پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۹۸۵۷
تاریخ انتشار : ۱۹ بهمن ۱۳۹۴ - ۰۷:۳۲
معاون عمرانی استاندار آذربایجان شرقی با اشاره به مصوبه کارگروه ملی کاهش آلودگی هوا مبنی بر لزوم تعریف محدوده زوج و فرد در کلان‌شهرها، گفت: در این راستا به دنبال تعیین این محدوده در شهر تبریز هستیم که این کار در دو هفته آتی انجام خواهد شد.

شعارسال : محمدصادق پورمهدی در جلسه شورای ترافیک استان، افزود: اجرای طرح زوج و فرد در شهر تبریز قطعی بوده و بعد از تعیین محدوده، این طرح در ایام مقتضی اجرا خواهد شد.

وی همچنین بر اطلاع‌رسانی قبلی و اخذ نظرات مردم در اجرای طرح‌های ترافیکی و تغییر مسیر تاکید کرد.

معاون عمرانی استاندار آذربایجان شرقی با اشاره به انتخاب تبریز به عنوان شهر نمونه گردشگری کشورهای اسلامی در سال 2018، سامان‌دهی خیابان جمهوری اسلامی در مرکز شهر تبریز را ضروری دانست و گفت: کاهش و روان‌سازی ترافیک شهری بخشی از شاخصه‌های میزبانی مناسب گردشگران است.

وی با اشاره به اجرای طرح مطالعاتی پیاده‌راه خیابان جمهوری حدفاصل خیابان دارایی تا میدان نماز، افزود: با اجرای این طرح می‌توانیم مرکز شهر و بازار را به قطب گردشگری تبدیل کنیم.

پورمهدی تاکید کرد: برای محدوده میدان نماز و سامان‌دهی دست‌فروشان منطقه و همچنین جابه‌جایی ایستگاه‌های اتوبوس باید فکر اساسی شود.

معاون استاندار آذربایجان شرقی همچنین بر تشکیل منظم و مستمر جلسات شورای ترافیک در تمام شهرستان‌های استان تاکید کرد و از دستگاه‌ها و نهادهای مربوطه خواست نهایت همکاری را با این شوراها داشته باشند.

پورمهدی در ادامه با اشاره به ترافیک چند ساعته اخیر در میدان جانبازان به دلیل اجرای پروژه روگذر، خاطرنشان کرد: لازم است متولیان امر با اطلاع رسانی به موقع و اتخاذ تدابیر لازم در اجرای پروژه‌ها جلوی تبعات احتمالی و نارضایتی شهروندان را بگیرند.

وی با ابراز رضایت از اجرای بهنگام پروژه های عمران شهری توسط شهرداری تبریز اظهار کرد: نباید شیرینی عملیات عمرانی شهر به کام شهروندان تلخ شود.

دبیر شورای هماهنگی ترافیک شهرهای استان نیز در این نشست از خرید 19 دستگاه اتوبوس توسط شهرداری تبریز خبر داد و افزود: تاکنون 29 دستگاه اتوبوس وارد ناوگان حمل و نقل عمومی شهر شده است و در مجموع تا پایان سال 150 دستگاه اتوبوس که 50 دستگاه از این تعداد دوکابین هستند، به ناوگان اضافه می‌شود.

رضا طوسی ابراز داشت: طبق برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته توسط شهرداری در نظر داریم علاوه بر این 150 دستگاه، 100 دستگاه اتوبوس دیگر را نیز برای رفاه حال بیشتر شهروندان مهیا کنیم.

معاون حمل و نقل شهرداری تبریز نیز با اشاره به افزایش میزان ترافیک در سطح شهر گفت: با نزدیک شدن به ایام عید و افزایش ترافیک در مرکز شهر اعمال محدودیت های ترافیکی اجتناب ناپذیر است.

یعقوب وحید کیا افزود: علاوه بر محدودیت ترافیکی، نصب تابلوهای ترافیکی، سامان‌دهی پارکینگ ها و ایستگاه های حمل و نقل نیز از جمله مباحث مهم ترافیکی در شهر تبریز است.

وی میزان استفاده از اتوبوس برای مسافرت های داخل شهری را 68 درصد اعلام کرد و افزود: در محدوده ی طرح پیاده راه خیابان جمهوری ایستگاه های حمل و نقل بار و تاکسی و برای عابران پیاده نیز وسایل ویژه ای شبیه تراموا در نظر گرفته شده است.

با اندکی اضافات و تلخیص برگرفته از تبریز فردا ، تاریخ انتشار دوشنبه 05 بهمن 1394 ، کد مطلب : 3888 : www.tabrizefarda.com

اخبار مرتبط
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین