شعار سال: گرچه خرید از فروشگاههای اینترنتی معتبر علاوه بر سرعت و سهولت، اطمینان از اصالت و کیفیت کالا را به همراه دارد اما چند وقتیاست نحوه برخورد و تحویل کالا در برخی از این سایتهای فروش اینترنتی اعتراض بسیاری از مشتریان این شیوه خرید را به همراه داشته است.
این اعتراضها که تاکنون بیشتر بر کیفیت پایین محصول ارسالی و قیمت بالای آن متمرکز بود اینروزها شامل موارد دیگری نیز شده است که برای نمونه میتوان به تحویل ندادن کالا به بهانههای مختلف اشاره کرد.
در این زمینه میتوان به خلف وعده بامیلو در تحویل کالا به مشتریان اشاره کرد بطوریکه این فروشگاه پس از گذشت چند روز از زمان فروش کالا به مشتری و دریافت وجه پیامکی با مضمون لغو سفارش به علت عدم تامین کالا و موجود نبودن محصول فروخته شده ارسال کرد.
این فروشگاه اینترنتی پس از گذشت شش روز از زمان فروش کالا، با ارسال پیامک لغو سفارش مهلت دو تا چهار روز کاری که با توجه به تعطیلی آخر هفته زمان بیشتری نیز می شود، برای بازگشت وجه کالای خریداری شده برای خریدار ارسال کرده است.
با توجه به اینکه اعتراضات دیگری نیز در خصوص این نحوه لغو سفارش توسط فروشگاههای اینترنتی مطرح شده است، سوال اصلی که بوجود میآید این است که آیا اصلا فروشندگان در این سایت کالایی برای عرضه دارند یا صرفا از این طریق اقدام به دریافت پول از مردم و بازگشت آن پس از چند روز باهدف افزایش کارکرد حساب بانکی و دریافت سود پول میکنند؟
این فرضیه زمانی قوت پیدا میکند که همین کالایی که پیامک لغو سفارش آن برای خریدار ارسال شده، در حال حاضر با همان قیمت و تخفیف در این سایت به فروش میرسد که با فرض عدم موجودی میتوان متصور بود که طی چند روز آینده باید برای سایر خریداران این کالا نیز پیامک لغو سفارش ارسال شود.
شکی نیست وجود چنین مواردی در کنار گرانفروشیها و عرضه کالاهای تقلبی به عنوان اصلی و... در فروشگاههای اینترنتی معروف، نه تنها باعث از بینرفتن اعتبار برند آنها بین مردم میشود بلکه اعتماد مردم را نیز نسبت به این شیوه خرید سلب میکند که دود آن در مرحله اول به چشم صاحبان این فروشگاهها میرود.
شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از وبسایت خبری مشرق، تاریخ 7 آذر 97، کد مطلب: 915073: www.mashreghnews.ir