پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
يکشنبه ۲۷ خرداد ۱۴۰۳ - 2024 June 16
کد خبر: ۱۱۳۱۲۸
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۰۹ اسفند ۱۳۹۶ - ۰۰:۰۵
عضو کمیسیون آموزش در مجلس معتقد است تراکم دانش‌آموزان در رشته تجربی نتیجه‌ای جز سرخوردگی قبول نشدگان، پرداخت هزینه‌های مجدد برای خانواده‌ها و پر کردن جیب موسسات کنکور ندارد.

شعارسال: حبیب الله دهمرده درباره گرایش دانش‌آموزان به رشته تجربی با توجه به ظرفیت‌های محدود رشته‌های دانشگاهی مرتبط گفت: یکی از مشکلات امروز جامعه ما، تمایل و ورود دانش‌آموزان به رشته تجربی و علاقه آنها برای ورود به رشته‌های پزشکی و دندانپزشکی و داروسازی در دانشگاه‌ها است.

نماینده مردم زابل، زهک و هیرمند در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه مسیر نسبت به گذشته بسیار تغییر کرده زیرا در گذشته تمایل دانش آموزان، ورود به رشته‌های ریاضی و فیزیک بود، افزود: مهم‌ترین اقدامی که برای اصلاح این شیوه باید صورت گیرد، هدایت تحصیلی است؛ البته نباید این اقدام را مختص آموزش و پرورش قرار داد زیرا عواملی زیادی در آن دخیل است و عامل اصلی آن بازار کار و کسب درآمد بالا است چراکه بسیاری از والدین بر این باورند اگر فرزندانشان وارد رشته‌های پزشکی شود، می‌تواند سطح درآمد بالاتری نسبت به دیگران داشته باشد بنابراین این باور باعث می‌شود والدین، فرزندان خود را برای ورود به رشته‌های پزشکی تشویق کنند.

این نماینده مجلس در دوره دهم ادامه داد: باید تمامی دستگاه‌های مربوطه دست به دست هم دهند و فرهنگ‌سازی در این زمینه ایجاد شود؛ البته آموزش و پرورش وظیفه بسیار سنگینی بر عهده دارد و مهم ترین آن، هدایت تحصیلی است تا قبل از ورود دانش‌آموزان به این شاخه، اقداماتی صورت گیرد که نگاه آنها تغییر کرده و رشته‌های پزشکی را تنها راه نجات خود در نظر نگیرند.

وی تأکید کرد: رشته‌های دیگری نیز وجود دارند که بتوانند مسیر همواری را در جهت کسب درآمد و شغل فراهم کند؛ به همین دلیل شناسایی و معرفی آنها نیازمند همکاری تمامی دستگاه‌های مربوطه از جمله آموزش و پرورش، خانواده‌ها، صداوسیما و رسانه‌ها است که مهم‌ترین وظیفه را آموزش و پرورش بر عهده دارد.

دهمرده ادامه داد: در کشور تعداد صندلی‌های دانشگاهی در رشته‌های پزشکی محدود است و با توجه به تعداد زیاد شرکت‌کننده در کنکور، شانس قبولی داوطلبان بسیار کم است؛ به همین منظور برای حل این مسائل باید تدبیر صورت گیرد و خانواده توجیه شوند که شانس قبولی بسیار ناچیز است.

دهمرده بیان کرد: باید رشته‌ها به تناسب ظرفیت دانشگاهی بین دانش‌آموزان تقسیم شود و در رشته‌های ریاضی و فیزیک و علوم انسانی نیز تدابیر جدی اتخاذ شود چرا که تداوم این وضع ظاهر مناسبی برای سیستم آموزشی کشور ندارد و عدم قبولی دانش‌آموزان در رشته‌های پزشکی باعث سرخوردگی و پرداخت هزینه‌های مجدد و کسب درآمد زیاد برای کلاس‌های کنکور خواهد شد و این مسئله برای سیستم آموزشی آفتی خطرناک است.

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات در مجلس شورای اسلامی یادآورشد: وظیفه جدی برعهده آموزش و پرورش است تا با هدایت تحصیلی مناسب از بروز مشکلات آموزشی در آینده جلوگیری کند و مسیری مناسب در مقابل دانش آموزان قرار دهد.

سایت شعارسال، با اندکی اضافات و تلخیص برگرفته از خبرگزاری خانه ملت، تاریخ انتشار: 5اسفند1396، کدخبر: 372178: www.icana.ir


اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۰۱:۱۴ - ۱۳۹۶/۱۲/۱۰
0
0
باید این دید غلط از جامعه رخت ببنده که دکتر شدن اسان ترین راه پولدار شدنه
اگه مردمو تفهیم کنیم که یه عده زیادی میتونن در زمینه کارو دانش فعالیت کنن که باعث اشتغال بشه
ا.ف75
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین