شعارسال : محمد درویش کردار با بیان اینکه بیش از سههزار و ۳۰۰ مورد از این گزارشات مربوط به بخش کالایی و بیش از ۸۶۰ مورد گزارش مربوط به بخش خدمات بود، اظهار کرد:با بررسی های به عمل آمده از سههزار و ۸۷۱ مورد از این شکایات، بیش از نیمی آن ها متخلف شناخته شدند.
وی با تاکید بر اینکهسایر گزارش های مردمی نیز در دست بررسی است، افزود:دریافت گزارش های مردمی از طریق سامانه ستاد خبری ۱۲۴ و فعالیت ناظران افتخاری در بازار و مراکز خدمات دهییکی از مهم ترین شیوه های نظارت بر بازار کالا و خدمات است.
درویش کردارتصریح کرد: در شش ماهه نخست امسال، ۷۲۲ مورد شکوائیه مردمی نیز به صورت حضوری به ستاد خبری اداره بازرسی و نظارت سازمان صنعت، معدن و تجارت گیلان رسیده و مورد بازرسی قرار گرفته است.
رئیس اداره بازرسی و نظارت سازمان صنعت، معدن و تجارت گیلان همچنین از نظارت مستمر بازرسان این سازمان بر بازار کالا و خدمات و مراکز اقتصادی سراسر استانخبر داد و گفت: در نیمه نخست امسال، بیش از ۱۸۸ هزار مورد بازرسی از سطح واحدهای اقتصادی استان انجام شده است.
وی افزود:طی این بازرسی ها تخلف در بیش از هشتهزار واحد محرز و پرونده تخلف آن ها جهت سیر مراحل قانونی به شعب تعزیرات حکومتی و یا هیأت های رسیدگی به تخلفات صنفی استان ارسال شده است.
به گفته درویش کردارعمده ترین گزارش های مردمی مربوط به بخش کالایی وبه عرضه نان، پوشاک، میوه و سبزی و در بخش خدمات مربوط به حمل و نقل مسافر، رستوران ها، نمایشگاه های فروش خودرو و مشاورین املاک اختصاص دارد.
رئیس اداره بازرسی و نظارت سازمان صنعت، معدن و تجارت گیلان عنوان کرد:بیشترین تخلفات به ترتیب مربوط به گرانفروشی، عدم درج قیمت، کم فروشی و تقلب بوده است.
وی تاکید کرد:شهروندان در صورت مشاهده هرگونهگرانفروشی، عدم درج قیمت بر روی کالا، کم فروشی و تقلب، عدم صدور فاکتور فروش، فروش اجباری و سایر تخلفاتمی توانند گزارشات خود را به ستاد خبری سازمان صنعت، معدن و تجارت گیلان و یا سامانه ۱۲۴ اطلاع دهند.
با اندکی اضافات و تلخیص برگرفته از وب ندای گیلان ، تاریخ انتشار دو شنبه 04 آبان 1394 ، کد مطلب : 5945 : www.nedayegilan.ir