پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
دوشنبه ۲۸ خرداد ۱۴۰۳ - 2024 June 17
کد خبر: ۲۵۸۶۷۲
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۱۳ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۰:۵۱
معاون طرح و توسعه و عضو هیات عامل بیمه مرکزی ایران از زیر پوشش بیمه قرار گرفتن تمامی منازل مسکونی در کشور خبر داد.

شعار سال:ایران در معرض حوادث طبیعی مختلفی قرار دارد و این حوادث خسارت‌های زیادی به مردم وارد می‌کند ازاین‌رو ایده‌ای مطرح شد مبنی بر اینکه حوادث طبیعی زیر پوشش چتر بیمه قرار گیرد.

معاون طرح و توسعه و عضو هیات عامل بیمه مرکزی ایران، گفت: شرکت‌های بیمه‌ای در حال حاضر چنین کاری را انجام می‌دهند اما فراگیر نیست.

وی بیان کرد: ایده مزبور منجر به این شد که مجلس شورای اسلامی صندوقی به‌نام «بیمه خسارت حوادث طبیعی» را مصوب کند.

مصدق افزود: قرار بر این است که در فاز نخست تمامی منازل مسکونی کشور با مبلغی زیر پوشش بیمه قرار گیرند.

معاون طرح و توسعه و عضو هیات عامل بیمه مرکزی ایران افزود: اگر بر اثر وقوع هرگونه حوادث طبیعی از قبیل سیل، زلزله و غیره منازل مسکونی دچار خسارت شدند بخش اعظمی از خسارت به‌وسیله صندوق جبران خواهد شد.

عمده مزیت صندوق بیمه

وی ادامه داد: برای اینکه مردم برای بیمه کردن منازل خود تشویق شوند قرار بر این است که بخشی از حق بیمه را خود دولت پرداخت کند.

مصدق گفت: افرادی که زیر پوشش نهادهای حمایتی مانند کمیته امداد و بهزیستی هستند تمامی حق بیمه از سوی دولت پرداخت خواهد شد.

معاون طرح و توسعه و عضو هیات عامل بیمه مرکزی ایران اضافه کرد:

هم‌اکنون شرکت‌های بیمه در کشور انواع حوادث طبیعی را در قالب‌های مختلف به‌شکل مستقل و به‌همراه بیمه آتش‌سوزی زیر پوشش قرار می‌دهند اما نکته‌ای که وجود دارد این‌که مردم به هر دلیلی از جمله عدم اطلاع از مزایایی این بیمه‌ها ممکن است بیمه‌نامه‌ای خریداری نکرده باشند.

وی همچنین گفت: عمده مزیت صندوق بیمه خسارت حوادث طبیعی این خواهد بود که همه منازل مسکونی زیر پوشش قرار می‌گیرند.

بیمه عامل جبران خسارت است

مصدق ادامه داد: سازوکاری که برای این کار پیش‌بینی شده این است که با دریافت مبلغی از حق بیمه از طریق قبوض برق و پرداخت بقیه از بودجه دولتی همه منازل زیر پوشش قرار گیرند.

 وی گفت: بیمه عامل جبران خسارت است اما این اعتقاد هم درست است که بیمه نیز می‌تواند در افزایش ایمنی و کاهش حوادث نقش داشته باشد.

معاون طرح و توسعه و عضو هیات عامل بیمه مرکزی ایران در پایان، اظهار داشت:

برای اینکه حوادث طبیعی از قبیل سیل و زلزله خسارت کمتری به سازه‌ها و ساختمان‌ها وارد کند باید به مبحث استانداردسازی و مقاوم کردن منازل مسکونی بیش از پیش توجه داشت و صنعت بیمه هم می‌تواند در این زمینه نقش‌آفرینی کند.

شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری صنایع، تاریخ انتشار: 12 بهمن 1398، کدخبر: 213104، www.sanayepress.com

اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۴:۳۵ - ۱۳۹۸/۱۱/۱۳
0
0
باید با زور هم شده به اجبار بیمه کنند چون تو کشوری مثل ایران که بلایای طبیعی زیاده خسارت هم زیاد میشه
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین