پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۲۵۳۱۲
تاریخ انتشار : ۱۱ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۰۹:۰۶
دبیر ستاد توسعه فناوری و صنایع دانش بنیان هوایی و هوانوردی ریاست جمهوری یکی از اساسی‌ترین مشکلات موجود برای ساخت هواپیماهای 100 نفره در کشور را بحث سرمایه‌گذاری عنوان کرد.

شعار سال: دبیر ستاد توسعه فناوری و صنایع دانش‌بنیان هوایی و هوانوردی ریاست‌جمهوری یکی از اساسی‌ترین مشکلات موجود برای ساخت هواپیماهای 100 نفره در کشور را بحث سرمایه‌گذاری عنوان کرد و گفت: بخش خصوصی توان سرمایه‌گذاری در این بخش را ندارد.

منوچهر منطقی در حاشیه نمایشگاه دستاوردهای فناوری فرودگاهی و ناوبری هوایی کشور در خصوص امضای تفاهمنامه تعدادی از ایرلاین‌ها برای خرید هواپیمای سوخو عنوان کرد: یکسری از هواپیماهای روسی سابقه خوبی در صنعت حمل‌ونقل هوایی ندارند اما اخیراً روسیه هواپیماهای خود را با استانداردهای غربی و آمریکایی می‌سازد.

وی در ادامه در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه آخرین وضعیت ساخت هواپیمای 100 نفره در ایران به کجا رسید؟ توضیح داد: ساخت هواپیما این‌گونه نیست که هر زمان اراده به ساخت آن کنیم و دو سال بعد آن را به بهره‌برداری برسانیم. ساخت هواپیما مستلزم این است که یکسری مجموعه فنی و سازنده داخلی داشته باشیم.

دبیر ستاد توسعه فناوری و صنایع دانش‌بنیان هوایی و هوانوردی ریاست جمهوری با تاکید بر اینکه ساخت هواپیما نیازمند دریافت یکسری استانداردهاست که در راستای آن بایستی تعداد زیادی آزمایشگاه ایجاد شود، بیان کرد: با ایجاد این زیرساخت‌ها می‌توانیم بگوییم که در آن مسیر در حال گام برداشتن هستیم.

منطقی یکی از مهم‌ترین موضوعات برای ساخت هواپیما را سرمایه‌گذاری عنوان کرد و گفت: بخش خصوصی توان سرمایه‌گذاری در این بخش را ندارد.

به‌گفته او؛ ساخت هواپیما یکسری پیش‌شرط‌هایی نیاز دارد که در صورت عدم ایجاد آن این اتفاق نخواهد افتاد.

او می‌گوید: یک هواپیما چیزی حدود شش میلیون قطعه دارد که به همین میزان نیازمند داشتن فناوری است و در تمام کشورهایی که به فناوری ساخت هواپیما رسیده‌اند بین 30 تا 50 سال زمان برده است.

وی با بیان اینکه در ساخت هواپیمای دو تا 10 نفره پیشرفت بسیار خوبی داشته‌ایم، خاطرنشان کرد: در ساخت کلاس هواپیمای 50 تا 70 نفره پیشرفت متوسط را داشته‌ام اما در ساخت هواپیمای بزرگ در بحث بروزرسانی و پشتیبانی توانسته‌ایم گام‌های خوبی را برداریم.

منطقی در خصوص ساخت ایران 142 نیز گفت: این موضوع دو بخش دارد که در بخش دفاعی کار خود را آغاز کرده است و در بخش مسافری مستلزم یکسری بهینه سازی است که برنامه آن به صورت کامل تهیه شده است. برای بهینه‌سازی بین 50 تا 70 میلیون دلار بایستی تامین شود.

شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از وبسایت تین نیوز، تاریخ 9 اردیبهشت 97، کد مطلب: 165352: www.tinn.ir


اخبار مرتبط
خواندنیها -دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین