پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
چهارشنبه ۰۶ تير ۱۴۰۳ - 2024 June 26
کد خبر: ۱۶۳۶۸۲
تاریخ انتشار : ۲۸ مهر ۱۳۹۷ - ۱۴:۴۶
دیترویت آیینه تمام نمای عظمت صنعتی آمریکا به سراسر جهانیان است" ٤٠ سال بعد در ٢٠٠٩ باراک اوباما در یک کنفرانس خبری بجهت ورشکستگی غولهای خودرو سازی آمریکا گفت :" سال به سال و دهه به دهه ما با مشکلاتی روبرو شده ایم که مخفی نگه داشته شده اند و انتخاب های دشورای که در این مسیر بوجود آمده اند و رقبای خارجی از ما جلو زده اند. خوب، مثل اینکه ما به آخر خط رسیده ایم".
شعار سال : دیترویت، شهری که در اواسط قرن بیستم به لطف سه شرکت نوپای فورد، جنرال موتورز و کرایسلر تبدیل به پایتخت نوپای جهان شده بود طوری که هری ترومن، رییس جمهور آمریکا در دهه ٧٠ میلادی گفت " دیترویت آیینه تمام نمای عظمت صنعتی آمریکا به سراسر جهانیان است" ٤٠ سال بعد در ٢٠٠٩ باراک اوباما در یک کنفرانس خبری بجهت ورشکستگی غولهای خودرو سازی آمریکا گفت :" سال به سال و دهه به دهه ما با مشکلاتی روبرو شده ایم که مخفی نگه داشته شده اند و انتخاب های دشورای که در این مسیر بوجود آمده اند و رقبای خارجی از ما جلو زده اند. خوب، مثل اینکه ما به آخر خط رسیده ایم".
این سخنان اوباما را با سخنان رییس جمهور محترم، وزرا و دیگر مقامات دولتی و ... در کشور مقایسه کنید. آنچه سیستم مدیریتی کشور نتوانسته است عملی کند، اعتراف صادقانه به مشکلات و ضعف هاست و در یک کلام خودنقدی است که اولین گام برای تغییر است. بعضاً برای ما که شنونده این سخنان از مدیران کشور هستیم سوالی مطرح می شود که آیا این عزیزان در اين مملكت سكونت ميكنند و در مورد ایران و امروز صحبت می کنند یا در مورد جایی دیگر؟!  
 می گویند بحران های اقتصادی می تواند به عنوان کاتالیزوری جهت انجام اصلاحات بنیادین نقش ایفا کند. آدالیو سانچز، مدیر عامل ای بی ام می گوید: قرار گرفتن در موقعیتی که ما را مجاب می کند تا تصمیمی خردمندانه بگیریم و با داشته های کمتر کارهای بزرگتری انجام دهیم باعث پیدایش احساس تغییر و نوآوری می شود، در حالی که در وضعیت عادی چنین نیازی احساس نخواهد شد. ریک همپسون نویسنده یوس اس ای تودی در مقاله ای عنوان می کند: ترس ما می تواند باعث نجات و رستگاری ما شود و به همین دلیل است که مردم آمریکا اغلب فکر می کنند در بدترین وضع ممکن به سر می برند در نتیجه حداکثر تلاش خود را انجام می دهند تا از این وضعیت خارج شوند و آنرا تبدیل به فرصت کنند. همیشه چه در زمان شکست در جنگ ویتنام، یا چالش اقتصادی از ناحیه ژاپن این اعتقاد راسخ که " ما بهترین روزها را پشت سر گذاشته ایم" وجود دارد و درست همین تصور "قرار گرفتن لبه پرتگاه" است که باعث نجات ما از پرت شدن به دره می شود.
 باید بگویم برون رفت کشور از آشفتگی ها و نابسامانی های امروز نیازمند تغییرات بنیادین و نوآوری است، ایده های بزرگ، جسورانه و خلاق به منظور احیاء اقتصاد کشور. می توانیم به شرایط فاجعه بار اقتصادی پیش آمده به عنوان فرصتی برای اتخاذ تصمیمات بنیادین نگاه کنیم. یکی از این تصمیمات ایجاد شفاف سازی امور است. همان کاری که وزیر ارتباطات در افشای لیست رانت خواران و سودجویان وارد کننده گوشی انجام داد و در این سالها بسیاری از این لیست ها بوجود آمده است که بایستی منتشر شده و بعد با اقدامات جدی زمینه جبران خسارت وارد شده به مردم فراهم گردد.
ا
شعار سال، بااندکی اضافات و تلخیص برگرفته از کانال های تلگرام
اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین