پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
پنجشنبه ۰۹ فروردين ۱۴۰۳ - 2024 March 28
کد خبر: ۲۱۰۲۷۸
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۰۷ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۵:۲۰
در نظرسنجی این هفته کیتکو پیش‌بینی کرده‌اند که قیمت طلا در هفته جاری با افزایش روبه‌رو می‌شود. تحلیلگران و استراتژیست‌های بازارهای بین‌المللی بر این باورند که سطح حمایتی قیمت طلا در کوتاه‌مدت ۱۲۷۰ دلار و سطح مقاومتی نیز بین ۱۲۹۵ تا ۱۳۰۰ دلار خواهد بود.
شعار سال  : در دومین روز کاری هفته، دلار در مرز ۱۴ هزار تومانی یک بار دیگر مورد حمایت معامله‌گران قرار گرفت و سکه تمام بهار آزادی با افزایش خریداران وارد کانال ۴ میلیون و ۸۰۰ هزار تومان شد. روز یکشنبه، قیمت دلار در اواسط روز برای لحظاتی از مرز ۱۴ هزار تومانی پایین رفت و با قیمت‌هایی در حوالی محدوده ۱۳ هزار و ۹۵۰ تا ۱۳ هزار و ۹۹۰ تومان معامله شد. با این حال، در نقاط یاد شده خریداران وارد بازار شدند و توانستند قیمت را به کانال بالاتر بازگرداندند. در واقع نوسان‌گیران احساس می‌کردند که قیمت ظرفیت ماندن در کانال ۱۳ هزار و ۹۰۰ تومانی را ندارد و تصور رسیدن قیمت به کف، موجب شد که معامله‌گران در موقعیت خرید قرار بگیرند. با ورود خریداران به بازار، دلار در مسیر صعودی قرار گرفت و تا محدوده ۱۴ هزار و ۱۵۰ تومان افزایش یافت. حدود ساعت ۴ بعدازظهر عدد ۱۴ هزار و ۱۲۰ تومان در مقابل دلار ثبت شد که نشان دهنده افزایش ۷۰ تومانی نسبت به قیمت بسته شده روز شنبه بود.
به گزارش دنیای اقتصاد، به گفته فعالان، یکی از عواملی که زمینه‌ساز رفت و برگشت قیمتی دلار شد، نوسان کاهشی و افزایش درهم در روز یکشنبه بود. در دومین روز هفته، نرخ حواله درهم در ابتدای روز تا محدوده ۳ هزار و ۸۱۵ تومان پایین رفت، ولی در ادامه روز با افزایش تقاضا خود را تا محدوده ۳هزار و ۸۶۰ تومان بالا کشید. معامله‌گران داخلی معمولا به دقت روند قیمتی حواله درهم را رصد می‌کنند و از آنجا که بعضا رفتار بازارساز را نیز از این کانال قیمتی مورد بررسی قرار می‌دهند، احساس کردند که برگشت روز یکشنبه به معنای کاهش عرضه بازارساز در کشور همسایه است. باوری که می‌تواند صحیح نباشد و بازگشت قیمت تنها مربوط به افزایش تقاضای معامله‌گرانی باشد که احساس کردند قیمت درهم به کف رسیده است.

حرکت متفاوت دلار در صرافی‌های بانکی
کاهش قیمت دلار در بازار آزاد در شرایطی صورت گرفت که روز یکشنبه صرافی‌های بانکی نرخ دلار را بر تابلوی خود کاهش دادند. آنها که در ابتدای روز عدد ۱۳ هزار و ۹۰۰ تومانی را به‌عنوان نرخ فروش بر تابلوی خود ثبت کرده بودند، در اواسط روز آن را به ۱۳هزار و ۸۵۰ تومان کاهش دادند.از این منظر برخی معامله‌گران باور دارند، بازارساز به‌دنبال کاهش قیمت‌هاست، منتها با سرعتی آرام‌تر از قبل. دلار از اواخر اردیبهشت ماه با سرعت زیادی در مسیر نزولی قرار گرفت و با پایین آمدن از محدوده ۱۵ هزار و ۷۰۰ تومانی در مقاطعی حتی در کانال ۱۳ هزار و ۷۰۰ تومانی نوسان کرد.

اثر متغیرهای سیاسی بر بازار ارز
در‌حالی‌که برخی معامله‌گران اثر متغیر درهم را بر بازار ارز داخلی موثر می‌دانند، گروه دیگری از معامله‌گران باور دارند، اثر اخبار سیاسی بر روند بازار در روزهای اخیر بیش از سایر متغیرهاست. از نظر آنها هر زمان خبر مثبتی به بازار مخابره شود، قیمت کاهشی می‌شود و هر زمان که خبری از تشدید تنش‌های سیاسی پخش می‌شود، قیمت رویه افزایشی می‌گیرد. براساس تاثیرگذاری عامل اخبار، برخی معامله‌گران باور دارند، خبر مربوط به سفر نخست‌وزیر ژاپن به ایران می‌تواند معاملات روز سه‌شنبه را تحت‌تاثیر قرار دهد. برخی منابع خبری پس از دیدار ترامپ با نخست‌وزیر ژاپن خبر دادند شینزو آبه با هدف میانجی‌گری میان ایران و آمریکا بر سر برنامه هسته‌ای و نیز امنیت منطقه به‌دنبال افزایش تنش میان تهران و واشنگتن به ایران سفر می‌کند. به نقل از آسوشیتدپرس، ترامپ نیز که در ژاپن به سر می‌برد، پشتیبانی خود را از این سفر اعلام کرد. معامله‌گران بازار داخلی باور داشتند این خبر می‌تواند نشانگر آغاز کاهش تنش‌ها و دور جدیدی از گفت‌وگوها میان ایران و آمریکا باشد، عاملی که از نظر شماری از فعالان می‌تواند برخی از دلارهای دپوشده را به بازار بازگرداند و زمینه‌ساز کاهش قیمت دلار شود. این در حالی است که عده دیگری باور دارند، بازار حتی بدون مذاکره با آمریکا و همین سطح از ارتباطات کنونی، باز هم توانایی افزایش زیاد را ندارد. از نظر این عده، بازار در گذشته با خریدهای ارزی زیادی مواجه شده و در شرایط کنونی با اشباع خرید مواجه است.
در این شرایط از نظر برخی فعالان ضعف در سمت عرضه تنها می‌تواند قیمت را دچار نوسان کند. با توجه به لغو معافیت‌های نفتی ایران توسط آمریکا، برخی از معامله‌گران انتظار دارند طی ماه‌های آتی درآمد ارزی در دسترس کشور کاهش یابد. با این حال، باید دید سمت انتظارات به کدام سو خواهد بود؛ در شرایط کنونی آخرین سقف قیمتی دلار ۱۵ هزار و ۷۰۰ تومان بوده است و بازار در حال حاضر حدود هزار و ۶۰۰ تومان با آن نقطه فاصله دارد. برخی از معامله‌گران نیز باور دارند، محدود شدن دسترسی ایرانی‌های خارج از کشور به سیستم پرداخت اینترنتی ایران می‌تواند موجب کاهش بیشتر نوسان در بازار داخلی شود، هر چند که از نظر فعالان امور دیگر را می‌تواند دچار اختلال کند. البته در‌حالی‌که این خبر صبح روز دوشنبه در کانال‌های اطلاع‌رسانی معامله‌گران پخش می‌شد، بعدازظهر عده دیگری از رفع محدودیت و مشکل یاد شده خبر دادند.

ورود سکه به کانال جدید
در دومین روز هفته جاری، سکه تمام بهار آزادی یک کانال قیمتی بالا آمد؛ روز یکشنبه، سکه تمام بهار آزادی ۲۵ هزار تومان افزایش قیمت را تجربه کرد و به بهای ۴ میلیون و ۸۰۵ هزار تومان رسید. به گفته فعالان، افزایش بهای دلار یکی از مهم‌ترین عواملی بود که موجب شد خریدها در بازار سکه نیز افزایش پیدا کند. در این میان، برخی معامله‌گران داخلی با امید افزایش بهای اونس در بازارهای جهانی، در موقعیت خرید سکه قرار گرفتند. طلا که در انتهای هفته گذشته در محدوده هزار و ۲۸۵ دلاری به کار خود پایان داده بود، در ابتدای روز دوشنبه تا محدوده هزار و ۲۸۷ دلار بالا رفت، ولی با نوسان محدود حدود ساعت ۴ بعدازظهر روی همان عدد هزار و ۲۸۵ دلار قرار گرفت. این در حالی است که بیشتر معامله‌گران انتظار دارند که روند اونس جهانی در هفته جاری صعودی باشد.
امری که در نظرسنجی کیتکو نیز نمایان بود. تازه‌ترین نظرسنجی کیتکو نیوز نشان می‌داد که قیمت جهانی طلا در کوتاه‌مدت و طی روزهای آینده افزایش خواهد یافت. به گزارش سایت طلا، اکثر تحلیلگران اقتصادی و سرمایه‌گذاران بین‌المللی شرکت‌کننده در نظرسنجی این هفته کیتکو پیش‌بینی کرده‌اند که قیمت طلا در هفته جاری با افزایش روبه‌رو می‌شود. تحلیلگران و استراتژیست‌های بازارهای بین‌المللی بر این باورند که سطح حمایتی قیمت طلا در کوتاه‌مدت ۱۲۷۰ دلار و سطح مقاومتی نیز بین ۱۲۹۵ تا ۱۳۰۰ دلار خواهد بود.
در نظرسنجی این هفته کیتکو پیش‌بینی کرده‌اند که قیمت طلا در هفته جاری با افزایش روبه‌رو می‌شود. تحلیلگران و استراتژیست‌های بازارهای بین‌المللی بر این باورند که سطح حمایتی قیمت طلا در کوتاه‌مدت ۱۲۷۰ دلار و سطح مقاومتی نیز بین ۱۲۹۵ تا ۱۳۰۰ دلار خواهد بود. در نظرسنجی این هفته کیتکو نیوز ۱۵ کارشناس ارشد اقتصادی شرکت کرده‌اند که ۹ نفر معادل ۶۰ درصد به افزایش قیمت طلا در روزهای آینده رای داده‌اند، ۵ نفر معادل ۳۳ درصد نیز اعلام کردند قیمت طلا با تغییر چندانی روبه‌رو نخواهد شد و تنها یک نفر گفته است که قیمت طلا با کاهش همراه می‌شود. در نظرسنجی آنلاین نیز ۴۳۱ نفر شرکت کردند که ۲۳۷ نفر معادل ۵۵ درصد به افزایش قیمت طلا رای داده‌اند. ۱۲۵ نفر دیگر معادل ۲۹ درصد پیش‌بینی کردند قیمت طلا کاهش خواهد یافت و ۶۹ نفر باقی مانده معادل ۱۶ درصد نیز گفتند قیمت طلا بدون تغییر خواهد بود. برخی تحلیلگران اقتصادی معتقدند که اگر بازارهای بین‌المللی سهام بتواند به ثبات برسد، قیمت طلا برای ادامه روند صعودی با چالش جدی روبه‌رو می‌شود.

شعار سال،بااندکی اضافات وتلخیص برگرفته از سایت فرارو،تاریخ انتشار: 7 خرداد 1398،کدخبر:400662،fararu.com
اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۵:۲۵ - ۱۳۹۸/۰۳/۰۷
0
0
این نوسانات دلار کمر اقتصادرو شکسته
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین