پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۹۷۴۸۲
تاریخ انتشار : ۱۹ آذر ۱۳۹۶ - ۱۱:۲۶
سیزدهمین نمایشگاه کتاب استان گیلان و سیصد و چهل و پنجمین نمایشگاه کتاب استانی کشور با حضور استاندار گیلان افتتاح شد.

شعار سال: مصطفی سالاری در این مراسم که با حضور برخی مدیران استانی و شهرستانی و اهالی قلم استان در محل دائمی نمایشگاه‌های استان برگزار شد، اظهارکرد: گرچه در گذر زمان امکانات بروز دنیا نظیر فضای مجازی شرایطی جدید در عرصه قلم و نویسندگی بوجود آورده است اما جایگاه نویسندگان و ناشران معتبر و مجوزدار کشور که در عرصه نویسندگی کتاب فعالیت می کنند محفوظ و محترم است و اهمیت این جایگاه بر کسی پوشیده نیست.

وی اضافه کرد: کتاب قدمتی دیرینه دارد و در اعتبار این منبع علمی هیچ شکی نیست.
استاندار گیلان با بیان اینکه بخش قابل توجهی از تولید کنندگان مطالب در فضای مجازی افراد ناشناخته هستند، گفت: در حوزه نویسندگی و تالیف اثر، گستردگی غیر قابل شناسایی و غیرمعتبر وجود ندارد.
سالاری با اشاره به فرهنگ غنی و تمدن دیرین گیلان زمین اظهار داشت: بدیهی است از چنین جامعه متمدن و ریشه داری انتظار می رود در حوزه قلم و نویسندگی پیشتاز و حساس باشد.
وی با تاکید بر لزوم تسهیل در روند نشر کتب برای ناشران و مولفان، اظهار کرد: نوشته‌ای که معتبر باشد مخاطب خود را خواهد یافت.
نماینده عالی دولت در استان اضافه کرد: تمام توان خود را برای تقویت و حمایت از نویسندگان و ناشران کتب به کار خواهیم بست؛ البته بر حفظ کیفیت آثار تاکید دارم.
سالاری با بیان اینکه باید بیش از پیش به ترویج فرهنگ کتابخوانی بپردازیم، بیان کرد: متاسفانه بیشتر درگیر سخت افزارهایی نظیر کتابخانه سازی و مدرسه سازی می شویم، حال اینکه باید بدانیم کتاب است که خاصیت انسان سازی دارد و ضرورت دارد به تولید هرچه بیشتر مکتوبات و نوشتار فاخر کمک کنیم.
وی در پایان تاکید کرد: ریشه مدنی گیلان زمین ایجاب می کند در حوزه فرهنگ حساس تر گام برداشته و خلاقانه تر عمل کنیم.
در پایان این مراسم استاندار گیلان ضمن تقدیر و تجلیل از مولفان برتر استان، از نمایشگاه مذکور بازدید به عمل آورد.

سایت شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته ازسایت خبری گیلان شهر ، تاریخ انتشار 18آذر 96، کدمطلب:57407، www.gilanshahr.ir


اخبار مرتبط
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین