده و مدیریت در دور اول با رنو خواهد بود؛ لذا باید منافع عمومی طرفین قرارداد حفظ شود، اما با توجه به بحث قرارداد این اتفاق نیفتاده است.

این عضو کمیسیون صنایع مجلس گفت که درباره سهم آورده نقدی طرفین قرارداد و ارائه تاییدیه سازمان سرمایه‌گذاری خارجی، شفاف شدن سهم قطعات تولید داخل، تعهد به صادرات و شفاف شدن تعداد صادرات و ارائه برنامه چگونگی تامین آورده و مصارف آن از وزیر صنعت سوال کرده و در عین حال پرسیده که طرف ایرانی قرارداد با چه توجیهی در سهم 20 درصد سازمان گسترش (دولت) و 20 درصد شرکت بی‌تجربه در تولید خودرو قرار دارد و منافع ایران در این قرارداد چگونه تضمین می‌شود.


شعارسال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از پایگاه خبری تحلیلی عصرایران، تاریخ انتشار:5 آذر 1396، کدخبر: 574996،www.asriran.com

اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین