پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
جمعه ۳۱ فروردين ۱۴۰۳ - 2024 April 19
کد خبر: ۱۸۲۵۳۱
تاریخ انتشار : ۲۵ دی ۱۳۹۷ - ۱۲:۴۶
وزیر آموزش و پرورش گفت: آیا نیاز دانش‌‌آموزان با ۱۵، ۲۰ سال پیش فرق نکرده است؟ معتقدم بخش عمده سبد یادگیری از محتوایی پر شده که باید جای خود را به محتوای دیگری بدهد. وزیر آموزش و پرورش با بیان اینکه دانش‌آموزان به نیازهای جدیدتری نیاز دارند که ما در سبد یادگیری جای کافی برای آن نگذاشتیم، گفت: بچه‌ها در مدرسه عمدتاً چیزی می‌آموزند که در بیرون از مدرسه کمتر به آن نیاز دارند.

شعار سال: مراسم تکریم حیدر تورانی سرپرست سابق سازمان پژوهش و برنامه‌ریزی آموزشی و حجت‌الاسلام والمسلمین علی ذوعلم رئیس جدید این سازمان در سالن اجتماعات سازمان پژوهش و برنامه‌ریزی آموزشی برگزار شد.

سید محمد بطحایی وزیر آموزش و پرورش در این مراسم ضمن تبریک ولادت حضرت زینب(س)، خطاب به کارکنان سازمان پژوهش و برنامه‌ریزی آموزشی اظهار کرد: اگر تنها مأموریت آموزش و پرورش را فراهم کردن شرایط یادگیری برای بچه‌ها تلقی کنیم، شما معماران این یادگیری هستید که فرایند یادگیری، حجم و چگالی را تعریف می‌کنید و فرایند را مشخص می‌کنید.

وی ادامه داد: اینکه بچه‌ها چه مفاهیمی و با چه چگالی را در دوره مدرسه تمرین کرده و یاد بگیرند و اینکه این مفاهیم را با چه روشی بیاموزند، توسط این سازمان مشخص می‌شود. بطحایی اضافه کرد: آیا بچه‌های ما آنچه را که در قالب برنامه درسی باید بیاموزند، دستخوش تغییر نباید بشود؛ آیا باید حجم و چگالی همین باشد و روش باید همین باشد؟

وی ادامه داد: آیا نیاز دانش‌‌آموزان با ۱۵، ۲۰ سال پیش فرق نکرده است؟ معتقدم بخش عمده سبد یادگیری از محتوایی پر شده که باید جای خود را به محتوای دیگری بدهد و دانش‌آموزان به نیازهای جدیدتری نیاز دارند که ما در سبد یادگیری جای کافی برای آن نگذاشتیم.

وزیر آموزش و پرورش اظهار کرد: آیا وقت آن نیست که بخشی محتوای دروس تغییر کرده و با نیازهای دانش‌‌آموزان منطبق شود؟ به نظر می‌رسد برنامه درسی باید با این نیازها خود را تطبیق دهد؛ فرایند برنامه درسی کند است و بچه‌ها در مدرسه چیزی می‌آموزند که در بیرون از مدرسه کمتر به آن نیاز دارند البته این مطلق نیست.

سایت شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از سایت خبری عصر ایران، تاریخ انتشار 22 دی 97، کد مطلب: 649127، www.asriran.com


اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین