پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۸۷۲۲۶
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۱۶ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۱:۵۱
دبیر کارگروه کاهش آلودگی هوای کشور با تأکید بر کوتاهی وزارت صنعت درباره مصوبه "موتورسیکلت‌های برقی" گفت: این مصوبه وظایفی را برای این وزارتخانه مشخص کرده است که از سال ۹۴ بر زمین مانده است.
شعارسال: وحید حسینی درباره چرایی به سرانجام نرسیدن طرح‌های کاهش آلودگی هوای تهران و عدم پیگیری مسئله مهم جایگزینی موتورسیکلت‌های برقی به‌جای موتورهای بنزینی اظهار کرد: این موضوع در همه ادوار مدیریت شهری و البته در دوره مدیریت گذشته (قالیباف) مورد توجه بود و در این راستا اقداماتی انجام شد.

وی تصریح کرد: در دوره گذشته مدیریت شهری تهران، بنده با توجه به مسئولیتی که در شهرداری تهران داشتم، جلسات متعددی را با آقای قالیباف درباره استفاده از "موتورسیکلت‌های برقی" برگزار کردم که البته شخص شهردار تهران نیز از این موضوع استقبال کرد و در نهایت ارائه تسهیلات برای خریداران موتورسیکلت‌های برقی تبدیل به مصوبه شد.

حسینی ادامه داد: با توجه به اینکه خرید موتورسیکلت برقی برای متقاضیان سخت و دشوار است، قاعدتاً باید تسهیلاتی برای این بخش پیش‌بینی شود که البته این تسهیلات فقط به شهرداری تهران برنمی‌گردد و در واقع دولت نیز در این زمینه باید ورود جدی را داشته باشد و با توجه به شرایط فعلی رقم 2 میلیون و 500 هزار تومان وام بلاعوض پاسخگوی خریداران نیست!

دبیر کارگروه کاهش آلودگی هوای کشور خاطرنشان کرد: بستر استفاده از موتورسیکلت برقی در شهر تهران فراهم نشده است چرا که در این زمینه باید فضای عرضه موتورسیکلت برقی از سوی تولیدکنندگان و همچنین خریداران همزمان با هم فراهم شود که همچنان این اتفاق نیفتاده است.

عضو هیئت علمی دانشگاه شریف متذکر شد: در مدیریت شهری گذشته، چندین بار به‌سراغ تولیدکنندگان موتورسیکلت‌های برقی رفتیم و از آنها دعوت کردیم تا در نمایشگاه‌هایی که در این بخش برگزار می‌شود به‌صورت رایگان شرکت کنند اما با همه این کارها، بازهم تولیدکنندگان استقبال خوبی در این بخش نداشتند که البته این برمی‌گشت به عدم استقبال شهروندان تهرانی برای خرید موتورسیکلت‌های برقی.

حسینی گفت: در دوره گذشته حتی شهرداری تهران اقدام به راه‌اندازی پایلوت استفاده از پیک‌های موتورسیکلت‌های برقی کرد حتی در آن زمان با همکاری شهرداری منطقه 12، پنج محله برای شارژ این گونه موتورها پیش‌بینی شد اما متأسفانه این برنامه ادامه پیدا نکرد.

وی با تأکید بر اینکه استفاده از موتورسیکلت برقی در پایتخت باید بر اساس ضوابط و استانداردها باشد، گفت: به‌طور مثال نمی‌توانیم از موتورسیکلت‌های برقی کمتر از 3 کیلو وات در شهر استفاده کنیم چرا که پاسخگوی تردد در شهر نیست.

دبیر کارگروه کاهش آلودگی هوای کشور یادآور شد: با توجه به افزایش قیمت‌ها برای خرید موتورسیکلت برقی، دولت نیز باید تسهیلاتی را کنار شهرداری تهران به خریداران ارائه کند که البته این تسهیلات باید در قالب وام بلاعوض باشد.

حسینی اظهار کرد: موتورسیکلت‌های کاربراتوری نه‌تنها منجر به افزایش آلودگی می‌شوند بلکه با توجه به سرعت‌شان خطرات زیادی را برای شهروندان ایجاد می‌کنند و بسیاری از دزدی‌ها از طریق همین موتور‌ها انجام می‌شود.

وی با اشاره به اینکه وزارت صنعت، معدن و تجارت درباره مصوبه دولت درباره توسعه موتورسیکلت‌های برقی کوتاهی کرده است، گفت: متأسفانه این مصوبه از تیر ماه سال 94 هنوز اجرا نشده است.

عضو هیئت علمی دانشگاه شریف گفت: وزارتخانه‌های کشور، نیرو و صنعت هر کدام وظایفی را درباره موتورسیکلت‌های برقی به‌عهده دارند و در واقع شهرداری تهران به‌تنهایی نمی‌تواند درباره توسعه استفاده از موتورسیکلت‌های برقی کار خاصی را انجام دهد.

شعارسال، با اندکی تلخیص و اضافات بر گرفته از خبرگزاری تسنیم ، تاریخ انتشار: 16 بهمن 1397 ، کدخبر: 1939180 ، www.tasnimnews.com

اخبار مرتبط
خواندنیها -دانستنیها
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۴:۴۲ - ۱۳۹۷/۱۱/۱۶
0
0
وزارت صنعت تنها دغدغه اش مافیای خودروان فقط باید به اون ها سخت نگذره و کارشون رو به راه باشه بقیه براش مهم نیستن
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین