پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۲۰۸۱۰۸
تاریخ انتشار : ۲۸ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۰۲:۵۹
دنبال کسی نگردید که در گرفتن تصمیم‌های مرتبط با کارکنان هرگز اشتباه نکرده است، چنین فردی را نمی‌توان یافت. مدیران موفق از پنج قاعده اساسی پیروی می‌کنند.

شعارسال: مدیران موفق از پنج قاعده اساسی پیروی می‌کنند. اول، مدیر باید مسئولیت انتصاب‌های نادرست را بپذیرد. متهم کردن کسی که توان انجام کار را نداشته، اقرار به جرم است. مدیر در گزینش او اشتباه کرده است.

اما دوم، مدیر مسئولیت دارد کسی را که قادر به انجام درست کار نیست بر کنار کند. اگر آدم ضعیف یا نالایق را به امید خود رها کنیم دودش به چشم دیگران هم می‌رود و روحیه کل سازمان را خراب می‌کند.

سوم، فقط به این خاطر که فرد نمی‌تواند کاری را که به او محول شده به خوبی انجام دهد نمی‌توان نتیجه گرفت که به درد کار نمی‌خورد و باید مرخص شود. باید نتیجه گرفت که او به کار نامناسب گماشته شده است.

چهارم، مدیر باید بکوشد برای هر شغل فرد و مناسب با آن را پیدا کند. هر سازمان به اندازه استعداد کارکنانش شکوفا می‌شود بنابراین تصمیم مربوط به کارکنان باید درست باشد.

و پنجم، تازه‌واردان را باید در منصب‌های جا افتاده قرار داد، در جایی که توقعات مشخص شده و کمک در دسترس فرد است. مأموریت‌های مهم و جدید را عمدتاً باید به کسانی داد که رفتار و عادت‌های آنها را خوب می‌شناسیم و پیشاپیش اعتماد و اعتبار لازم را دارند.

رهنمود: مسئولیت انتصاب‌های بد را بپذیرید. کسانی را که نمی‌توانند کارشان را به خوبی انجام دهند عوض کنید.

سایت شعارسال، با اندکی اضافات و تلخیص برگرفته از سایت پارک علوم و فناوری های نرم و صنایع فرهنگی، تاریخ انتشار: 25اردیبهشت1398 ، کدخبر: - : www.iccip.ir


اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین