پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۹۵۷۶۱
تاریخ انتشار : ۱۰ آذر ۱۳۹۶ - ۱۰:۱۷
معاون سازمان جنگل‌ها گفت: فرونشست دشت‌ها ، سیلاب‌ها و تخریب جنگل ها سالانه ۵۰ هزار میلیارد تومان به کشور خسارت می‌زند.

شعار سال: پرویز گرشاسبی عصر امروز در آیین نکوداشت شصتمین سال تأسیس دانشگاه علوم کشاورزی و منابع طبیعی گرگان اظهار داشت: بنیانگذار این دانشگاهسازمان جنگل‌ها، مراتع و آبخیزداری کشور در 60 سال قبل بوده است. یعنی این سازمان نیاز به یک بازوی علمی کمکی که بتواند مسائلزیست محیطیو منابع طبیعی کشور را بهتر سیاستگذاری و مدیریت کند را احساس و این مرکز آموزشی را پایه‌گذاری کرد.

وی با بیان اینکه آموزش به نوعی بنیادی شده که نیازهای بخش اجرا و جامعه را جواب نمی‌دهد، افزود: از نگاه ما در بخش اجرایی و سیاستگذاری کشور نیاز است که به ابتدای آغاز فعالیت‌های تحصیلی و تجربی بازگردیم تا کار علمی و تحقیقاتی را در دانشگاه داشته باشیم.

گرشاسبی اظهارداشت: امروز با توجه به بحران‌های زیست محیطی کشور، فاصله بخش اجرا و علمی زیاد است. گرچه سعی شده که این فاصله کاهش پیدا کند اما نیاز به کار بنیادی برای نزدیک شدن این فاصله نیاز است.

وی با بیان اینکه ایران جزو کشورهای کم آب به شمار می رود، گفت: شاید در منطقه ای واقع شدیم که مسائلزیست محیطیو منابع طبیعی نیاز به توجه ویژه دارد، دانشگاه می تواند این موضوع را تاحدودی مدیریت کند و مدل ها و روشهای بهتری درباره بهره برداری از سرزمین ارائه دهد.

وی خاطرنشان کرد: تخریب‌های زیست محیطی که آب هم در سرلوحه آن است، مانند فرونشست دشت‌ها فرسایش بادی و آبی، سیلاب‌ها وتخریب جنگل هاسالانه 50 هزار میلیارد تومان به کشور خسارت می‌زند که اگر همه منابع مقابله با این بحران‌ها را کنار هم بگذاریم حدود 2 هزار میلیارد تومان هم خواهد بود.

گرشاسبی گفت: کارهای علمی و تحقیقاتی می تواند کمک کند تا از این بحران ها عبور کنیم. در حوزه منابع طبیعی موضوعاتی داریم که توسط دانشگاه ها حل می شود.

وی به طرح تنفس جنگل هم اشاره کرد و افزود: اگر دانشگاه در سیاستگذاری و نحوه اجرای این طرح با یک نگاه علمی ورود نکند دچار چالش می شویم. دانشگاه های منطقه شمال کشور باید در این زمینه راهکاری علمی داشته باشند.

سایت شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از باشگاه خبرنگاران جوان ، تاریخ انتشار آذر 96، کدمطلب:۶۳۴۱۷۵۴، www.yjc.ir


اخبار مرتبط
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین