پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - 2024 March 29
کد خبر: ۲۰۴۸۹
تاریخ انتشار : ۰۵ تير ۱۳۹۵ - ۰۷:۴۷
کارشناسان معتقدند اگر قانون جدید مالیات های مستقیم به طور دقیق عملیاتی شود، وصول مطالبات معوق و پنهان، نظام مند و بخش قابل توجهی از فرار مالیاتی کشف می شود.

شعار سال: سیاوش غیبی پور کارشناس مسائل مالیاتی و اقتصادی گفت: قانون جدید مالیات های مستقیم، شفافیت در بخش عظیمی از مشکلات اجرایی و ابهامات قانون گذشته را به همراه داشته است.

وی در ادامه افزود: مهم‌ترین تحول ایجادشده در قانون جدید، تاکید بر جرم انگاری مالیاتی است کهمی تواندعامل بازدارنده در فرار مالیاتی باشد اما با وجود تاثیرگذاری در کاهش این مسئله، به تنهایی کافی نیست.

غیبی پور در ادامه تصریح کرد: پایه‌های مالیاتی مبنای وصول درآمد مالیاتی است اما باید ساختار اقتصاد و شرایط حاکم برآن در تعیین آن در نظر گرفته شود.

این کارشناس مالیاتی با اشاره به اینکه بعضی از تخلفات و نارسایی ها در پرداخت مالیات مربوط به ساختار اقتصاد است، اظهار کرد: فعالان اقتصادی مدتهاست که با رکود بازار مواجه اند و درمقابل، دریافت مالیات بدون در نظر گرفتن شرایط اقتصادی ، خود فرار مالیاتی را تشدید می کند.

*نظام جدید جلوی فرارمالیاتی را می گیرد
در ادامه محمد حسین میرمحمدی نماینده دوره نهم مجلس شورای اسلامی گفت: طرح نظام مالیاتی می تواند جلوی فرار مالیاتی را تا حد قابل ملاحظه ای بگیرد.
وی در ادامه درپاسخ به این پرسش که با تصویب قانون جدید مالیات های مستقیم، می توان نظام مالیاتی را به سمت و سوی اثربخشی بیشتر سوق داد، افزود:اگر قانون جدیدمالیات های مستقیم به طور دقیق عملیاتی شود، وصول مطالبات مالیات های معوق و پنهان ، نظام مند و بخش قابل توجهی از فرار مالیاتی کشف می شود.

با اندكي تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری باشگاه خبرنگاران جوان، تاریخ انتشار: 3 تیر 1395، کد مطلب: ۵۶۶۳۶۱۶:www. yjc.ir


اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین