پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۹۵۷۴
تاریخ انتشار : ۱۴ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۳:۵۴
مدیر فرهنگی هنری باغ موزه قصر گفت: سازه شیشه‌ای این باغ موزه یک پرتابل برگشت‌پذیر است که هر لحظه می‌توان آن را جابه جا کرد همچنین از ابتدای انجام کار این سازه برای فعالیت موزه‌ای ایجاد شد.

شعار سال: علی مرادخانی، مدیر فرهنگی هنری باغ موزه قصر درباره ایجاد یک سازه شیشه‌ای در باغ موزه قصر توضیح داد: فرضیه ایجاد رستوران در سازه شیشه‌ای باغ موزه از اساس کذب است و حتی چنین گمانه‌زنی وجود نداشته که کاربری آن سازه تجاری شود. این سازه متحرک یک سازه شیشه‌ای پرتابل و برگشت‌پذیراست که در یک شب می‌توان آن را جمع کرد چون هیچ مصالحی در آن به کار نرفته و کاملا شبیه به ساختمان‌های شیشه ای دیگر باغ موزه اعم از راهروی شیشه‌ای فرخی یزدی و کافه مارکوف است.

وی ادامه داد: در ساخت و ایجاد این فضا کاملا توجه داشتیم که به لحاظ هارمونی شبیه به ساختمان موزه باشد. حتی هر بازدیدکننده‌ای به سادگی نمی‌تواند متوجه شود که آیا این سازه از قبل وجود داشته و یا یک سازه جدیداست. این بخش از فضا از ابتدا هم برای استفاده به عنوان گالری و موزه اتومبیلهای قدیمی ساخته شد و از ابتدای ایده پردازی تا امروز که پروسه در حال پیگیری است و حتی بعد از افتتاحیه همرهی و نظارت مستمر دوستان در پژوهشگاه فنی میراث فرهنگی را به عنوان نهاد ذی صلاح داشتیم.

مرادخانی درباره اینکه چرا از اداره کل میراث فرهنگی استان تهران استعلامی گرفته نشده و در شورای فنی آن نیز مطرح نشده است گفت: این در صورتی است که ما موزه را به هم ریخته باشیم و دخل و تصرف در فضای موزه انجام داده باشیم درصورتی که این طور نبوده است. اگر قرار بر دخل و تصرف بود حتما باید این اقدامات انجام می شد درحالی که این سازه را میتوان هر لحظه برداشت.

با اندکی اضافات و تلخیص برگرفته از خبرگزاري مهر، تاریخ انتشار13 بهمن 1394، کد مطلب: 3040400 : www. mehrnews.com

اخبار مرتبط
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین