پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۳۰۳۳۸
تاریخ انتشار : ۰۵ خرداد ۱۳۹۷ - ۰۳:۴۶
مدیرعامل منطقه آزاد چابهار از سهم این منطقه در توسعه زیرساخت‌های گردشگری سیستان و بلوچستان خبر داد.

شعارسال: «عبدالرحیم کردی» روز چهارشنبه در گفت‌وگو با خبرنگاران اظهار داشت: زیرساخت‌های لازم برای سرمایه‌گذاری داخلی و خارجی در منطقه آزاد چابهار مهیا و معافیت‌های مالیاتی ۲۰ ساله مشوق خوبی برای حضور فعالان اقتصادی و تجاری در این منطقه است.

وی تصریح کرد: توجه ویژه مقام معظم رهبری به توسعه سواحل مکران و دولتمردان و مسئولان کشوری و استانی سبب شده تا سرمایه‌گذاران خارجی و داخلی برای حضور بیشتر و سرمایه‌گذاری در این منطقه تشویق و ترغیب شوند.

*** امضای تفاهم‌نامه همکاری با معاون علمی و فناوری رئیس جمهوری

وی ایجاد اشتغال و سرمایه‌گذاری داخلی و خارجی در منطقه آزاد چابهار را عامل توسعه استان دانست و افزود: به‌زودی چابهار با تکمیل زیرساخت‌های در دست اجرا قطب تجارت، ترانزیت و گردشگری کشور می‌شود.

مدیرعامل منطقه آزاد چابهار به امضای تفاهم‌نامه همکاری با معاون علمی و فناوری رئیس جمهوری اشاره کرد و افزود: این تفاهم‌نامه روز گذشته با حضور استاندار و شماری از مسئولان کشوری و استانی در زاهدان به امضا رسید و به‌زودی منطقه ویژه علم و فناوری مکران در منطقه آزاد چابهار ایجاد می‌شود.

وی ادامه داد: ظرفیت‌های بالقوه موجود چابهار، پیدایش منطقه ویژه علم و فناوری را زمینه‌سازی کرده است.

*** ایجاد مرکز مشترک توسعه فناوری

رئیس هیات مدیره و مدیرعامل سازمان منطقه آزاد چابهار بیان کرد: مذاکرات لازم بین دانشگاه بین‌المللی چابهار، دانشگاه نیزوا در عمان، پارک نوآوری مسقط و صندوق فناوری عمان برای ایجاد مرکز مشترک توسعه فناوری نیز انجام شده است.

کردی افزود: منطقه آزاد چابهار برای توسعه و آبادانی مناطق هم‌جوار گام‌های مثبتی را بر داشته و در زمینه ارتقاء شاخص‌های بهداشتی درمانی، ساخت فضاهای آموزشی، ورزشی و توسعه زیرساخت‌های گردشگری سهم شایسته‌ای داشته است.

*** ایجاد زیرساخت‌های گردشگری در محدوده ساحلی چابهار

وی واگذاری رایگان زمین برای احداث بیمارستان ۵۴۰ تخت‌‌خوابی، اعزام تیم‌های مختلف ورزشی به رقابت‌های داخلی و خارجی، تجهیز آی‌سی‌یو بیمارستان امام علی (ع)، برق‌رسانی به اسکله کنارک، توسعه فرودگاه کنارک، ایجاد زیرساخت‌های گردشگری در محدوده ساحلی چابهار – گواتر و کنارک به زرآباد و تحویل ۲ دستگاه آمبولانس به مردم شهر چابهار را بخشی از فعالیت‌های منطقه آزاد چابهار عنوان کرد.

وی ادامه داد: طرح‌های پتروشیمی و فولاد با ایجاد اشتغال چند هزار نفری در حال ساخت است که به‌زودی سهم ایران در صادرات محصولات پتروشیمی افزایش پیدا می‌کند. وی انتقال گاز از ایرانشهر به چابهار با سرمایه‌گذاری هزار و ۱۰۰ میلیارد تومان، احداث راه‌آهن چابهار- زاهدان، توسعه بندر شهید بهشتی، رسمی شدن مرز ریمدان و صدور مجوز ساخت فرودگاه بین‌المللی را از اقدامات مهم دولت در سال‌های اخیر برای توسعه و پیشرفت استان سیستان و بلوچستان به‌ویژه شهرستان چابهار عنوان کرد.

مدیرعامل منطقه آزاد چابهار در پایان خاطرنشان کرد: توسعه و ساماندهی روستای تیس آغاز شده است و در حوزه آموزش، بازگشایی و آسفالت معابر، بهداشت و آبرسانی اقدامات خوبی در حال انجام است که در طول ۲۰ سال گذشته بی‌سابقه بوده است.

سایت شعارسال، با اندکی اضافات و تلخیص برگرفته از سایت روستانیوز، تاریخ انتشار: 26اردیبهشت1397، کدخبر: 68349: www.roustanews.com


اخبار مرتبط
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین