پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۹۸۴۵۰
تاریخ انتشار : ۲۴ آذر ۱۳۹۶ - ۱۰:۲۴
در پی خبرسازی های اخیر رسانه ها در رابطه با مذاکره جامعه روحانیت با مجمع روحانیون، آیت الله موحدی کرمانی، دبیرکل جامعه روحانیت مبارز نسبت به این موضوع واکنش نشان داد.

شعارسال:موحدی کرمانی در گفت‌وگویی با اشاره به سخنان اخیر غلامرضا مصباحی مقدم، سخنگوی جامعه روحانیت مبارز مبنی بر اینکه این تشکل سیاسی اصولگرا سابقه برگزاری جلسه با مجمع روحانیون مبارز را داشته است، گفت: لازم می دانم به اطلاع مردم خوب و آگاه برسانم که در دو روز گذشته مصاحبه‌ای با بنده انجام گرفت و در آن طوری سؤال شد که گویا در جامعه روحانیت بحث شده که جامعه روحانیت و مجمع روحانیون بنشینند و جلسه‌ای داشته باشند.

وی افزود: بنده جواب دادم که به هیچ وجه بحث و مذاکره‌ای در جامعه روحانیت نبوده است. بعداً این مصاحبه کننده گفت که آقای مصباحی مقدم اظهار کرده‌اند که چنین مذاکره‌ای بوده و همین روزها این حرف را زده‌اند و بنده گفتم نه این طور چیزی نبوده و صحبتی در این زمینه نداشتیم.

دبیرکل جامعه روحانیت مبارز با انتقاد از عدم امانتداری برخی رسانه‌ها، اظهار کرد: خبر این طور از قول من منعکس شد که خدای ناکرده بنده به آقای مصباحی مقدم اهانتی کردم که حرف ایشان صحیح نبوده است، اما بعداً که با آقای مصباحی مقدم تماس گرفتم ایشان گفتند که در آن مصاحبه صحبت‌ها و سوابق بیش از 10 سال قبل را گفته‌ام.

وی توضیح داد: در جامعه روحانیت در یک مقطعی زمزمه‌ای شد که بعضی از اعضاء می خواهند جدا شوند و یک انشعابی به وجود آورند و بنده یادم هست که در زمان ریاست جمهوری مقام معظم رهبری ما جلسه‌ای داشتیم در ریاست جمهوری و در این رابطه معلوم بود می‌خواهد صحبتی شود. مرحوم حاج احمد آقا هم در جلسه شرکت کردند و بو برده بودند که اختلافی به وجود آمده است و ایشان فرمودند بنده الآن از خدمت امام می‌آیم و امام مطلع شدند از این جلسه و فرمودند برو به آقایان بگو متحد باشند و اختلافی نباشد و همه با هم باشند. این پیامی بود که حاج احمد آقا از طرف امام به جامعه روحانیت آورد. بعد هم مقام معظم رهبری در زمینه وحدت روحانیت و روحانیون یک بحث مبسوطی داشتند مرحوم آقای هاشمی هم در این زمینه صحبتی کردند.

موحدی کرمانی یادآور شد: البته یا ایشان فرمودند و یا مقام معظم رهبری که ما در جمعی که اینجا نشسته‌ایم همه را برادران خودمان می دانیم و همه باهم هستیم و هیچ اختلافی وجود ندارد.

دبیرکل جامعه روحانیت مبارز ادامه داد: بعضی از آقایان هم صحبتی کردند، اما متأسفانه یک نفر از آقایان که تقریباً یکی از مؤسسین مجمع روحانیون بود گفت که ما اختلاف نظر داریم هم در مسائل اقتصادی و شاید این را هم گفت که در مسائل سیاسی هم اختلاف نظر داریم .

وی افزود: ظاهراً این سابقه را آقای مصباحی مقدم در یک جلسه ای دیگر هم که در مدرسه شهید مطهری بوده است گفتند، ولی بنده یادم هست که این جلسه در ریاست جمهوری هم بوده است.

موحدی کرمانی تاکید کرد: آقای مصباحی مقدم اشاره به این توصیه‌ها ی امام و رهبری داشته‌اند که نظر ما وحدت است و ما می خواهیم انشعابی به وجود نیاید و مجمع روحانیونی شکل نگیرد و همه با هم باشیم که مربوط به بیش از 10 سال قبل بوده است.

وی با تاکید بر اینکه توصیه می‌کنم مصاحبه کننده‌ها دقت زیادی داشته باشند، گفت: نمی‌گویم که خدای ناکرده آنها غرضی دارند ولی می گویم دقت کنند. اینطور که مصاحبه کننده سئوال کرد انگار همین چند روز از مجمع روحانیون در جامعه روحانیت مبارز بحثی بوده است و به برای همین بنده گفتم نه بحثی نبوده است.

دبیرکل جامعه روحانیت مبارز در پایان تصریح کرد: تأکید می کنم که سخنگوی محترم جامعه روحانیت مبارز جناب آقای مصباحی مقدم مورد اعتماد صددرصدی ما هستند و هرچه ایشان نظر بدهند مورد تأیید بنده هست و هیچ اختلاف نظری هم در این زمینه وجودندارد.

شعارسال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری ایسنا،تاریخ انتشار23آذر96،کدخبر: 96092312896 ، www.isna.ir

اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین