پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - 2024 March 29
کد خبر: ۲۱۷۶۳۵
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۱۱ تير ۱۳۹۸ - ۱۱:۲۳
رئیس کمیسیون تخصصی طلا و جواهر کشور با بیان اینکه در دو هفته اخیر حدود ۲۰۰ هزار تومان از حباب سکه تخلیه شده است، گفت: ‌تمایل به خرید طلا و سکه در بازار کاهش یافته و خریداران منتظر افت بیشتر قیمت ها هستند.
شعار سال: رئیس کمیسیون تخصصی طلا و جواهر کشور با بیان اینکه در دو هفته اخیر حدود ۲۰۰ هزار تومان از حباب سکه تخلیه شده است، گفت: ‌تمایل به خرید طلا و سکه در بازار کاهش یافته و خریداران منتظر افت بیشتر قیمت ها هستند.

«محمد کشتی آرای» روز سه شنبه درباره تحولات بازار طلا و افت قیمت‌ها افزود: در هفته‌های اخیر قیمت اونس جهانی طلا با دستیابی به رکورد به بالاترین قیمت در ۶ سال گذشته رسیده بود که بر اساس تجربه سال‌های قبل، این موضوع باید در حالت عادی، قیمت طلا و سکه را در بازارهای کشور بالا می‌برد، اما به علت روند نزولی قیمت دلار و همچنین کاهش تقاضا این موضوع تحقق نیافت.

رئیس کمیسیون تخصصی طلا و جواهر کشور اضافه کرد: روز گذشته به یکباره قیمت اونس جهانی طلا دچار ریزش شدیدی شد به طوری که ۲۲ دلار پایین آمد که همزمان با آن قیمت دلار نیز در کشور افت کرد. افت نرخ اونس جهانی طلا و کاهش قیمت دلار باعث شد که بهای هر قطعه سکه طرح جدید با افت حدود ۱۰۰ هزار تومانی به چهار میلیون و ۵۶۰ هزار تومان عقب نشینی کند.

وی درباره چرایی افت قیمت طلا و سکه گفت: کاهش بهای اونس جهانی طلا، افت قیمت دلار، افزایش عرضه سکه و کاهش تقاضا از عوامل اصلی کاهش قیمت‌ها بوده‌اند.

کشتی آرای به کاهش حباب سکه اشاره کرد و اظهار داشت: حباب سکه در هفته‌های گذشته حتی به ۵۰۰ هزار تومان نیز رسیده بود اما دیروز با تخلیه حدود ۲۰۰ هزار تومانی به رقم ۳۱۰ هزار تومان افت کرد.

کاهش بهای اونس جهانی طلا، افت قیمت دلار، افزایش عرضه سکه و کاهش تقاضا از عوامل اصلی کاهش قیمت‌ها بوده‌اند

رئیس کمیسیون تخصصی طلا و جواهر کشور ادامه داد: قیمت هر مثقال طلا نیز حدود ۴۰ هزار تومان افت کرده است.

افزایش عرضه سکه در بازار

کشتی آرای درباره علت افزایش عرضه سکه در بازار نیز افزود: بخشی از سکه‌هایی که سال گذشته از طریق بانک خریداری شده بودند در روزهای اخیر و به ویژه دیروز در بازار به فروش رسیدند.

رئیس کمیسیون تخصصی طلا و جواهر کشور اضافه کرد: بسیاری از دارندگان این سکه‌ها که امیدوار به افزایش قیمت‌ها بودند با توجه به شرایط اقتصادی به این نتیجه رسیده‌اند که نگهداری سکه‌ها برای آنها نمی‌تواند سودآوری بالایی داشته باشد بنابراین اقدام به فروش آنها کرده‌اند.

وی درباره کاهش تقاضا نیز گفت: تمایل به خرید طلا و سکه در بازار کاهش یافته و خریداران منتظر افت بیشتر قیمت‌ها هستند.

کشتی آرای درباره افت قیمت اونس جهانی طلا نیز اظهار داشت: قیمت این کالا تحت تأثیر تحولات سیاسی و اقتصادی بین المللی قرار دارد.

وی افزود: کاهش ارزش دلار آمریکا و تنش‌های تجاری بین المللی در هفته‌های گذشته باعث رشد قیمت اونس جهانی طلا شده بود، اما در روزهای اخیر این روند تغییر کرده و فضای بین المللی آرام تر شده است.

رئیس کمیسیون تخصصی طلا و جواهر کشور خاطرنشان کرد: کاهش تنش‌های سیاسی بین المللی و امیدواری به برطرف شدن جنگ تجاری، باعث تقویت شاخص دلار و کاهش قیمت اونس جهانی طلا شده است.

کشتی آرای ادامه داد: با توجه به شرایط کنونی، پیش بینی می‌شود که وضعیت با ثبات فعلی در بازار ادامه داشته و قیمت طلا و سکه نوسان اندکی را تجربه کند.

شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری جمهوری اسلامی (ایرنا)، تاریخ انتشار: 11 تیر 1398، کدخبر: 83377152 ، www.irna.ir
اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۵:۲۱ - ۱۳۹۸/۰۴/۱۱
0
0
جالبه که افزایش قیمت جهانی طلا هم در نوسانات قمیت طلا در ایران خیلی تاثیر گذار نیست
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین