پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۲۲۹۹۰
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۳۱ فروردين ۱۳۹۷ - ۰۹:۲۹
مارتین سورل، مدیرعامل بزرگ‌ترین گروه تبلیغاتی جهان به نام WPP از این شرکت استعفا کرده است. این استعفا به دنبال تحقیقاتی درباره استفاده بد از منابع مالی این شرکت اتفاق می‌افتد. مارتین سورل ۷۳ ساله برای سال‌ها یکی از عالی‌رتبه‌ترین اشخاص در صنعت تبلیغات به شمار آمده است. او در حالی این شرکت را ترک می‌کند که سال گذشته Maurice Levy مدیرعامل شرکت رقیب Publicis نیز استعفا کرده بود.

شعار سالمارتین سورل، مدیرعامل بزرگ‌ترین گروه تبلیغاتی جهان به نام WPP از این شرکت استعفا کرده است. این استعفا به دنبال تحقیقاتی درباره استفاده بد از منابع مالی این شرکت اتفاق می‌افتد. مارتین سورل ۷۳ ساله برای سال‌ها یکی از عالی‌رتبه‌ترین اشخاص در صنعت تبلیغات به شمار آمده است. او در حالی این شرکت را ترک می‌کند که سال گذشته Maurice Levy مدیرعامل شرکت رقیب Publicis نیز استعفا کرده بود.

بیش از یک دهه است که مارتین سورل با اظهارنظرهای خاص شرکت‌های تکنولوژی را به دلیل حضور در صنعت تبلیغات مورد انتقاد قرار می‌دهد. او زمانی گوگل را frenemy خطاب می‌کرد؛ ترکیبی ابداعی از دوست (Friend) و دشمن (Enemy). سورل از سال ۱۹۸۶ مدیرعامل شرکت WPP بود. او با تصمیم‌های متهورانه و خرید شرکت‌ها و تغییر سیاست‌های شرکت به سمت تبلیغات مدرن این شرکت را به قله صنعت تبلیغات رساند. شرکتی که هم اکنون بیش از ۲۰۰ هزار نفر کارمند در سراسر جهان دارد. اما امروزه تغییراتی که غول‌های تکنولوژی در فضای تبلیغات به وجود آورده‌اند آینده این صنعت را با بحران روبه‌رو کرده است. سهام شرکت WPP طی ۱۲ ماه گذشته حدود ۳۰ درصد کاهش یافته و تعداد مشترکان آن نیز ۴/ ۵ درصد ریزش داشته است.

سورل درباره عملکرد مالی ضعیف سال گذشته گفت که این شرکت به دلیل کاهش مشتریان تقریبا واژگون شده بود. شرکت Procter & Gamble یکی از مشتریان بزرگ WPP از آن جمله مشتریانی بود که همکاری‌اش را قطع کرد. به جز اینها وضعیت شرکت‌های مشاوره و رسانه‌ها نیز بر این بحران افزود. بر اساس تحقیقات eMarketer تنها طی امسال گوگل و فیس‌بوک ۸/ ۵۶ درصد از بازار تبلیغات دیجیتالی در آمریکا را به خود اختصاص داده‌اند. با این حال حتی شرکتی چون WPP نیز خود یک مشتری برای شرکت‌های تکنولوژی بوده است، چنان‌که به گفته سورل تنها طی یک سال این شرکت ۵ میلیارد دلار روی گوگل و ۲ میلیارد دلار روی گوگل تبلیغات انجام داده است. تغییر به سمت فرآیندهای خودکار درج تبلیغات در شرکت‌های تکنولوژی - جا را برای شرکت‌هایی چون WPP بسیار تنگ کرده است.

سایت شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از روزنامه دنیای اقتصاد ، تاریخ انتشار 28 فروردین 97، کدمطلب:۳۳۷۶۹۵۸، www.donya-e-eqtesad.com


اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۶:۴۳ - ۱۳۹۷/۰۲/۰۱
0
0
احتمالا فساد مالی ایشان هم رو داشت میشد که ایشان مجبور به استعفا شده بودند
ا.ح75
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین