پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۹۷۸۴۷
تاریخ انتشار : ۲۱ آذر ۱۳۹۶ - ۰۹:۵۶
در حالی که خیلی زمانی از روند توزیع شناسنامه‌های افغانستانی (تذکره) برای مهاجرین این کشور در ایران نگذشته اما طرحی با عنوان «صدور کُد هویت» جایگزین صدور شناسنامه‌های افغانستانی می‌شود.

شعارسال:در حالی که خیلی زمانی از روند توزیع شناسنامه‌های افغانستانی (تذکره) برای مهاجرین این کشور در ایران نگذشته اما طرحی با عنوان «صدور کُد هویت» جایگزین صدور شناسنامه‌های افغانستانی می‌شود.

«محمد اسلام دره‌ای»رایزن فرهنگی و حقوقی و مسئول پروژه صدور گذرنامه‌های الکترونیک سفارت افغانستان  اظهار کرد: تا اواخر هفته تیم صدور شناسنامه‌های افغانستانی به هرات اعزام می‌شوند و بزودی براساس صحبت‌های صورت گرفته طرحی جدید جایگزین صدور شناسنامه می‌شود.

وی افزود: با وجود اینکه روند توزیع شناسنامه‌های افغانستانی در محل سفارت تجربه‌ای موفق بود، اما در کنار آن معایبی نظیر اتلاف وقت و سیکل اداری طولانی را نیز داشت به همین علت به دنبال جایگزینی این طرح هستیم.

این مقام سفارت افغانستان از آغاز طرح جدیدی با نام «صدور کُد هویت» خبر داد و گفت: دستورالعمل اجرایی صدور کد هویت به شکل جزئی هنوز به ما ابلاغ نشده اما این طرح جدید جایگزین روند صدور شناسنامه‌ها می‌شود.

دره‌ای ادامه داد: در این طرح به جای شناسنامه(تذکره) با طی مراحل هویت‌شناسی و مراحل اداری کُد هویتی داده می‌شود که از طریق آن اتباع افغانستانی هر زمان که به افغانستان مراجعه کنند می‌توانند اقدام به اخذ شناسنامه خود کنند.

وی تاکید کرد: با این کُد به راحتی و بودن هیچ مشکلی به مهاجرین افغانستانی گذرنامه الکترونیک داده می‌شود.

این مقام سفارت افغانستان عنوان کرد: به نظر می‌رسد طرح «صدور کد هویت» در قیاس با صدور «شناسنامه‌های افغانستانی» بهتر و موانعی چون روند طولانی و وقت‌گیر سیکل اداری را از میان بردارد.

دره‌ای گفت: هنوز میزان هزینه و زمان آغاز این طرح از سوی دولت افغانستان به ما اعلام نشده اما براساس مذاکرات صورت گرفته قرار است بلافاصله پس از توقف روند صدور شناسنامه آغاز شود.

شعارسال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته ازخبرگزاری تسنیم ،تاریخ انتشار 20 آذر 96، کدخبر : 1598025، www.tasnimnews.com

اخبار مرتبط
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین