پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - 2024 March 29
کد خبر: ۹۵۰۸۴
تاریخ انتشار : ۰۷ آذر ۱۳۹۶ - ۱۰:۵۰
وزیر اسبق آموزش و پرورش با اشاره به برخی ایرادات محتوایی اخیر در کتب درسی دانش آموزان گفت: این اشکالات، مهلک و غیر قابل توجیه است و مسئولان باید پاسخگو باشند.

شعارسال: حمیدرضا حاجی بابایی در خصوص ایرادات محتوایی در کتب درسی که به تازگی رسانه ای هم شده است، افزود: رخ دادن اشکالاتی در محتوای در کتابهای درسی دانش آموزان غیر ممکن نیست اما در صورت وقوع چنین موادری، نشان دهنده یک مشکل بزرگ است.

وی ادامه داد: کتاب‌های درسی توسط افراد عادی نگارش و چاپ نمی شود که تصور کنیم محتوایی را در اینترنت مشاهده کرده و اقدام به چاپ آن در کتاب درسی کرده اند. همه آنها در رشته های خود متخصص هستند و نمی دانیم خطای ایجاد شده عمدی یا سهوی است.

به لحاظ ساختاری، مجموعه تدوین کتب درسی یک ساختار پژوهش محور است و گروه های مختلف درسی، اساتید شناخته شده و باتجربه از دانشگاههای معتبر کشور هستند که کارشان را بلدند.

حاجی بابایی با بیان اینکه اشتباه صورت گرفته یک خطای مهلک است، است تاکید کرد: این خطا قابل تفسیر و توجیه نیست و مسئولان مربوطه باید پاسخگو باشند.

به گزارش خبرنگار مهر، شعر «زندگی» اثر کیوان شاهبداغی به اشتباه در کتاب فارسی دانش آموزان پایه یازدهم به سهراب سپهری منتسب شده است.

از این دست اشتباهات و جعلیات به وفور در فضای مجازی دیده می شود و حتی کمپین های مختلفی نیز برای مبارزه با نشر جعلیات نیز در فضای مجازی شکل گرفته است اما وقوع چنین خطایی در کتب درسی و از سوی سازمانی که مبنای آن پژوهش محور و متکی به اساتید برجسته دانشگاهی است جای سوال است.

شعارسال، با اندکی تلخیص و اضافات بر گرفته از خبرگزاری مهر ، تاریخ انتشار: 6 آذر 1396 ، کدخبر: 4155212 ، www.mehrnews.com

اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین