پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۹۸۶۷۱
تاریخ انتشار : ۲۵ آذر ۱۳۹۶ - ۰۹:۳۶
استاندار کردستان گفت: در زلزله های اخیر غرب کشور در مجموع بیش از چهار هزار واحد مسکونی در این استان نیز با خسارت مواجه شدند.

شعار سال: بهمن مرادنیا در جلسه شورای هماهنگی مدیریت بحران استان، گفت: وضعیت حاد استان کرمانشاه پس از زلزله، موجب شد تا کردستان در حاشیه قرار بگیرد و به مشکلات ایجاد شده در استان ما توجه نشود.

وی در این خصوص افزود: در زلزله اخیر ٤ هزار و ١٤ واحد مسکونی در کردستان خسارت دید که هزار و ١٧٦ واحد شهری و ٢ هزار و ٨٣٨ واحد روستایی هستند و از این تعداد ٢ هزار و ٨٠٠ واحد نیازمند تعمیر و یک هزار و ٢١٤ واحد نیازمند بازسازی کامل هستند.

استاندار کردستان بیان کرد: خسارات وارده به کردستان در پی زلزله های اخیر به حدی است که استان ما هم به خدمات و تسهیلاتی که برای کرمانشاه مصوب شده، نیاز دارد.

مرادنیا در ادامه از مجموعه مدیریت بحران استان خواست، با جدیت هرچه بیشتر تلاش کنند تا توان مدیریت بحران ارتقا پیدا کند و برای رسیدن به این هدف، با توجه به اینکه تجهیز استان از محل اعتبارات استانی میسر نیست، لازم است اعتبارات مورد نیاز از وزارتخانه های مربوطه تامین شود.

وی همچنین خواستار نظارت و دقت هرچه بیشتر بر ساخت و سازها شد و افزود: با توجه به اینکه کردستان در مسیر گسل سنندج - سرجان قرار دارد باید در راستای تسریع مقاوم سازی خانه های روستایی اقدام شود.

وی عنوان کرد: نباید برنامه های آموزشی و سایر اقدامات در بحث زلزله فقط مختص یک روز (٥ دی ماه روز ایمنی در برابر زلزله) باشد بلکه لازم است صدا و سیما در طول سال برنامه های آموزشی مناسبی برای آگاه سازی شهروندان پخش کند.

سایت شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته ازخبرگزاری مهر ، تاریخ انتشار 24آذر 96، کدمطلب:4172517، www.mehrnews.com


اخبار مرتبط
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین