پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۰۷۰
تاریخ انتشار : ۲۴ آبان ۱۳۹۴ - ۱۰:۴۸
در ادامه اجرای پروژه «یکصد معمار، یکصد انتخاب» 11 اثر شاخص دیگر در حوزه معماری معرفی شدند که در میان آن‌ها آثاری از کامران دیبا، حسین امانت، هوشنگ سیحون و حسین سلطان‌زاده به چشم می‌خورد

شعار سال: در دومین نشست پروژه «یکصد معمار، یکصد انتخاب» اعلام شد که می‌توان با تعمقی بیشتر، نمونه‌های متنوعی از معماری معاصر ایران را پیدا کرد که راه‌های روشنی در اختیار دانشجویان و علاقه‌مندان به این حرفه قرار می‌دهد که سبب آشنایی بیشتر با ظرایف معماری مدرن و متکی به سابقه تاریخی شود.

همچنین علاوه بر نمونه‌های متعلق به شخصیت‌های معروف و شناخته‌شده، آثاری معرفی شدند که بسیاری از افراد، نشانی از این آثار نداشتند یا آن‌ها را نمی‌شناختند، که به عقیده‌ی معماران حاضر در این نشست، این موضوع می‌تواند بارقه امیدی برای شناسایی آثار متنوع معماری معاصر ایران باشد.

حمید نورکیهانی - یکی از معماران حاضر در این جلسه - «پارک شفق» اثری از کامران دیبا را در حالی معرفی کرد که چند روز پیش، در پاریس با کامران دیبا نشست‌هایی داشته است. او همچنین آخرین کروکی دستی از این اثر را که دیبا در اختیارش قرارداده بود، به مخاطبان معرفی کرد.

فرهنگسرای نگارستان (موزه قرآن) اثر بهروز احمدی، برج آرمیتا اثر بهروز احمدی، مسجد دانشگاه آزاد اسلامی واحد قزوین اثر حسین سلطان‌زاده، آرامگاه بوعلی سینا اثر هوشنگ سیحون، نمازخانه پارک لاله اثر کامران دیبا، مدرسه‌ای با گل‌ تافته اثر نادر خلیلی، ساختمان سازمان میراث‌ فرهنگی، صنایع‌ دستی و گردشگری کل کشور اثر حسین امانت، سردر دانشگاه تهران اثر کوروش فرزامی، مجموعه پارک شفق اثر کامران دیبا و ساختمان سازمان میراث‌ فرهنگی، صنایع‌ دستی و گردشگری استان هرمزگان اثر فرشاد استاد آثاری بودند که به ترتیب توسط دکتر شیوا آراسته، آقایان مهندس فریبز جبارنیا، دکتر کمال رهبری‌منش، مهندس شهریار خراسانی قدیمی، مهندس علی کرمانیان، مهندس کمال کمونه، دکتر اسکندر مختاری، دکتر محمدمهدی محمودی، مهندس حمید نورکیهانی و مهندس شهریار یقینی معرفی شدند.

این نشست که 20 آبان‌ماه 1394 در باغ‌موزه قصر تهران برگزار شد، دومین جلسه از سلسله نشست‌های ده‌گانه‌ای است که قرار است به معرفی 100 اثر شاخص معماری معاصر ایران بپردازد. طبق برنامه‌های اعلام‌شده توسط انجمن مفاخر معماری ایران، در این نشست‌ها به معرفی آثار شاخصی پرداخته می‌شود که در 60 سال اخیردر ایران ساخته شده‌اند.

با اندكي اضافه و تلخيص برگرفته از خبرگزاری ايسنا، تاریخ انتشار: 22 آبان 1394، کد مطلب: 94082213229:www. isna.ir

اخبار مرتبط
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین