پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
شنبه ۰۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 2024 April 20
کد خبر: ۹۵۶۲۸
تاریخ انتشار : ۰۹ آذر ۱۳۹۶ - ۲۲:۱۱
جمعی از دانشجویان مقطع دکترای دانشگاه آزاد اسلامی، واحد ساوه پس از طی فرایند آموزشی، گذراندن همه دروس تحصیلی و قبولی در آزمون جامع ـ که مستلزم هزینه ای بالغ بر 20 میلیون تومان است ـ اکنون بر اثر اختلاف نظر مدیران فعلی با مدیران سابق واحدشان، با مشکل آموزشی عجیبی رو به رو شده اند؛ مشکلی که بیشتر شبیه یک تسویه حساب مدیریتی است و هزینه سنگینی را به این دانشجویان تحمیل خواهد کرد.

شعارسال : وقتی خسارت دعوای مدیران سابق و فعلی دانشگاه آزاد به جیب دانشجویان می رسد!جمعی از دانشجویان مقطع دکترای دانشگاه آزاد اسلامی، واحد ساوه پس از طی فرایند آموزشی، گذراندن همه دروس تحصیلی و قبولی در آزمون جامع ـ که مستلزم هزینه ای بالغ بر 20 میلیون تومان است ـ اکنون بر اثر اختلاف نظر مدیران فعلی با مدیران سابق واحدشان، با مشکل آموزشی عجیبی رو به رو شده اند؛ مشکلی که بیشتر شبیه یک تسویه حساب مدیریتی است و هزینه سنگینی را به این دانشجویان تحمیل خواهد کرد.

 ماجرای مشکل تعدادی از دانشجویان ورودی 93 و 94 دانشگاه آزاد واحد ساوه از این قرار است که برای آنها در ترم اول آغاز به تحصیل 14 واحد درسی از سوی آموزش دانشکده ارائه شد و اکنون پس از پایان فرایند آموزشی و گذراندن آزمون جامع به آنها اطلاع داده شده که اخذ 14 واحد در ترم نخست به دلیل آنچه محدودیت سقف واحدهای انتخابی عنوان می شود، تخلف بوده است.

در رابطه با جزئیات مشکلی که آمد، یکی از دانشجویان دارای این مشکل  گفت: بنده ورودی سال 94 مقطع دکترای دانشگاه آزاد واحد ساوه هستم که در ترم نخست تحصیلی به بنده 14 واحد درسی ارائه شد. در همان زمان، من و همکلاسی هایم به آموزش دانشکده معترض شدیم و گفتیم که ارئه این تعداد واحد در یک ترم برای ما سنگین است، اما آنها قبول نکردند و تأکید داشتند باید این تعداد واحد برداشته شود تا مشکل دروس پیش نیاز از بین برود.

این دانشجوی مقطع دکترای دانشگاه آزاد ادامه داد: در ترم دوم به ما 8 واحد و در ترم سوم نیز 6 واحد ارائه شد. اکنون که تمام دروس آموزشی را گذرانده ایم و در ترم چهارم نیز با پرداخت 8 میلیون تومان آزمون جامع را انتخاب و گذراندیم، به ما می گویند چون در ترم اول شما بیش از سقف مجاز واحد اخذ کرده اید، واحدهای اضافی حذف و باید دوباره گذرانده شود.

وی ادامه داد: در این دستور صادره همچنین آمده است که آزمون جامع ما به دلیل عدم پذیرش واحدهای اضافی مردود است و باید دوباره فرایند اخذ و گذراندن ترم مربوط به آزمون جامع را انجام دهیم؛ اقدامی که حداقل 8 میلیون تومان برای ما هزینه دارد و به دلیل انرژی، زمان و هزینه ای که به ما تحمیل می کند، حاضر به پذیرش آن نیستیم.

این دانشجوی دوره دکترا دلیل چنین برخورد و تصمیمی را بیشتر یک دعوای مدیریتی می داند و تأکید دارد: اگر در ترم یک آموزش دانشگاه و مدیران مربوطه تخلف کرده اند، مقصر آنها هستند و ما نباید به عنوان دانشجو هزینه دعوای مدیران فعلی با قبلی دانشگاه را بدهیم.



عباس گوهری، مدیر کل برنامه ریزی درسی دانشگاه آزاد در رابطه با مشکلی که برای دانشجویان دکترای دانشگاه آزاد ساوه رخ داده است، گفت: چیزی که در این بین مهم است، اینکه بالاخره تخلفی از نوع آموزشی در دوره تحصیل این دانشجویان رخ داده است و حتی اگر بپذیریم که مدیران و کارشناسان سابق حوزه آموزش دانشگاه ساوه خطا کرده اند، دانشجویان خود باید در جریان این مسأله می بودند و نباید 14 واحد تحصیلی را در یک ترم برمی داشتند؛ پس بخشی از تخلف صورت گرفته متوجه خود دانشجویان است.

برابر آنچه آمد و در مستندات نیز مشخص است، اشکالی که در ترم یک تحصیلی برخی از دانشجویان مقطع دکترای دانشگاه آزاد ساوه پیش آمده و آموزش این دانشگاه بر خلاف آیین نامه، سقف مجاز واحد درسی را برای آنها رعایت نکرده است، اکنون این دانشجویان را با مشکل رو به رو کرده و آنها هستند که باید هزینه خطای رخ داده را متحمل شوند.

نظر به اینکه تصمیم کنونی جدا از هزینه های مالی، هزینه های سنگین دیگری در رابطه با انرژی و زمان را به این دانشجویان تحمیل خواهد کرد و فرایند تحصیلی آنها به ویژه آزمون جامع گذرانده را زیر سؤال می برد، شاید بهترین تصمیم برای حل مشکل مذکور ارجاع آن به کمیسیون موارد خاص و انعطاف مدیریتی در قبال این مسأله باشد؛ تصمیمی که البته اگر بنای مدیران فعلی نه حل مشکل بلکه آشکارسازی تخلف های ریز و درشت مدیریت قبل باشد، عملیاتی نخواهد شد.


شعارسال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از پایگاه تحلیلی خبری تابناک، تاریخ انتشار:9 آذر 1396، کدخبر: 751316،www.tabnak.ir

اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین