پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۳۰۳۵۷
تاریخ انتشار : ۰۵ خرداد ۱۳۹۷ - ۰۹:۳۲
تاج الدین نماینده اصفهان در مجلس گفت: با توجه به چالش های مالی در مدیریت شهری، شهرداری ها باید با رویکرد مشارکت جویانه نسبت به بسترسازی لازم به منظور مشارکت بخش خصوصی در حوزه گردشگری و صنایع دستی و ایجاد درآمدهای پایدار اقدام کنند.

شعارسال:تاج الدین نماینده اصفهان در مجلس گفت: با توجه به چالش های مالی در مدیریت شهری، شهرداری ها باید با رویکرد مشارکت جویانه نسبت به بسترسازی لازم به منظور مشارکت بخش خصوصی در حوزه گردشگری و صنایع دستی و ایجاد درآمدهای پایدار اقدام کنند.

دکتر ناهید تاج الدین  با اشاره به واگذاری تسهیلات کم بهره از اعتبارات صندوق توسعه ملی برای متقاضیان اظهار کرد: ۲۰ درصد تسهیلات کم بهره از اعتبارات صندوق توسعه ملی به منظور اشتغال زایی روستایی در زمینه مشاغل خانگی و گردشگری در روستاها و شهرهای زیر ۲۰ هزار نفر در نظر گرفته شده است که متقاضیان پس از مراجعه به بخشداری ها و فرمانداری ها و ارائه طرح مورد نظر به ادارات مربوطه جهت اخذ تسهیلات معرفی خواهند شد.

نماینده مردم اصفهان در مجلس شورای اسلامی با توجه به بحران آب در شرق اصفهان افزود: در سایه آلودگی هوا، خشکسالی شرق اصفهان و رکود صنایع اصفهان، ضروریست توسعه گردشگری و صنایع مرتبط با این حوزه به صورت جدی و عملیاتی در دستور کار مدیران قرار گیرد.

وی با اشاره به اینکه شهرداری ها باید در زمینه گردشگری فعال باشند، بیان کرد: با توجه به چالش های مالی در مدیریت شهری، شهرداری ها باید با رویکرد مشارکت جویانه نسبت به بسترسازی لازم به منظور مشارکت بخش خصوصی در حوزه گردشگری و صنایع دستی و ایجاد درآمدهای پایدار اقدام کنند.

تاج الدین یکی از بهترین ظرفیت هایی که در مناطق کویری و روستاهای حوزه شرق باید احیا شود را ظرفیت بوم گردی عنوان کرد و گفت: در حال حاضر اصفهان ۲۰۸ اقامتگاه بوم گردی در ۱۷ شهرستان دارد که اینها ظرفیت های خوبی برای گردشگری داخلی است و باید اقامتگاه های بوم گردی را در شرق اصفهان افزایش دهیم.

وی اذعان کرد: خانه های تاریخی و روستایی بخشی از اقامت گاه های بومگردی است که با مرمت می توان در زمینه جذب گردشگران مفید واقع شود.

نماینده مردم اصفهان در مجلس با بیان اینکه ابنیه تاریخی در اصفهان شرایط مساعدی دارد و در این خصوص باید پیگیر جذب سرمایه گذار و تبدیل این ابنیه به مجموعه های گردشگری مورد نیاز باشیم، گفت: به منظور جذب سرمایه گذار و توسعه گردشگری باید مقدمات و مجوزات لازم توسط میراث فرهنگی استان با سرعت بیشتری انجام شود.

وی خاطر نشان کرد: در نیمه اول سال ۱۳۹۶ استان اصفهان با فعالیت ۲۰۸ اقامتگاه بومگردی رتبه اول کشور را در این زمینه به خود اختصاص داده و تا پایان آبان ماه سال جاری این تعداد به ۲۳۰ عدد اقامتگاه فعال افزایش یافته که سازمان‌میراث فرهنگی استان در این زمینه تلاش دارد این تعداد را در کوتاه ترین زمان ممکن به ۳۰۰ عدد در پهنه استان اصفهان افزایش دهد و امیدوارم در این زمینه به شرق اصفهان توجه ویژه شود.

تاج الدین با اشاره به نشستی که دو روز گذشته در تهران با حضور شهرداران شرق اصفهان برگزار شد، تصریح کرد: در نشستی به همراه شهرداران شهرستان اصفهان با ریاست سازمان میراث فرهنگی و گردشگری کشور داشتیم، راهکارها و ابزارهای لازم جهت تقویت حوزه گردشگری، صنایع دستی، مشاغل خانگی در شهرستان به ویژه حوزه شرق اصفهان مورد بررسی قرار گرفت و درخواست های شهرداران در ارتباط با جذب منابع و اعتبارات لازم با ریاست سازمان میراث فرهنگی کشور مطرح شد.

شعارسال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از سایت اصفهان شرق، تاریخ انتشار 4خرداد97، کد خبر: 156456 ،www. esfahanshargh.ir

اخبار مرتبط
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین