پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
پنجشنبه ۳۰ فروردين ۱۴۰۳ - 2024 April 18
کد خبر: ۲۱۵۴۲۸
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۰۱ تير ۱۳۹۸ - ۱۵:۰۵
محمد رضایی عضو هیئت مدیره بیمه ایران گفت: با توجه به سیلاب‌های اخیر در کشور باید به سمت تشکیل صندوق حوادث غیرمترقبه برویم تا کل کشور تحت پوشش بیمه قرار گیرند و همه بدانند مبلغ خاصی، تحت پوشش بیمه هستند و بیمه مکلف به جبران خسارت است. در چنین شرایطی بیمه گذاران بر اساس آن سرمایه می توانند سرمایه گذاری و برای جبران خسارت برنامه ریزی کنند.
شعار سال:عضو هیئت مدیره بیمه ایران معتقد است اگرچه دولت ۵۰ درصد حق بیمه حوادث و بلایای طبیعی را متقبل شده است اما با این وجود، درصد کمی از مردم منازل خود را بیمه خواهند کرد.

اجباری شدن بیمه منازل مسکونی کاملا محقق نمی‌شود
 هفته گذشته علی ربیعی، سخنگوی دولت از طرح دولت برای اجباری شدن بیمه منازل مسکونی خبر داد و درعین حال گفت که این طرح فعلاً اختیاری است. بر اساس برنامه دولت، در طرح اجباری شدن بیمه منازل مسکونی ۵۰ درصد حق بیمه را دولت پرداخت می‌کند. ربیعی درباره هدف دولت از اجرای این برنامه گفت: هدف این است که مردم بعد از حوادث طبیعی، در پیچ و خم‌های اداری برای حل مشکل مسکن خود قرار نگیرند.

وی افزود: در وهله اول قرار بود که مردم در سال اول ۱۰ درصد و دولت ۹۰ درصد حق بیمه را پرداخت کنند و طی ۱۰ سال کل حق بیمه توسط مردم جبران شود ولی امروزه به گفته سخنگوی مجلس، ۵۰ درصد از حق بیمه را دولت پرداخت می کند و طی ۵ سال کل حق بیمه توسط مردم پرداخت می شود.

رضایی ادامه داد: مشکل اصلی که امروز در صنعت بیمه وجود دارد این است که فرهنگ عامه مردم در حوزه بیمه ضعیف است و فرهنگ سازی خوبی در این زمینه انجام نشده است. اگر بیمه تمام خانه های کشور اجباری شود باز هم یکسری از خانه ها بیمه نخواهند داشت مانند بیمه شخص ثالث که با وجود اینکه بیمه اجباری است اما ۲۵ تا ۳۰ درصد از مردم بیمه شخص ثالث ندارند، پس مردم توجه آنچنانی به اجباری یا اختیاری بودن بیمه خانه هایشان ندارند و بر اساس درآمد خود تحت پوشش بیمه قرار می گیرند.

عضو هیئت مدیره بیمه ایران معتقد است اگرچه دولت ۵۰ درصد حق بیمه حوادث و بلایای طبیعی را متقبل شده است اما با این وجود، درصد کمی از مردم منازل خود را بیمه خواهند کرد.

وی تصریح کرد: اجباری شدن بیمه تمام خانه‌های کشور دشوار نیست و تمام اقشار مختلف در جامعه باید منازل مسکونی خود را بیمه آتش سوزی کنند تا در شرایطی خاص از آن استفاده کنند.

رضایی بیان کرد: به دلیل حادثه خیز بودن کشور ما و نیز خطرات جدی که در بافت فرسوده به خصوص در مناطق پایین و ضعیف جامعه وجود دارد، مردم باید پشتوانه ای برای خود داشته باشند و صندوق بیمه حوادث طبیعی پشتوانه ای برای مردم است.

شعار سال،با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از سایت خبری تحلیلی  اقتصاد24،تاریخ انتشار:1تیر 1398،کدخبر:105186،eghtesaad24.ir
اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۶:۱۹ - ۱۳۹۸/۰۴/۰۱
0
0
متاسفانه هیچ برنامه درستی برای اجباری شدن این موضوع وجود نداره ولی تو همچین مملکت بلاخیزی به نظر یه اجباره
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین