پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۵۸۲
تاریخ انتشار : ۰۳ آبان ۱۳۹۴ - ۰۸:۲۹
شورای پیشگیری از جرائم انتخاباتی امروز با حضور مدیران دستگاه‌های مختلف و دست‌اندرکاران برگزاری انتخابات به ریاست رئیس کل دادگستری استان یزد تشکیل شد.

شعار سال: در جلسه شورای پیشگیری از جرائم انتخاباتی که امروز به ریاست رئیس کل دادگستری استان یزد برگزار شد، فرمانده سپاه الغدیر استان یزد، فرماندار یزد، مدیرکل بازرسی استان، دادستان عمومی و انتقلاب، جانشین فرمانده نیروی انتظامی استان یزد و ... به بیان دیدگاه‌ها و نظرات خود در مورد پیشگیری از جرائم انتخاباتی پرداختند.

رئیس کل دادگستری استان یزد در این جلسه اظهار داشت: هماهنگی‌های کلی بین دستگاه‌های مختلف در زمینه برگزاری انتخابات در استان یزد انجام شده و آمادگی برای برگزاری انتخابات در اسفندماه سال جاری وجود دارد.

محمدرضا حبیبی عنوان کرد: یکی از مهمترین مواردی که باید در انتخابات مدنظر قرار گیرد، جرائم انتخاباتی است و دستگاه قضایی در این دوره از انتخابات نیز مانند دوره‌های پیش، پیگیری جدی در این زمینه دارد.

وی با بیان اینکه متاسفانه تعداد قابل توجهی از مردم اطلاعات و آگاهی کاملی از مصداق‌های جرائم انتخاباتی ندارند، عنوان کرد: این آموزشها باید با استفاده از روش‌های مختلف به مردم ارائه شود.

*نیروی انتظامی برای جمع ‌آوری متخلفان انتخاباتی نیاز به حکم قضایی ندارد

حبیبی ضمن برشمردن برخی مصداق‌های تخلفات انتخاباتی تاکیدکرد: پلیس و نیروی انتظامی برای جمع آوری افراد متخلف و پوسترهایی که غیرقانونی در اماکن مختلف نصب می شوند، می تواند بدون حکم قضایی اقدام کند.

رئیس کل دادگستری استان یزد همچنین تاکید کرد: ناظران بر انتخابات نباید از کاندیدای خاصی جانبداری کنند ضمن اینکه افرادی که مشهور به طرفداری از کاندیدایی هستند نباید از سوی فرمانداران برای نظارت بر انتخابات، انتخاب شوند.

فرمانده سپاه الغدیر استان یزد نیز در این جلسه با اشاره به برخی سوء استفاده هایی که از فضای مجازی، اینترنت و گوشی‌های تلفن همراه در انتخابات انجام می شود، عنوان کرد: برخی فعالیت ها از هم اکنون آغاز شده و عده‌ای از طریق فضای مجازی و تلفن های همراه مشغول اطلاع رسانی هایی هستند که بخش قابل توجهی از آنها کذب است.

سردار اکبر فتوحی خاطرنشان کرد: این پیامک‌ها امروز از ورود برخی افراد به صحنه انتخابات خبر می‌دهند و در آستانه برگزاری انتخابات نیز از تایید یا رد صلاحیت افراد، انصراف و ... خبر می دهند که این پیامک‌ها قابل استناد نیست و در واقع فعالیت‌های ضد انتخاباتی است.

*دستگاه قضایی استان یزد تحرکات اینترنتی در استان را رصد کند

وی افزود: لازم است دستگاه قضایی با استفاده از ابزارهای خود، این گروه‌ها را که برخی از آنها از خارج از استان هدایت و راهنمایی می‌شوند را رصد کرده و از اقدامات آنها جلوگیری کند.

فتوحی همچنین با بیان اینکه برخی سخنرانان در ایام انتخابات، بی‌توجه به خط قرمزهای نظام هر چه می‌خواهند می‌گویند، گفت: سخنرانی‌ها باید با اخذ مجوز از مبادی ذی‌صلاح انجام شود و سخنرانان نیز باید موارد مطرح شده را رعایت کنند.

فرماندار یزد نیز در این جلسه با اشاره به اینکه ۶۰ درصد رای دهندگان استان یزد، رای خود را در صندوق های شهرستان‌های یزد و اشکذر به صندوق می ریزند، اظهار داشت: کار در این حوزه اننخابیه نیازمند همدلی، همراهی و همکاری بیشتر است.

*مردم باید نسبت به تخلفات انتخاباتی آگاه شوند

محمود شاکری شمسی بیان کرد: اغلب مردم از تخلفات انتخاباتی آگاه نیستند و این تخلفات و آگاهی های لازم در مورد انتخابات باید توسط رسانه ها، منبرها، شبکه های اجتماعی و ... به آنها آموزش داده شود.

وی با اشاره به اینکه برخی تخلفات از هم اکنون در حال شکل گیری است، خواستار پیشگیری دستگاه قضایی از این تخلفات شد.

مدیرکل بازرسی استان یزد نیز در این نشست با اشاره به اینکه شرایط کشور امسال بسیار ویژه است و حضور حداکثری مردم در انتخابات تعیین کننده است، اظهار داشت: حضور گسترده مردم در این انتخابات می‌تواند دشمن را از کار خود مأیوس کرده و اقتدار انقلاب اسلامی را حفظ کند.

حجت الاسلام اکبر طالبی نیز بر لزوم جلوگیری از بروز تخلفات در انتخابات تاکید کرد و افزود: نباید اجازه دهیم عده‌ای سودجو با استفاده از نا‌آگاهی مردم دست به تخلف زده و فضای انتخابات را به هم بریزند.

کار ادارات نباید تحت الشعاع انتخابات قرار گیرد

وی افزود: همچنین امور ادارات و نهادهای مختلف نباید تحت تاثیر انتخابات باشد زیرا در دوره‌های گذشته مشاهده شده که شور برگزاری انتخابات، کار را در بسیاری از ادارات به تعطیلی کشانده و این اتفاق نباید تکرار شود.

جانشین فرمانده انتظامی استان یزد نیز در این نشست از ورود مقتدرانه پلیس فتای استان یزد به انتخابات خبر داد و اظهار داشت: پلیس فتا در استان یزد آمادگی کامل برای رصد فضای مجازی در زمان انتخابات دارد و به تخلفات رسیدگی خواهد کرد.

سرهنگ عطاء الله احمدی عنوان کرد: نامزدهای انتخاباتی و دستگاه‌های مجری انتخابات باید توجیه شوند و موارد مختلف باید توسط ستاد انتخابات به آنها گوشزد شود.

با اندکی اضافات و تلخیص برگرفته از وبسايت خبرگزاري مهر، تاریخ انتشارچهارشنبه ۲۲ مهر 1394، کد مطلب: 2941169 : www.mehrnews.com


اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین