پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۴۹۷۰۶
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۲۸ مرداد ۱۳۹۷ - ۰۱:۵۶
با برگزاری کارگروه پیشگیری از تصادفات رانندگی، ضرورت اجرای مصوبات شورای ترافیک و رفع نقاط حادثه‌خیز و عدم فرافکنی و بهانه‌تراشی دستگاه‌های اجرایی مورد تأکید قرار گرفت.

شعارسال: کارگروه وضعی و امنیتی پیشگیری از تصادفات رانندگی و اصلاح نقاط حادثه‌خیز در محورهای مواصلاتی استان اردبیل پیش از ظهر امروز در سالن جلسات دادگستری برگزار شد.
در این جلسه، یوسف خدادادی معاون پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان اردبیل اظهار کرد: مسؤولان اجرایی و منطقه‌ای می‌بایست بیشتر از دیگران نسبت به مشکلات موجود واکنش نشان دهند و با احساس مسؤولیت بیشتری در رفع موانع تلاش کنند.
وی افزود: در شرایطی که افزایش تصادفات و کشته‌ها در جاده‌های اردبیل را شاهد هستیم که مسؤولان منطقه به مانند فرمانداری‌های شمال استان به آن شکلی که مورد انتظار باشد، مشکلات را تعقیب نکرده و از حساسیت‌های لازم برای تقاضای کمک و علت‌یابی برخوردار نیستند.

معاون پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان اردبیل با اشاره به اینکه باید حساسیت بیشتری نسبت به حفظ جان مردم داشت، تصریح کرد: اولین مسؤولی که باید نسبت به انعکاس مشکلات و برطرف‌سازی کمبودها اقدام نماید؛ فرماندار منطقه بوده و زمانی که در منطقه‌ای از استان شاهد وقوع تصادفات زیاد و جاده‌های کم عرض هستیم ضرورت اهتمام و احساس مسؤولیت بیشتری را از مسؤولان امر خواستاریم.
خدادادی با اشاره به اینکه احساس می‌شود در توجه به ایجاد بزرگراه در منطقه مغان غفلت شده است؛ ادامه داد: در رفع نقاط حادثه‌خیز نباید تمرکز اصلی به میزان تردد در جاده‌ها باشد و می‌بایست به تعداد تصادفات و فراوانی وقوع تخلفات نیز توجه کرد.
وی بیان کرد: چنانچه مصوبات پیشین به شکل مورد انتظاری اجرایی می‌شد، بدین شکل شاهد افزایش تصادفات نمی‌شدیم و باید این موضوع نیز بررسی شود که چرا برخی از مصوبات شورای ترافیک و رفع نقاط حادثه خیز اجرایی نمی‌شوند در شرایطی که برخی از آنان کم‌هزینه نیز هستند.

مسؤولان راه و شهرسازی و راهداری فرافکنی نکنند

امین رنجبر، دادستان پارس‌آباد نیز در این جلسه با اشاره به اینکه حساسیت مسؤولان برای توجه به جاده‌های شمال استان زمانی بیشتر خواهد شد که به مناطق مذکور سر زده باشند؛ اظهار کرد: افزایش چشمگیر تصادفات با 16 فقره و 26 متوفی در مقایسه با سال گذشته نشان‌دهنده عدم توجه به ایمن‌سازی جاده‌های مورد نظر است.
وی افزود: در پاسخ به خلاء‌های ایمنی موجود، ادارات راه و شهرسازی و راهداری و حمل و نقل جاده‌ای بیشتر به صورت فرافکنی پاسخگوی کمبودها هستند و در شرایطی که چنین شرایطی ایجاب می‌کند تا شاهد برنامه‌ریزی مناسبی از سوی دستگاه‌ها و سرعت در عملیات عمرانی و رفع نقاط حادثه‌خیز باشیم.
رنجبر ادامه داد: کلی‌گویی مدیران دستگاه‌ها در رفع مشکل نواحی حادثه‌خیز استان و عدم ارائه برنامه‌های خاص قابل قبول نبوده و نیازمند برنامه‌ریزی مناسبی از سوی مسؤولان مرتبط برای انجام اقدامات عملی در کاهش تصادفات و برطرف‌سازی نقاط حادثه‌خیز هستیم.

شعارسال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری فارس ، تاریخ انتشار: 27 مرداد 1397 ، کد خبر: 13970527000647 ، www.farsnews.com

اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۸:۰۶ - ۱۳۹۷/۰۷/۰۸
0
0
فقط میگن مردم فرهنگ رانندگی ندارن حاده ها هم وضعیت خوبی ندارن واقعا کم کتاری خودتون در ایجاد جاده های امن رو قبول کنید م.ق71
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین