پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۲۱۷۷۰۲
تاریخ انتشار : ۱۱ تير ۱۳۹۸ - ۱۷:۰۵
معاون آموزش، پژوهش و فناوری وزارت صمت گفت: این وزارتخانه جزو معدود وزارتخانه‌هایی است که برای برنامه‌های راهبردی و کلان حوزه خود دارای برنامه است و حقیقتاً هم در این راستا تلاش‌های خوبی صورت گرفته است.
شعارسال: امسال مراسم روز صنعت و معدن که از سوی وزارت صمت برگزار شد، کمی متفاوت از سال‌های دیگر بود زیرا به گواه همه صنعتگران و مسئولان، کشور در حال سپری کردن یکی از سخت‌ترین شرایط اقتصادی پس از انقلاب است.

روز گذشته، عزیز اکبریان رییس کمیسیون صنایع و معادن مجلس در مراسم روز صنعت و معدن ضمن انتقاد از برخی سیاست‌های وزارت صمت از نداشتن استراتژی در این وزارتخانه انتقاد کرد.

در همین رابطه برات قبادیان، معاون آموزش، پژوهش و فناوری وزارت صنعت، معدن و تجارت به اقتصاد۲۴ گفت: اتفاقاً وزرات صمت دارای استراتژی است و این استراتژی صنعتی در دولت یازدهم و زمانی که مهندس نعمت‌زاده در راس وزارت بودند، نوشته شد. استراتژی وزارت صمت در سال ۹۴ تدوین شد و در ادامه و حدوداً دو سال بعد این برنامه تجدید و به‌روز شد. مدت‌هاست که برنامه راهبردی و استراتژی توسعه صنعتی آماده شده و تعجب می‌کنم افرادی که با این حوزه در ارتباط هستند این موضوع را انکار می‌کنند یا می‌گویند ما از آن بی‌خبر هستیم.

وی در ادامه افزود: همانطور که در صحبت‌های مسئولان و رییس مجلس در روز ملی صنعت و معدن مطرح شد، کشور در شرایط خاص و محاصره اقتصادی قرار دارد. شرایط خاص یعنی اینکه باید تا حدودی بخش‌های اساسی و راهبردی طولانی‌مدت را کنار گذاشت و برای شرایط روز و عبور از تحریم‌ها کار کرد. چند ماهی است که به واسطه خروج آمریکا از برجام و تحریم‌ها این موضوع کمی پررنگ‌تر شده و این بدان معنی نیست که ما استراتژی نداریم و یا از برنامه اصلی صنعتی خود غافل شده‌ایم.

معاون وزیر صمت یادآور شد: وزارت صمت جزو معدود وزارتخانه‌هایی است که برای برنامه‌های راهبردی و کلان حوزه خود دارای برنامه است و حقیقتاً هم در این راستا تلاش‌های خوبی صورت گرفته است.

قبادیان در پاسخ به اینکه آیا در این ایام نقش موضوعات آموزشی و پژوهشی برجسته‌تر شده است؟ گفت: مدتی است که این صحبت بیش از پیش در جامعه مطرح می‌شود و البته درست هم است ولی این بدان معنی نیست که تاکنون بخش آموزشی و پژوهشی کشور تعطیل بوده بلکه امروز به واسطه اتفاقات بین‌المللی این بخش وظیفه بیشتری را پیدا کرده است. در دو دهه قبل ایران جزو ۵۰ کشور برتر توسعه دانش نبود اما امروز دارای رتبه ۱۵ دنیا هستیم و همین موضوع نشان می‌دهد که فعالیت و پیشرفت در این بخش قابل ملاحظه بوده است.

وی در پایان خاطرنشان کرد: با وضعیت و شرایط حاکم بر کشور، برنامه‌ها به گونه‌ای رقم خورده که باید بیشتر به سمت علوم کاربردی برویم و نیازهایمان را از طریق دانشگا‌ه‌ها، پژوهشگاه‌ها و شرکت‌های دانش‌بنیان تامین کنیم.

شعارسال، با اندکی تلخیص و اضافات بر گرفته از پایگاه خبری تحلیلی اقتصاد۲۴، تاریخ انتشار: 11 تیر 1398 ، کدخبر: 111278 ، www.eghtesaad24.ir

اخبار مرتبط
خواندنیها -دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین