پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۹۹۶۸
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۲۰ بهمن ۱۳۹۴ - ۰۸:۰۹
ضعف شدید در عملکرد نماینده مردم شریف شهرستان بناب در مجلس شورای اسلامی:

شعار سال: مطالب زیر (رنگ سبز) که از روزنامه ایران عیناً نقل می‌شود (روزنامه ایران، شماره ۵۹۳۵ شنبه ۲ خرداد ۱۳۹۴ صفحات ۲ و ۱۴) بیانگر آن است که علیرغم این‌که نماینده مردم شهرستان بناب در مجلس نهم (جناب باقری بنابی) از ابتدای شروع دوره نمایندگی تا امروز، مقامات بسیار زیادی را از دولت و مجلس (از طیف‌های سیاسی متفاوت اصولگرا و اصلاح‌طلب و با اهداف و نیت‌های مختلف) به بناب دعوت کرده و در جلسات متعددی در مکان‌های متفاوت با آن‌ها به گفتگو پرداخته است، نتوانسته از حضور این مقامات در جلسات رسمی و غیررسمی شهرستان بناب در جهت تصویب، اجرا و یا تکمیل طرح‌ها و پروژه‌های مهم و کلان عمرانی، اقتصادی، فرهنگی و این شهرستان کمترین بهره‌ای ببرد.

آنچه از خبر درج شده در روزنامه رسمی دولت و مهم‌تر از آن، مشاهدات و تجربیات عینی مردم شریف شهرستان بناب برمی‌آید آن است که با توجه به حمایت بی‌چون و چرا و تبعیت محض نماینده مردم بناب از دولت آقای روحانی، امکان چانه‌زنی و اعمال فشار از طرف نماینده بر دولت در این دو سال و اندی که از عمر دولت یازدهم گذشته، وجود نداشته و در آینده نیز چنین امکانی وجود نخواهد داشت.

بنابراین به نظر می‌رسد برای مصوب نمودن طرح‌ها و پروژه‌های مهم در سطح ملی و استانی، انتخاب نماینده‌ای که ضمن احترام و تعامل سازنده با دولت، در مواقعی که دولت نسبت به حوزه انتخابیه ایشان بی‌توجهی نشان دهد، از دولت انتقاد کرده و بتواند با رایزنی و اقناع مدیران دولتی، آنان را به رفع نواقص و حل مشکلات مردم منطقه وادار سازد، امری است که وضوح و ضرورت آن بر کسی پوشیده نیست.

ضمن احترام کامل به رئیس‌جمهور و اعضای هیات دولت که تحت راهنمایی‌های عالمانه مقام معظم رهبری با تمام توان در جای جای میهن اسلامی مشغول خدمت‌رسانی به آحاد جامعه هستند و آرزوی موفقیت برای این مجموعه تلاشگر، انتظار می‌رود مردم فهیم شهرستان بناب از نماینده فعلی خود در مجلس، دلایل عدم پیگیری طرح‌های نیمه‌تمام را که همگی در ادوار گذشته تصویب شده‌اند، جویا شده و نسبت به عملکرد ایشان حساسیت بیشتری در این ایام داشته باشند.

نمونه‌هایی از طرح‌ها و پروژه‌هایی که علیرغم نیاز شدید شهرستان به این طرح‌ها، با بی‌توجهی موجه هستند، به شرح زیر می‌باشند:

عدم اجرا و تکمیل طرح آبرسانی از زرینه‌رود به دشت بناب

عدم شروع اجرای طرح کمربندی شرقی بناب، علیرغم مصوب بودن آن در سنوات گذشته

عدم اجرای پایاب سد قلعه‌چای

عدم اجرا و تکمیل پل میدان معلم

عدم شروع و اجرای بیمارستان جایگزین امام خمینی(ره) بناب و چندین طرح مهم و حیاتی دیگر که نماینده فعلی حتی در مصوب نمودن هیچ یک از این طرح‌ها در مجلس نیز سهیم و اثرگذار نبوده است.

*در ادامه توجه مردم فهیم شهرستان بناب را به مطالب منتشر شده در روزنامه ایران در مورد «طرح‌های افتتاح شده توسط ریاست محترم جمهوری اسلامی ایران» که عیناً از صفحات ۲ و ۱۴ این روزنامه به شماره ۵۹۳۵ به تاریخ شنبه ۲ خرداد ۱۳۹۴ نقل می‌شود، جلب می‌نماید.

قضاوت با مردم و مخاطبان فهیم و وزین سایت

*از این قسمت تا انتهای مطالب زیر به عنوان نقل قول مستقیم، داخل گیومه آورده می‌شود.

«رئیس‌جمهوری در سفر به تبریز از اجرای کامل طرح‌های عمرانی تا پایان سال آینده خبر داد

همه طرحهایی که روحانی در آذربایجان شرقی کلید زد

نیم نگاه

دکتر روحانی در این سفر که با استقبال پرشور مردم مواجه شد وعده‌ها و عملکرد دولت خویش را مرور کرد و برای اتمام طرح های نیمه تمام که امکان بهره برداری از آنها تا پایان سال ۹۵ وجود دارد، دستورات لازم را ابلاغ کرد.

رئیس جمهوری در جمع مردم تبریز از برنامه ریزی برای تغییر الگوی کشت در منطقه و بستن چاه های غیرمجاز مناطق پیرامونی دریاچه ارومیه به عنوان برخی از مهمترین کارهای انجام شده در زمینه احیای این دریاچه نام برد.

در این سفر عملیات اجرایی خط لوله انتقال اتیلن غرب از میاندوآب به تبریز، ساخت شهر جدید شهریار با ۱۳ هزار میلیارد ریال اعتبار اولیه و با گنجایش ۱۷۰ هزار نفر و ساخت بزرگراه‌های مراغه هشترود به طول ۹۲ کیلومتر آغاز شد.

گروه ایران زمین هفدهمین سفر استانی دکتر «حسن روحانی» رئیس جمهوری و اعضای هیأت دولت به آذربایجان شرقی دستاوردهای زیادی برای مردم این خطه خونگرم و قهرمان‌پرور داشت که از آن جمله می‌توان به تصویب ۳۲ طرح با ۹ هزار و ۶۵۰ میلیارد ریال اعتبار در بخش عمرانی و تأکید بر احیای دریاچه ارومیه اشاره کرد. قرار بر این است که تمام این طرح‌ها تا پایان سال ۹۵ به بهره برداری کامل برسد.

به گزارش ایرنا، رئیس جمهوری در این سفر ۲ روزه علاوه بر سخنرانی در جمع مردم، در یک نشست خبری شرکت کرد و بزرگترین کارخانه تولید شیشه ساختمانی و صنعتی را نیز افتتاح کرد.

دکتر روحانی در این سفر که با استقبال پرشور مردم مواجه شد، وعده‌ها و تعهدات داده شده به مردم را مرور و برای اتمام طرح های نیمه تمام که امکان بهره برداری از آنها تا پایان سال ۹۵ وجود دارد، دستورات لازم را ابلاغ کرد.

احیای دریاچه ارومیه پیگیری می‌شود

روحانی در جمع مردم تبریز از برنامه ریزی برای تغییر الگوی کشت در منطقه و بستن چاه‌های غیرمجاز مناطق پیرامونی دریاچه ارومیه به عنوان برخی از مهمترین کارهای انجام شده در زمینه احیای این دریاچه نام برد و گفت: خوشبختانه وضعیت دریاچه امروز در مقایسه با دو سال گذشته به مراتب بهتر است.

وی با تأکید بر اینکه مسیرمان را برای احیای این دریاچه ادامه داده و گزارش‌آن را به طور منظم به مردم ایران و خطه آذربایجان ارائه می‌دهیم، گفت: البته طرح احیای دریاچه، طرح بلندمدتی است که تا پایان کار دولت یازدهم به جد پیگیری می‌شود.

روحانی ادامه داد: مردم آذربایجان شرقی از نظر راه و راه آهن مشکلاتی دارند و دولت در این زمینه در همین سفر تصمیماتی اتخاذ کرده که به اطلاع مردم استان می‌رسد. تمام مسیر بزرگراه تبریز اهر با ۹۰۰ میلیارد ریال اعتبار تا پایان سال ۹۵ تکمیل می شود و آزادراه مهم تبریز بازرگان نیز به طول ۲۵۰ کیلومتر و با ۵۸ هزار میلیارد ریال اعتبار کلنگ‌زنی شد.

افتتاح طرح های عمرانی

رئیس دولت یازدهم اعلام کرد: عملیات زیرسازی راه آهن تبریز میانه به عنوان یک طرح مهم دیگر حوزه حمل و نقل آذربایجان شرقی با اختصاص ۵۰۰ میلیارد ریال اعتبار برای امسال و سال آینده تکمیل و همزمان با آن سایر امور این طرح اجرایی می‌شود. ۵۰۰ میلیارد ریال اعتبار نیز برای تکمیل آزادراه ۱۸ کیلومتری تبریز سهند که مشکلات ترافیکی زیادی را ایجاد می‌کند، تصویب شده تا این طرح سال آینده تکمیل شود.

وی از طرح تأمین آب آشامیدنی تبریز به عنوان یکی دیگر از اولویت‌های دولت در سفر به آذربایجان شرقی نام برد و افزود: در زمینه آب‌رسانی به شهرهای استان و حوزه فاضلاب تصمیمات مهمی اتخاذ شده که امسال و سال آینده عملیاتی می‌شود. برای تأمین آب آشامیدنی تبریز طرحی مصوب شده که بر اساس آن نیمی از این آب از رودخانه ارس تأمین می‌شود، ضمن این که برای تأمین آب ۲۰ هزار هکتار از اراضی کشاورزی این استان از آب های مرزی نیز تصمیماتی اتخاذ شده است.

روحانی با اشاره به وجود مسائل زیست محیطی در مورد توسعه معادن آذربایجان شرقی، گفت: در این زمینه هماهنگی لازم با سازمان حفاظت محیط زیست انجام شده تا شاهد توسعه معادن این استان بویژه در زمینه استخراج مس و آلومینیا باشیم. در زمینه بهداشت و درمان نیز تکمیل بیمارستان های در دست ساخت، بویژه بازسازی و تکمیل بیمارستان سوانح و سوختگی تبریز و بیمارستان‌های سراب و مراغه امسال و سال آینده تصمیمات مهمی اتخاذ شده است. ۵۱۷ میلیون دلار فاینانس نیز برای ساخت خط دوم قطار شهری تبریز اختصاص می‌یابد.

البته یک روز پیش از سفر رئیس جمهوری به آذربایجان شرقی، سامانه ارتباط مردمی با دولت(سامد) نیز راه‌اندازی شد تا مردم از طریق شماره ۱۱۱ نظرات، پیشنهادت و سؤالات خود با دولت را در میان بگذارند، اما در این میان افرادی هم از طریق نامه درد‌دل‌های شخصی و اجتماعی خود را با رئیس جمهوری در میان گذاشتند.

رئیس جمهوری در این سفر بازدیدی از خانه مشروطه و مقبره الشعرای تبریز داشت و این نشان دهنده اهمیت موضوع فرهنگی در نزد رئیس شورای عالی انقلاب فرهنگی بود. در این سفر طرح های شرکت برق تبریز با ۱۴۵میلیارد ریال اعتبار توسط مدیر عامل شرکت مادر تخصصی مدیریت تولید، انتقال و توزیع نیروی برق ایران (توانیر) به بهره‌برداری رسید، تا نیازهای آتی کلانشهر تبریز پیش بینی و تأمین شود.

همچنین ساختمان اداره برق هشترود نیز در این سفر با حضور وزیر تعاون به بهره‌برداری رسید. این ساختمان در زمینی به مساحت یک هزار و ۲۲۱ متر مربع و در سه طبقه ساخته شده و برای ساخت آن ۲۱ میلیارد ریال هزینه شده است.

بهره برداری ازمرکز خدمات آموزشی و رفاهی فرهنگیان، مرکز تحقیقاتی جهاد دانشگاهی، دیتا سنتر استان، روگذر راه آهن تبریز و اضافه شدن ۱۷ دستگاه اتوبوس تندرو به ناوگان حمل و نقل درون شهری تبریز از دیگر طرح هایی بود که توسط رئیس جمهوری، معاونان و وزیران در استان به بهره برداری رسید. در حوزه ورزش نیز ورزشگاه ۵ هزار نفری میانه با ۱۶۰ میلیارد ریال اعتبار از سوی وزیر ورزش و جوانان به بهره برداری رسید. همچنین وزیر تعاون پالایشگاه تولید انواع قیر در هشترود را افتتاح کرد که ۲۰۰ میلیارد ریال صرف ساخت آن شده و روزانه یک هزار و ۲۰۰ تن قیر تولید می‌کند.

راه‌اندازی بنیاد فرهنگ، هنر و ادب خطه آذربایجان

در حوزه فرهنگی نیز بنیاد فرهنگ، هنر و ادب خطه آذربایجان در خانه پروین اعتصامی راه‌اندازی شد تا یکی دیگر از وعده های انتخاباتی رئیس‌جمهوری تحقق یابد.

«علی جنتی» وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در آیین افتتاح این بنیاد تأکید کرد که این بنیاد در راستای تحقق وعده رئیس جمهوری و تقویت زبان و فرهنگ آذری تأسیس شده و نتایج آن همه استان های آذری زبان را شامل می‌شود. همچنین ۵ سینمای دیجیتال توسط وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در شهرهای میانه، بناب، مراغه، مرند و شبستر راه‌اندازی شد.

در این سفر عملیات اجرایی خط لوله انتقال اتیلن غرب از میاندوآب به تبریز، ساخت شهر جدید شهریار با ۱۳ هزار میلیارد ریال اعتبار اولیه و با گنجایش ۱۷۰ هزار نفر و ساخت بزرگراه های مراغه هشترود به طول ۹۲ کیلومتر آغاز شد.

رئیس جمهوری و اعضای هیأت دولت پیش از این به استان های خوزستان، هرمزگان، سیستان وبلوچستان، ایلام، لرستان، چهارمحال و بختیاری، اردبیل، خراسان رضوی، زنجان، گلستان، خراسان جنوبی، بوشهر، اصفهان، قم، گیلان و فارس سفر کرده و آذربایجان شرقی مقصد هفدهمین سفر رئیس قوه مجریه بود».

با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از پایگاه خبری بناب فردا، تاریخ انتشار10دی1394،کد مطلب:

www.bonabfarda.ir

اخبار مرتبط
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
United Arab Emirates
۲۰:۴۵ - ۱۳۹۷/۰۷/۰۲
0
0
الان دیگه هر نماینده ای حرف بزنه زور بزنه میتونه بودجه بگیره بقیه که حرف نمیزنن هیچی م.ق71
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین